Het CDA lanceert weer iets geniaals....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Het CDA lanceert weer iets geniaals....

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 11:06

Het CDA in de gemeente Lingewaard gaat op een bijzondere manier de strijd aan met hondenpoep op straat. De partij wil de dna-gegevens van honden opslaan, om zo te kunnen achterhalen van welke hond de drollen afkomstig zijn.

De honden in de gemeente zouden een beetje wangslijmvlies moeten afstaan. Het dna-materiaal wordt vervolgens opgeslagen in een speciale databank.
Drollen op straat

Hoewel hondeneigenaren verplicht zijn de poep van hun huisdier op te ruimen, doen ze dat niet altijd. Daarom is (letterlijk citaat) "het herleidbaar maken, van iedere hondendrol naar de betreffende producerende hond en die hond vervolgens naar diens eigenaar/bezitter, van eminent belang", schrijft het CDA.

In ruil voor het meedoen betalen de hondeneigenaren minder hondenbelasting. Tenminste, als er geen drollen van hun hond op straat worden gevonden. Als dat wel zo is betaalt de eigenaar wel de volledige belasting en krijgt hij een bekeuring van 90 of 130 euro.
Opvoedend gesprek

Deelname is, in verband met de privacy-wetgeving, vrijwillig. Honden die hun dna hebben afgestaan moeten volgens het CDA "worden beloond met een (goudkleurige) hondenpenning". Eigenaren die niet meewerken kunnen door ambtenaren worden aangesproken "voor een opvoedend gesprek".

Het Jeugdjournaal maakte in 2007 een 1-aprilgrap die erg op het CDA-plan lijkt. In het 'shit-kids-project' moesten kinderen hondenpoep van de straat schrapen. Vervolgens werd in een databank gekeken van welke hond de poep afkomstig was en kregen de baasjes een bekeuring.

Het CDA-plan is geen 1-aprilgrap, benadrukt de bedenker in de Volkskrant.

bron: www.nos.nl

Het CDA behoort nu echt tot de uitwerpselen van de maatschappij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lock&Stock

Re: Het CDA lanceert weer iets geniaals....

Berichtdoor Lock&Stock » 26 mar 2013 16:44

Zou Orwell dit hebben verwacht toen hij 1984 schreef?! ](*,)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2013 16:49

Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 20:34

Lees het artikel nog eens, JeeWee.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 mar 2013 21:51

Zo waardeer ik weer eens dat ik ergens woon waar iedereen een plastic zakje bij zich heeft, wanneer ze hun hond uitlaten, ik zie werkelijk nooit een hondedrol liggen.
Dat was in NL wel anders, destijds, en naar ik begrijp is de mentaliteit daar dus nog steeds weinig veranderd.
Smeerlappen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 22:29

Optimatus schreef:Het Jeugdjournaal maakte in 2007 een 1-aprilgrap die erg op het CDA-plan lijkt. In het 'shit-kids-project' moesten kinderen hondenpoep van de straat schrapen. Vervolgens werd in een databank gekeken van welke hond de poep afkomstig was en kregen de baasjes een bekeuring.

Het CDA-plan is geen 1-aprilgrap, benadrukt de bedenker in de Volkskrant.

Geen grap dus.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 mar 2013 10:52

boer schreef:Dat was in NL wel anders, destijds

Tja, destijds... Toen alles anders was.
Je bent kennelijk heel lang niet in Nederland geweest...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 mar 2013 11:07

Klopt, heb toevallig een KLM ticket lliggen, maar als ik aan die veel te kleine stoelen denk (voor een land waarvan de mensen tot de langsten ter wereld behoren) zakt me de moed al in de schoenen.
-heb jij geen last van natuurlijk met je korte benen ;-) -

En aangezien de familie na 20 jaar weer eens hierheen hoopt te komen, laat ik het misschien maar schieten, ben teveel gewend graakt aan een bijna altijd blauwe hemel, een blauwe zee, bergen en ruimte, dat ik bij de gedachte aan mijn oude buurt, vol met roddelende gescheiden vrouwen met roodgeverfde deelpermanentjes, die 6 keer per dag hun maltese poedeltjes uitlaten in de ''uitlaatzone'', me nogal doet huiveren.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 mar 2013 13:13

Ach, gezien het aantal moorden in de eerste drie maanden van dit jaar, zou ik niet graag ruilen met het zuidelijke afrika. Wat wij in een heel jaar doen, doen ze daar in een dag of twee.
http://ejbron.wordpress.com/2012/04/11/crimineel-zuid-afrika-zelfjustitie-rassenhaat-en-politiegeweld/
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 mar 2013 16:26

Katlheen schreef:Ach, gezien het aantal moorden in de eerste drie maanden van dit jaar, zou ik niet graag ruilen met het zuidelijke afrika. Wat wij in een heel jaar doen, doen ze daar in een dag of twee.
http://ejbron.wordpress.com/2012/04/11/crimineel-zuid-afrika-zelfjustitie-rassenhaat-en-politiegeweld/

LOOOOL,
Beetje extreme site, hoor.
maar , je hebt je best gedaan, dat moet gezegd.
Vooral niet komen hier, voor vakantie of safari!
Echt, we hebben meer dan genoeg nederlandse toeristen, die kijken en niet kopen, in de hotelkamers hun eten koken, geen fooi geven, en lijstjes maken van hoeveel ze nu wel sprenderen, in eurootjes.
Ik zou er dan ook niet om treuren dat toeristen hier gewoon 100 euro visumkosten gaan betalen, net zoals zuidafrikanen die schengenlanden bezoeken, dat ook moeten.
Daar kunnen heel wat monden mee gevoed worden.Maar goed, ik heb het hier niet voor het zeggen, maar gelukkig zie of ruik ik nooit hondenpeop in mijn buurt.

En het feit dat er nogal wat mensen hier het recht in eigen hand nemen, is dat de politie nog niet streng genoeg optreedt.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 18 apr 2013 21:18

lekker kansloos, dna testen doen kost klauwen vol met geld. Zeker 1 april grap geweest :P
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Terug naar “Archief”