Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Spons » 10 jan 2013 22:22

[quote="schelpje3"][quote="MissF"]lekker ruim idd! Ik begrijp nooit zo goed waarom de meeste toiletten zo klein zijn, dit is ideaal :)
Huizen worden vaak ontworpen door een man :-oo die letten niet op dit soort dingen

tsja dit is dan ook een toilet voor vrouwen met een dikke r.... :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 08 feb 2013 17:40

MissF schreef:Wanneer wordt de tuin gedaan Annette? kan me voorstellen dat het dan zo kaal is. 2 huizen verder bij ons hebben ze ook alles leeggetrokken en die hebben een enorme tuin, het was al niet zo mooi, maar dit ziet er zo kaal uit.

Het beplanten zal wel april/mei worden i.v.m. de vorst, eerst moet die nog bemest worden, de vakken ingedeeld worden en tegen het huis komt een stuk bestraat.

Wie weet Haai ;).
Wat de toekomst brengen moge........

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 feb 2013 20:42

@Annette; als ik nu een foto plaats, kun jij straks natuurlijk niet achterblijven he ;)

Ik had het hier een tijdje terug over onze nieuwe houtkachel, en inmiddels brandt ie al volop. Dit is em: (toont een beetje rommelig op de foto, maar zo gaat dat nu eenmaal hier in huis ;))
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2013 21:24

Misschien is het hier al een keer besproken, maar hoe houden jullie je huis zoveel mogelijk stofvrij als je aan het verbouwen bent in een gedeelte van het huis??

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2013 21:58

Hangt natuurlijk af van wat je verbouwt en waar en of je thuis woont op het moment van verbouwen.

Wij hebben toen we de badkamer hebben laten verbouwen/vervangen, de 2 slaapkamerdeuren dichtgeplakt met tape. Omdat we een open verbinding hebben (dus geen deur) naar de zolder hebben we voor de helft de zolder afgeplakt met afdekfolie (en daar achter alle dozen/spullen opgeborgen). 1 slaapkamer bijna leeg gehaald (voor zover mogelijk was en de rest afgedekt met folie/plastic).
Wij verbleven niet thuis, maar gingen wel zo nu en dan kijken en wat opruimen etc.

Zo hebben wij het gedaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2013 22:12

Mooi zo'n kachel, Haai!

juffiejuf, tja, gewoon niet :-$ Het duurde 'maar' een week of 9, de grote verbouwing van vorig jaar, en die weken heb ik het huis wel een beetje bijgehouden, maar er vrede mee gehad dat het nu eenmaal een stoffige bende zou blijven, tot de klusjesmannen weg waren en de verbouwing klaar.
Het volgende project is de badkamer, die moet dan in een slaapkamer komen, en de oude badkamer wordt overloop. Hartstikke fijn als dat gebeurd, want onze badkamer is vreselijk maar als ik denk aan de bende die het gaat geven, dan vind ik het niet erg dat het nog niet heel binnenkort gaat gebeuren ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 feb 2013 22:21

Ik keek vanmiddag uit het raam, stonden er ineens 4 mensen in de tuin, waarvan er 2 trouwfoto's aan het maken waren van een vers getrouwd koppel , dachten dat er niemand thuis was hier..Heb er toen ook maar een foto van gemaakt van achter de jaloezieen :idea:

Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2013 22:58

@ boer; ze vinden je tuin dan erg mooi dat ze er trouwfoto's gaan maken :-)

Onze zolder is nog casco dus wij gaan dakkapel over breedte van het huis erop zetten en gelijk de zolder helemaal afwerken. Zolder is met open trap naar de 1e dus ik vrees dat het daar dan erg eruit gaat zien. Ben ook blij als het achter de rug is.....

@ missf; die badkamer gaat ook een groot project worden bij jullie. Wel fijn als het klaar is en je er iets moois voor terug krijgt.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2013 23:00

@ evelien; bedoeling is dat we gewoon thuis blijven tijdens verbouwing. Ze gaan drie hele dagen er aan werken en daarna avonden en zaterdagen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 feb 2013 23:27

tja, dan is afplakken van de zolder geen optie, of je moet de mannetjes daar opsluiten tot het klaar is 8)
ik denk dat je weinig meer kunt doen dan de deuren (van slaapkamers, badkamer, ed) zoveel mogelijk dicht houden...
je zult uiteindelijk blij zijn met het resultaat, maar als je erin zit is het wel ff doorbijten...

wij kregen een nieuwe dakkapel op onze slaapkamer, 3 weken voordat ik was uitgeteld van R.. Gelukkig is ie in 1 dag geplaatst. had het hele huis verder aan kant dus aan de mannetjes gevraagd om de deur goed dicht te houden. de louvredeurtjes van de inloopkast in de slaapkamer had ik afgeplakt met vuilniszakken en tape. daar was ik achteraf heel blij om want het was anders behoorlijk stoffig geworden.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 feb 2013 23:59

juffiejuf schreef:@ boer; ze vinden je tuin dan erg mooi dat ze er trouwfoto's gaan maken :-)

Ja ik heb er ook maar niets van gezegd :-)
Was best wel vereerd...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 feb 2013 13:56

MissF schreef:Mooi zo'n kachel, Haai!

juffiejuf, tja, gewoon niet :-$ Het duurde 'maar' een week of 9, de grote verbouwing van vorig jaar, en die weken heb ik het huis wel een beetje bijgehouden, maar er vrede mee gehad dat het nu eenmaal een stoffige bende zou blijven, tot de klusjesmannen weg waren en de verbouwing klaar.
Het volgende project is de badkamer, die moet dan in een slaapkamer komen, en de oude badkamer wordt overloop. Hartstikke fijn als dat gebeurd, want onze badkamer is vreselijk maar als ik denk aan de bende die het gaat geven, dan vind ik het niet erg dat het nog niet heel binnenkort gaat gebeuren ;)

Als je nog iets leuks wil doen, kun je 2 kleuren voegen proberen. Kijk even op ve vorige blz. Daar zie je ons toilet, met 2 kleuren voegen. Als het je niet bevalt doe je de goeie er gewoon overheen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 19 feb 2013 04:18

De winterschilder kan wonderen verrichten in huis voor een klein bedrag. :yum: :)GW :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: $)
VERITAS VOS LIBERABIT.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 19 feb 2013 08:16

Lichtzwaard schreef:De winterschilder kan wonderen verrichten in huis voor een klein bedrag. :yum: :)GW :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: $)

Is dat je werk?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 02 apr 2013 16:49

van het weekend (zaterdag en maandag ) een verwamingsombouw geplaatst en vandaag het modem met snoeren er achter weg gewerkt !

Afbeelding

Afbeelding

Dat was dus de achterkant !

Afbeelding

dit is dus de voorkant in de avond !

Nu het modem met 3 utp kabels en de telefoonkabel en 3x stroom kabels wegwerken !

Afbeelding

Afbeelding

En zo is alles weer netjes weg gewerkt

Afbeelding

Terug naar “Algemene Zaken”