Grote gezinnen gezocht!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor Spons » 15 mar 2013 00:04

zo jullie geven een mooi voorbeeld zeg, er wordt een normale vraag gesteld, (waarvan je op dit forum an sich het antwoord wel kan raden ) dan wordt er een niet echt aardig antwoord terug gegeven ...en vervolgens lopen jullie elkaar zwart te maken ...

Hoezo.... naastenliefde, verdraagzaamheid, respect en eerbiedigheid.... ](*,)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor *Annet* » 15 mar 2013 08:35

Je hebt helemaal gelijk Spons!

Maar dit is een mooi voorbeeld hoe het gaat in de gezinnen. Lekker bekken tegen elkaar en elkaar niets gunnen totdat er een onzer iets ernstigs overkomt, dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Milou
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2013 13:20

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor Milou » 15 mar 2013 10:05

JeeWee schreef:Ik word er wel een beetje ziek van dat 'onderzoekers' hier wel heel regelmatig op RefoWeb komen speuren naar alles wat in het rariteitenkabinet past...


Jammer dat je het zo ziet. Wij vinden een groot gezin zeker niet in een 'rariteitenkabinet' passen, dat is totaal niet onze insteek. Veel ouders hebben 4 of meer kinderen en het zijn normale, gelukkige, gezellige gezinnen. Ik kom zelf ook uit een dergelijk gezin. Maar sommige van deze wat grotere gezinnen kunnen extra hulp goed gebruiken. Ook dat is niets raars, maar een mogelijkheid om samen te werken aan de situatie.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2013 10:26

Milou schreef:
Jammer dat je het zo ziet. Wij vinden een groot gezin zeker niet in een 'rariteitenkabinet' passen, dat is totaal niet onze insteek. Veel ouders hebben 4 of meer kinderen en het zijn normale, gelukkige, gezellige gezinnen. Ik kom zelf ook uit een dergelijk gezin. Maar sommige van deze wat grotere gezinnen kunnen extra hulp goed gebruiken. Ook dat is niets raars, maar een mogelijkheid om samen te werken aan de situatie.

Maar heb je bewust deze oproep op RW geplaatst, omdat je hier veel grotere gezinnen verwacht?

Milou
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2013 13:20

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor Milou » 15 mar 2013 10:32

schelpje3 schreef:Maar heb je bewust deze oproep op RW geplaatst, omdat je hier veel grotere gezinnen verwacht?


Ik heb deze oproep op meerdere plekken geplaatst, en dit is er één van. Ik ben op RW gekomen omdat iemand uit de reformatorische gemeenschap mij erop wees dat haar omgeving relatief veel grote gezinnen telt. Ik wil hiermee absoluut niet generaliseren of jullie over één kam scheren. Maar niet geschoten is altijd mis dus vandaar deze oproep :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2013 10:35

Okay helder Milou. Maar anderzijds is het zo, dat je dus wellicht vaker een groter gezin aantreft in de refo-gezindte, maar die willen niet op tv (soms).
Persoonlijk begrijp ik dat hele programma format niet. Als je zo in de problemen zit, ga je er dan mee op tv, zodat iedereen dat kan zien?
De meeste mensen schamen zich en willen dit verborgen houden en zoeken met terughoudendheid hulp.
Ik kijk nooit naar dit soort programma's.
Jullie zoeken dus een brede doelgroep, die ofwel financiële problemen heeft, ofwel problemen met de opvoeding, en dan specifiek het grote gezin?

Milou
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2013 13:20

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor Milou » 15 mar 2013 10:49

schelpje3 schreef:Okay helder Milou. Maar anderzijds is het zo, dat je dus wellicht vaker een groter gezin aantreft in de refo-gezindte, maar die willen niet op tv (soms).
Persoonlijk begrijp ik dat hele programma format niet. Als je zo in de problemen zit, ga je er dan mee op tv, zodat iedereen dat kan zien?
De meeste mensen schamen zich en willen dit verborgen houden en zoeken met terughoudendheid hulp.
Ik kijk nooit naar dit soort programma's.
Jullie zoeken dus een brede doelgroep, die ofwel financiële problemen heeft, ofwel problemen met de opvoeding, en dan specifiek het grote gezin?


Wij zoeken inderdaad specifiek het grote gezin. Nu hoeven de 'problemen' waar zij tegenaan lopen niet extreem groot of zwaar te zijn. Daarnaast vind ik persoonlijk dat wat moeite met het dagelijks leven van een groot gezin, bijvoorbeeld omdat het te druk is of omdat de opvoeding niet helemaal wil vlotten, niets is om je voor te schamen. Veel ouders lopen hier tegen aan. Het voordeel van een programma zoals deze is dat je hulp uit onverwachte hoek krijgt en wij middelen en inzichten kunnen bieden die je misschien niet zou verkrijgen wanneer je (bijvoorbeeld vanwege schaamte) geen hand uitreikt. Voor sommigen kan dit een fijne kans zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2013 11:05

Ik weet dat dit als voordeel genoemd wordt.
Ook bij de programma's waar mensen met een genant lichamelijk probleem, al jaren in eenzaamheid aantobben. Opeens gaan ze er dan wel mee voor een camera, waar honderdduizend(en) naar kijken. :roll:
Het is de "macht" van de televisie, waar ik persoonlijk veel moeite mee heb.
Jullie helpen mensen, maar er moet wel iets tegenover staan, nl. van je huis/gezin een kiekkast maken.

Milou
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2013 13:20

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor Milou » 15 mar 2013 11:17

schelpje3 schreef:Ik weet dat dit als voordeel genoemd wordt.
Ook bij de programma's waar mensen met een genant lichamelijk probleem, al jaren in eenzaamheid aantobben. Opeens gaan ze er dan wel mee voor een camera, waar honderdduizend(en) naar kijken. :roll:
Het is de "macht" van de televisie, waar ik persoonlijk veel moeite mee heb.
Jullie helpen mensen, maar er moet wel iets tegenover staan, nl. van je huis/gezin een kiekkast maken.


Ik begrijp je punt schelpje3. Wij vinden het echter wel erg mooi dat we juist met het programma een hoop mensen thuis kunnen bereiken, die er misschien wel inspiratie uit op doen, inzichten krijgen of erdoor zelf ook om hulp durven vragen. Het is natuurlijk maar net hoe je er tegen aan kijkt :) Iedereen zijn eigen visie!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2013 11:28

Prima hoor Milou. :D
Ik hoop dat je leuke reacties krijgt op je oproep, zodat je een integer programma kunt maken.
Hartelijke groet, :wink:

Milou
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2013 13:20

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor Milou » 15 mar 2013 11:39

schelpje3 schreef:Prima hoor Milou. :D
Ik hoop dat je leuke reacties krijgt op je oproep, zodat je een integer programma kunt maken.
Hartelijke groet, :wink:


Dankjewel!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor meribel » 16 mar 2013 13:03

ik heb geen groot gezin, en zover ik weet geen problemen.
Ben wel camera schuw en zou nooit meewerken.



Maar ik zou zo'n programma zeker wél kijken. lijkt me heel interessant.

Ik vond 'schatjes' ook altijd een goed programma. ( mag wel terugkomen wat mij betreft )

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2013 21:31

hier geen groot gezin, maar gezin met twee kids, maar ondanks het kleine gezin wel veel problemen. Gelukkig goed cb waar we terecht kunnen met onze zorgen rondom de jongste.

En helaas camara wordt em bij ons ook niet!! :oops:

En idd Meribel, schatjes gaf veel bevestiging dat we niet eht enige gezin waren met troubles... :oops:

ricky70
Verkenner
Verkenner
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 okt 2012 14:47
Locatie: Veenendaal

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor ricky70 » 20 mar 2013 16:41

Een ''D.V.'' had hier mijns inziens wel tussen gekund, niet?

100% mee eens / maar los daar van; misschien kan je ook inhouderlijk reageren
wil jij wel op de tv / snap je dat wij dat niet willen?

dutchboy66
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2013 07:15

Re: Grote gezinnen gezocht!

Berichtdoor dutchboy66 » 12 jun 2013 13:28

@Milou: Heb je nu al aanmeldingen?
twee paginaas met gekissebis, maar heeft dit alles voor jou al wat opgeleverd?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten