Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Dippie » 01 feb 2013 17:39

Lammetje, er zijntoch ook wel goedkopere vakanties? ;-) Als je bijvoorbeeld een stacaravan ergens op een camoing huurt, ben je vaak wel minder kwijt hoor! Ook al komen de reiskosten er dan nog bij, we waren echt geen duizend euro kwijt!
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 01 feb 2013 19:30

Ben ik met je eens dippie, sommige vakanties kosten 1000 euro per week maar er zijn ook genoeg andere opties. Als wij twee weken in het hoogseizoen een chalet huren op een park incl. airco etc. dan zijn we dat in de verste verte nog niet eens kwijt voor twee weken. Mmm.... lijk me wel moeilijk kiezen tussen vakantie of verbouwen enzo...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 feb 2013 20:36

Dippie schreef:Lammetje, er zijntoch ook wel goedkopere vakanties? ;-) Als je bijvoorbeeld een stacaravan ergens op een camoing huurt, ben je vaak wel minder kwijt hoor! Ook al komen de reiskosten er dan nog bij, we waren echt geen duizend euro kwijt!

dat niet, maar ik vind dta verre van comfortabele!! vooral met een jong gezin wat de ruimte ook moet hebben. Of je moet echte kampeermensen zijn. Lijkt mij heerlijk, helaas ben ik daar niet alleen de baas over.

Hier zijn we al heel lang niet een week meer op vakantie geweest, we pakken af en toe een weekend, mij meer dan genoeg. Idd Lammetje, je kan het geld maar 1 keer uitgeven!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2013 22:28

Klopt, maar een camping is voor mij/ons gezin geen vakantie. Onze oudste kan niet goed overweg met vreemde kinderen dus een speeltuin waar veel kinderen zijn, een zwembad of weet ik wat, wordt het al niet. Willen we een beetje een geslaagde vakantie heb ik toch 1 eis en dat is een grote ruime tuin met iets voor de kinderen. Anders blijf ik liever thuis want dan begint de vakantie pas leuk te worden op de dag dat we weer naar huis gaan (ze zegt gerust: eindelijk we gaan weer terug) nou laat maar :mrgreen:

Voorheen vrijwel altijd buiten het seizoen in een landal park, had je het zwembad en de ballenbak vaak voor jezelf als je op tijd wakker was. En smiddags gingen we dan vaak weg. Maar nu dus in het seizoen,
Vorig jaar heerlijke ruime tuin, hottub in de tuin waar ze zich prima in vermaakt hebben. Maar dit jaar wilde ik niet zo lang rijden dus iets anders gezocht, maar vind het dit jaar eigenlijk gewoon te duur ivm alle verbouwingskosten die eraan komen.

Ach we zien nog wel, tis een luxe probleem. Maar de camping of hutje-mutje gaat het dus niet worden en dan ben je al snel 1000 euro kwijt voor een weekje.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 feb 2013 22:43

Woningruil? Is dat iets?

Vraagje: Wie heeft er een broodbakmachine??
Hoe bevalt je dat? Merk?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 feb 2013 22:51

pannenkoek schreef:Woningruil? Is dat iets?

Vraagje: Wie heeft er een broodbakmachine??
Hoe bevalt je dat? Merk?

Ja, merk weet ik niet eens meer, hij staat al een tijdje op zolder. Toen het een hype werd, heb ik ook een hele tijd gebakken, was lekker, maar het gaat op den duur vervelen.
Het heeft ook wel nadelen, ik stond elke avond een deegje te mengen, om smorgens vroeg vers brood te hebben.
Mijn vriendinnen en (schoon)zussen, zijn er uiteindelijk ook mee gestopt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 feb 2013 22:56

Wij hebben een broodbakmachine, een Panasonic SD 2501. Bevalt heel goed; de broden zijn altijd heel mooi gerezen. We hebben hem nu zo'n 1,5 jaar en hebben sinds die tijd nooit meer een gewoon brood in de winkel gekocht. Zelf brood bakken in zo'n apparaat kost uiteindelijk minder tijd dan iedere keer naar de winkel moeten voor brood ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 feb 2013 07:54

Dat ligt eraan! Ik kan dte bakker hier bij wijze van spreken vanuit huis zien! , maar het lijkt mij okk wel wat!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 feb 2013 09:44

Wij hebben een leen machine, ook geen idee welk merk. En ik vind het brood lekker, maar vind het toch lastig om het goed te houden. En het snijden vind ik een gedoe. Soms bak ik er nog wel eens eentje, als ik weet dat het hele brood op gaat die dag, op werkdagen vind ik het toch niet zo handig.

Qua vakanties, ik vind huisjes ook zo belachelijk duur, zeker in het hoogseizoen. Wij kamperen normaal gesproken altijd, en zeker als we dat in Frankrijk doen zijn we echt niet duur uit. Moet je natuurlijk wel een tent en toebehoren hebben, maar onze tent kostte niet zoveel via marktplaats :D En de rest doen we nu al 5 jaar mee, dus die kosten hebben we er ook echt wel uit.
het enige nadeel is dat ik niet in slecht weer kampeer, dus absoluut geen 2 weken regen. Dus de afgelopen jaren zijn we toch elke keer een eind gaan rijden, en kwamen we vaak toch weer in Italie of Frankrijk uit, omdat het daar lekker weer was. En dat kost het nodige aan benzine natuurlijk. Ik vind kamperen in Nederland prima, zeker nu met 2 jonge kinderen, maar als het onder de 22 a 23 graden is en het regent, dan waag ik me er echt niet aan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 feb 2013 12:52

Een nadeel vind ik het formaat van de broden. Hoge grote boterhammen, niet zo handig met kleine kindjes denk ik. :-k
En ik moest altijd eerst een volkoren en daarna een witte bakken, want banaan, aardbeien of hagelslag, is het lekkerst op witbrood vinden ze. (ik ook :wink: )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 feb 2013 23:19

Wij hebben een hele goedkope broodbakmachine, ik geloof dat die een keer in de aanbieding was ergens voor 25 euro. Hij gaat al een tijd mee en er komen heerlijke broden uit.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 02 feb 2013 23:33

Nu een tefal. Maar dit is onze derde of vierde al.
Elke dag vers brood, je kunt niet heerlijker ontbijten. Tegen bijna geen moeite.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 feb 2013 14:51

Brood bakken gewoon in de oven eerst zelf kneden enz enz ;voor mensen met haast de broodbakmachine;laat men wel een goede kopen daarmee ook goed machinebrood.
VERITAS VOS LIBERABIT.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 feb 2013 15:14

Die goedkope broodbakmachine's gingen hier ook maar een jaar mee.
Met dagelijks gebruik. Bijv. de AFK BM1.

Nu bak ik wekelijks 6 broden tegelijk in de oven.
En dan gooi ik het gesneden en al in de vriezer.

Goedkoop, gemakkelijk, gezond en lekker.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 feb 2013 15:28

AikonGirl schreef:Die goedkope broodbakmachine's gingen hier ook maar een jaar mee.
Met dagelijks gebruik. Bijv. de AFK BM1.

Nu bak ik wekelijks 6 broden tegelijk in de oven.
En dan gooi ik het gesneden en al in de vriezer.

Goedkoop, gemakkelijk, gezond en lekker.

Juist handig en verstandig =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “Archief”