Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 04 mar 2013 11:50

Hier ook ww. Je voorkomt een jojo effect. Je moet veel eten en ook regelmatig eten. Eigenlijk eet ik nu meer dan voorheen en kom niet aan.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 04 mar 2013 11:59

Ah, ik hoor over WW alleen maar goeds! Doen jullie het via zo'n club of online?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mar 2013 12:04

Ik ben na mn zwangerschappen naar een club geweest. Dat was voor mij een stok achter de deur. Zodra ik op gewicht was, ging ik niet meer ( je kan dan nog blijven om te stabiliseren, zodat je niet terugvalt). Ik heb er verder geen moeite mee om op gewicht te blijven.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 04 mar 2013 12:16

Gooi de suikers uit je dieet en beweeg meer. En voor het echt effectieve: doe krachttraining en eet zelfs een beetje meer dan je gewend was.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2013 12:48

Toen ik na mijn zwangerschappen kilo's kwijt moest, heb ik steerp-je-slank gedaan, dat werkte super. En de allerlaatste kilo's deels met Sonja Bakker.
Nu blijf ik wel op gewicht, zodra het 2 kilo meer is (officieel is 2 kilo eronder of erboven nog op gewicht blijven), ga ik weer opletten. Dan pak ik het boek van Sonja er weer bij. Daar hou ik me niet helemaal aan, dat vind ik echt te weinig, maar wel de variatie. Niet elke dag alleen maar brood en 's morgens een beschuit, maar ook eens kwark of yoghurt als ontbijt of lunch, of crackers. En niet alle boterhammen met hagelslag, maar elke boterham met iets anders.
Voor het avondeten gebruik ik het boek niet, we eten amper gekookte aardappels, vlees en groenten meer. Dus dan kook ik gewoon waar we zin in hebben. Sowieso kook ik steeds minder vet, door een aantal gerechten alleen mager rundergehakt, en eens per week geen vlees, of witlof met achterham, en dan voor mezelf geen vlees meer er bij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 mar 2013 21:11

Ik ben met WW ook afgevallen. Ik ging naar een super cursus, echt een enorm motiverende coach.
Dat was voor m'n zwangerschap. Na m'n zwangerschap weer met ww begonnen, maar ging voor geen meter meer...
Ben vorig jaar 17 dagen dieet gaan doen, dat werkte perfect. Zo'n 20 kilo er af sinds juli en dat blijft stabiel.
Nu zou ik nog wel wat kilo's kwijt willen, maar ben voornamelijk aan 't sporten om strakker in m'n vel te zitten, en dat lukt aardig ;-)

Succes maneah (en andere afvallers)!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 mar 2013 21:37

mw schreef:
Hier nu -8.1 :D, dus bijna op de helft. Hopelijk gaat de tweede helft ook zo snel! Als stimulans bekijk ik allerlei webshops met leuke kleding dat ik straks allemaal wil bestellen :lol:

Dan is een dag shoppen toch veel leuker!! als wij beide ons doel hebben gehaald zullen we dan samen shoppen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 mei 2013 03:32

Ik lees dit nu pas, maar met jou wil ik wel shoppen hoor Gerdien! Wel opschieten dan want mijn einddoel komt in het zicht.

Wat is het leuk als het eerste getalletje veranderd :mrgreen: Hier nu een ruime 12 kilo eraf. Nog 8 tegaan! Wel een lastige fase dit, nog maar heel weinig kleding zit goed, maar ik weiger vooralsnog om al nieuwe te kopen.

Hoe staat het met de andere 'afvallers'?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 04 mei 2013 05:56

Volgens mij zit afvallen nog altijd voor het grootste deel tussen de oren.... :lol:
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mei 2013 18:14

Wat knap Mw! Die laatste kilo's zijn het lastigst denk ik, of niet?

Ik ben ondertussen 5 kilo kwijt. Een kilo onder mijn streefgewicht wat ik altijd nog eens wilde bereiken in mijn leven :mrgreen: Opeens vond ik het een mooi moment om dat gewicht eens te gaan bereiken, en ik heb de smaak te pakken. Opeens word ik 'slank'' genoemd door anderen, dat is me nog nooit overkomen :D Ik ben nog niet tevreden, in ieder geval 1 kilo er nog af, en ondertussen wat spieroefeningen om dat buikje er toch nog iets af te krijgen.
Ben wel blij dat ik bijna geen broeken meer draag, want die zitten echt niet zo mooi meer door die 5 kilo. Rokjes en jurkjes blijven nog wel leuk staan gelukkig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 mei 2013 21:57

Nee hoor Floppie, niet het afvallen maar het eten zit tussen de oren :mrgreen: Tegenwoordig eten we omdat we het lekker vinden, uit gewoonte, uit emotie, enz enz. Eten horen we te doen om van te leven, wie dat doet eet niet te veel en niet te weinig.

@MissF: de laatste gaan idd stukken moeilijker. Maar goed, zolang het er nog maar af gaat.
Leuk hè, de reacties van anderen1!? Zo kreeg ik van de week te horen dat mijn benen niet dunner moeten worden, want dan zouden het spillebenen worden :lol:

Succes met de laatste kilo!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 mei 2013 12:55

Goed bezig, mw en MissF!

Het was niet de bedoeling (op dit moment dan) dat ik af zou vallen, maar in deze zwangerschap ben ik maar amper 4 kg aangekomen. Omdat het kindje op ruim dat gewicht geschat wordt, móet het wel zo zijn dat ik na de bevalling minder weeg als toen ik zwanger werd. Dat merk ik ook wel; mijn gezicht is slanker en ook mijn armen en benen zijn wat dunner. 'k Ben benieuwd op hoeveel de weegschaal straks staat :wink: ...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 mei 2013 15:38

moet ook beginnen :roll: pffffffffffffff niet leuk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2013 17:01

Ik schommel nu tussen de 67-66 kilo. Wil eigenlijk richting de 60. Eens kijken of dat me lukt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 mei 2013 17:35

MissF schreef:Voor het avondeten gebruik ik het boek niet, we eten amper gekookte aardappels, vlees en groenten meer. Dus dan kook ik gewoon waar we zin in hebben.

Wat eet je dan...?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”