Speedy schreef:Tja, inderdaad praktijkvoorbeeld. Jij roept hier heel zielig dat er constant vooroordelen richting Rome worden gedaan, en verder zit je hier jouw gestoorde beeld van 'calvinistisch' Nederland neer te zetten.
Want wat heeft calvinistisch Nederland dan wel voor elkaar gekregen in de wereld? Altijd kankeren op de katholieke Kerk terwijl die in de praktijk wel honderden en honderden ziekenhuizen, verzorgingshuizen, internaten en scholen opgezet heeft en runt in enkel Afrika alleen al. Behalve hier en daar een projectie, wat hebben de calvinistische kerken constructief in Afrika neergezet?
Ik denk dat de RKK de laatste jaren meer heeft moeten verantwoorden vanwege het zooitje wat ze hebben moeten creëren.
Ze hebben dan ook meer verantwoord. Maar je denkt toch zeker niet dat het calvinisme een haar beter is? Heb je dan werkelijk niets opgestoken van de rapporten (Samson, Deetman) die inmiddels zijn verschenen en de berichten die oa de PKN heeft geschreven.
Dat er veel loos is in kerken/gemeenten heb ik al meerdere malen neer proberen te zetten. Maar het promoten van een kerk op de wijze waarop jij dat doet is met een visie rennen door een tunnel.
Ik promoot alleen niets op dit forum. Ga enkel in op de gebruikelijke bullshit die calvinisten elkaar wijsmaken over de katholieke Kerk.
Ps. Ik heb er nog bijgezet dat er ook goede RKK'ers daar zitten, maar dat er in de leiding zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
Volgens Amerikaans onderzoek is 0,3% van de Amerikaanse priesters aangeklaagd wegens misbruik, nog niet veroordeeld, slechts aangeklaagd dus de schuld moet nog bewezen worden. 99,7% is dus nooit aangeklaagd en dan heb jij het over dat er ook wel goede tussenzitten? Jij neemt de uitzondering tot de norm.
Heel veel plezier met je verwrongen wereldbeeld. Schijnbaar moet er binnen het calvinisme nog steeds goed angst ingepraat worden over al het andere en de katholieke Kerk voorop om de gelederen gesloten te houden. God zij dank heeft de katholieke Kerk die tijd lang en breed achter zich gelaten.