Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor AikonGirl » 22 jan 2013 13:07

Hier ook echt wel 20 graden overdag.
Ik ben een koukleum, maar m'n dochters niet. Ilona loopt nooit met een (dik) vest/trui aan.
Nu nog altijd van die gewone dunne long sleeves. Anders hoor ik al snel: Oehhh, ik heb het zo warm! ;)

's Nachts geloof ik 15 graden, en op de kamer van de meiden is 't rond de 10/11 graden.
En de oudste heeft een elektrische deken in haar bed.
Uurtje van te voren aan, en ze heeft een heerlijk warm bed als ze gaat slapen. :D

Leuke meiden, Stip!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 jan 2013 13:24

AJL.. jij vroeg toch om leuke dekbedden.
Tip: koop een mooie quilt en haal daaronder goedkope dekbedden (witHema)
Dan kost het een keer veel, en daarna niet meer.
Hier heeft dochterlief er een van Riviera Maison, mooie licht rose (pip is voor mij te knal;-))

@ PPm: Sorry, maar ik moest bijna lachen -niet uitlachen- zo koud, en dat voor 20-30 euro minder per jaar... als dat nou maandelijks is... dan moet je de kou wel heel lekker vinden;-)

Hier altijd 20 graden, 's nachts naar 17 graden, dat betekent ongeveer 15 a 16 in de kinderkamers en in onze slaapkamer staat er nooit een verwarming aan.
Dochterlief is erg warmbloedig, die slaapt het liefst onder een dun dekentje in haar ondergoed. (mag dus niet, want ze wordt wel verkouden;-) RJB slaapt in romper met lange mouwen en fleecepiama onder een warme deken. Afgelopen nachten heb ik hem een slaapzak aangedaan (zonder mouwen)
Hij voelt ook nooit koud aan.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2013 14:47

Sterretje schreef:
@ PPm: Sorry, maar ik moest bijna lachen -niet uitlachen- zo koud, en dat voor 20-30 euro minder per jaar... als dat nou maandelijks is... dan moet je de kou wel heel lekker vinden;-)

.

per maand!!! en bedoelde dan op het maandelijks voorschot dat je 1 keer per jaar krijgt :) voor het jaar deed ik het neit voor.

Maar ik lijd geen kou, nu heb ik het wel wat aan de frisse kant, dus snel ff wat doen. Zit al twee uur te niksen op de bank :) soms draai ik em ff op tot 19 of 20, maar zodra we weer aan de bak gaan weer naar beneden.

Tja... kb en niet anders gewend, bij mijn ouders stond de kachel altijd tussen de 15 en 16... toen ook nooit koud gehad, als we het wel koud hadden gingen we gewoon lekker tussen de dekens liggen lezen :)

NOgmaals.. ik zit hier echt geen wolkjes te blazen in huis hoor.... dus zo koud is het niet :)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 22 jan 2013 19:05

Wij hebben hem overdag op 17,5 staan, 's avonds op 18,5. En dat vind ik echt al benauwend warm... ;-).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jan 2013 19:32

Het was het vandaag wel erg fris hier. Vanmorgen was het nog 15 toen we uit bed kwamen, normaal gesproken werk ik niet op dinsdag, dus dan doet mijn man om half 7 de houtkachel aan en is het in ieder geval wel 17 of 18 graden als wij uit bed komen. Maar vandaag dus wel werken en vergeten de CV anders in te stellen. Toen we thuis kwamen van ons werk was het ook 15. En dat vind ik echt te koud. Zelf ben ik dan druk, koken, kinderen onder de douche, in bed. Maar Frederiek heeft echt ijsklompjes dan. En dat vind ik echt onnodig. Dan kunnen die paar tientjes me niet schelen, mijn kinderen moeten het warm hebben, we leven niet voor niks in welvarend Nederland.
maar de houtkachel vind ik zelf een veel fijnere warmte. Overdag gaat de verwarming dus bijna niet aan. Al is het nu met deze kou wel lastig om het echt op 20 graden te houden met de houtkachel. Daarvoor is onze kamer te groot denk ik, en de vloer is nog niet geisoleerd. 's nachts springtie dus wel aan, omdat het dan onder de 15 graden wordt blijkbaar.
Wij slapen zelf ook met het raam een stukje open, anders wordt het zo droog in onze kamer, dat vind ik niet prettig slapen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2013 19:48

Ik zou niet op warmte kunnen bezuinigen.. dan bezuinig ik liever op kleding/vlees.
Vorige week was ik echt tot op mijn bot toe koud. Kreeg het maar niet warm... bbrr.

De deur van onze slaapkamer staat altijd open, en van onze andere kamer ook (waar het raam van open staat). Dus frisse lucht krijgen we dan wel. Heb geen zin om onder een open staand raam te slapen, met deze kou dan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2013 20:13

we wonen in een welvarend land, maar julie moeten echt neit denken dat ik heir met kippervel zit en kids idem. Gewoon paar slofjes aan, evt soms vest aan klaar.... welvarend wil niet denken dat je dan niet zorgvuldig om moet gaan met het milieu ed... is mijn gedachtengang en mening.

Nu staat de kachel wel op 19 omdat ik bezig ben met de administraite ondertussen end an zit je toch stil. Kids bewegen ook de hele dag, vooral M. Liefst loopt M de hele dag op blote voeten....snap hem soms echt niet!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2013 20:28

wat een leuke foto's stip!

hier staat de verwarming overdag op 19,5 als tobias er is.. als hij er niet is, staat hij vaak op 17 :wink: half uurtje voordat Tobias thuis komt zet ik em weer op 19,5 en 's nachts gaat de cv op 16

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2013 20:30

maak kennis met kermit de rocker :mrgreen: :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 24 jan 2013 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2013 11:17

leuke foto TJ!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2013 14:23

Wat een leuke foto!

Vanmiddag lag Frederiek te huilen in bed, en toen ik ging kijken bleek ze met haar vinger vast te zitten. Het bedje waar ze in slaapt heeft van die ringetjes aan het hoofd- en voeteneind waar eerder roze lint doorheen zat. Dat heb ik er allang uitgehaald, omdat ik dat eng vond. Maar nu had ze haar vinger in een gaatje gewurmd en het zat flink vast. Arm kind.
Dus meteen maar het grotere ledikant van zolder gehaald. Maar nu ben ik de schroeven kwijt :( vanavond maar eens aan mijn man vragen of hij een alternatief weet. Want ik vertrouw dat bedje nu niet meer ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2013 14:42

Ah, zielig missf!
Leuke foto's tj & stip!

Wat een verschillen in temperatuur :)
Hier overdag 20,5, 's avonds 21, 's nachts 17.

Onze radiator voor in de kamer doet het niet, echt niet grappig nu met dit weer. De temperatuur loopt ineens niet hoger op dan 19..

Op de slaapkamers hebben we ook nooit verwarming aan. Zeker bij F niet, want zijn kamertje is 2x2meter, en daar is het nogal snel warm. :mrgreen:

In de slaapkamers wel ijsbloemen op de ruiten 's ochtends met dit weer... 8-[

Floris heeft het trouwens ook niet snel koud. Hij heeft een romper aan en een dikke slaapzak. Als ik 'm meer aan doe wordt hij wakker van de warmte.
De onderkant van z'n slaapzak is dan ook nog open, want hij wil per se z'n voeten buiten de zak, ook vanwege de warmte ;-)
en dan ligt hij onder 1 deken + laken.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 jan 2013 09:44

En nu lig ik er zelf ook uit...Lastig, hoor!
Ik ben gisteren gevallen op het ijs, dikke enkel. En gisteren/vanacht griep gekregen. Het voordeel is dat ik nu toch verplicht ben om rustig aan te doen. Ik kan haast niet lopen. Gelukkig is mijn man flexibel met zijn werk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2013 09:47

Sterkte en beterschap Cornelia.

Hier ook vannacht griepachtige klachten gekregen plus dat zoonlief heeft liggen spoken van 23:00-04:00. En manlief zit voor een paar dagen in het buitenland.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 jan 2013 13:44

Heftig zeg, dat slapen bij jullie, Evelien!
Heb je zelf enig idee waarom hij zo slecht slaapt?
Hoe oud is hij?

Terug naar “Archief”