Daginvulling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dutchy2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2013 11:24
Locatie: Asbesterdam

Daginvulling

Berichtdoor dutchy2 » 03 jan 2013 13:57

Hoe ziet je dag invulling eruit?
Efeze 5:14 - voor het vlees is stilte een kwelling, maar voor de ziel is het heilzaam.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Daginvulling

Berichtdoor Wilsophie » 03 jan 2013 14:28

Waarom wil je dit weten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Daginvulling

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2013 14:37

Die heb ik niet echt. Elke dag is weer anders, muv ontbijt, lunch en diner. :wink:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Daginvulling

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2013 14:46

wakker worden, opstaan, naar werk gaan, werken, naar huis gaan, ontspannen, gaan slapen. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Daginvulling

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2013 14:50

Mortlach schreef:wakker worden, opstaan, naar werk gaan, werken, naar huis gaan, ontspannen, gaan slapen. :-)


en eten? :wink:

dutchy2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2013 11:24
Locatie: Asbesterdam

Re: Daginvulling

Berichtdoor dutchy2 » 03 jan 2013 15:23

Ben zomaar benieuwd wat de gemiddelde (refoweb'ber) zoal doet.

Ondanks dat iedereen eet, loopt de rest anders.
Efeze 5:14 - voor het vlees is stilte een kwelling, maar voor de ziel is het heilzaam.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Daginvulling

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2013 16:27

de ene week twee, de andere week drie dagen werken de rest gewoon huishouding, boodschappen, opruimen en al die andere boel geklier wat bij de akelige huishouding hoort.

En.. sporten, veel fietsen en wandelen!! :):) lekker met de kids hobbyen! :) leuke hobby knutselsetjes bij de action voor weinig!

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Daginvulling

Berichtdoor Jess » 04 jan 2013 10:27

ff vraagje tussendoor: wat doe jij met al die knutsels die je kids maken? Krijg zo'n santenkraam als je alles te pronk neer zet :roll:

Mijn daginvulling is in de vakantie over het algemeen zeeeeeeeeeeeeer slowmotion en geen vaste planning. Buiten de schoolvakanties om uur of 6 uit bed, rustig aan wakker worden met koppie thee en beschuit, kids uit bed en naar school werken. Huishouding, koppie doen, stille tijd en wat verders zo me voor handen komt en de dagen vliegen voorbij.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Daginvulling

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2013 19:48

ach, voor de ronde archiefbak, of leuk om weg te geven of op te sturen naar zieke kinderen! hoe meer fout hoe beter :)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Daginvulling

Berichtdoor Duschka » 05 jan 2013 09:16

Jess schreef:ff vraagje tussendoor: wat doe jij met al die knutsels die je kids maken? Krijg zo'n santenkraam als je alles te pronk neer zet :roll:
.


Misschien heb je hier iets aan.
Mijn vriendin heeft ook van die enthousiaste knutselkids en een niet al te groot huis.
Niewe dingen mogen een weekje te pronk staan en dan ruimt zij ze op.
Maar voor ze weg (gegeven / gegooid etc.) gaan, maakt ze er een foto van.
Ze is van plan de betreffende koter later een DVD'tje te geven met alle knutselwerkjes, zodat kids later wel terug kunnen zien, wat ze zelf vroeger allemaal geknutseld hebben.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daginvulling

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2013 09:40

Ik ben waarschijnlijk niet de gemiddelde refowebber ;p

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Daginvulling

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 jan 2013 10:56

Dat gaat je natuurlijk geen barst aan maar het belangrijkste van elke dag is het gebed de Getijden .

Maar nu jou daginvulling@ dutchy2 :?: :?: :?: :?: :?: :?:
VERITAS VOS LIBERABIT.

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Daginvulling

Berichtdoor blompje » 05 jan 2013 14:41

Jess schreef:Mijn daginvulling is in de vakantie over het algemeen zeeeeeeeeeeeeer slowmotion en geen vaste planning. Buiten de schoolvakanties om uur of 6 uit bed, rustig aan wakker worden met koppie thee en beschuit, kids uit bed en naar school werken. Huishouding, koppie doen, stille tijd en wat verders zo me voor handen komt en de dagen vliegen voorbij.


Als ik dit zo lees in samenhang met het topic gezin en financiën dan vraag ik me af hoe je je hier goed bij kunt voelen? Is het niet een idee om alles een tandje snel te doen en dan er wat bij te gaan werken, dat brengt gelijk wat extra geld binnen?

Verder heb ik zelf niet zo'n problemen met mn dagvulling, werken, kids, huishouden en sociaal leven bijhouden. Laat mij het maar druk hebben, dan functioneer ik het best!

dutchy2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2013 11:24
Locatie: Asbesterdam

Re: Daginvulling

Berichtdoor dutchy2 » 14 jan 2013 19:38

Lichtzwaard schreef:Dat gaat je natuurlijk geen barst aan maar het belangrijkste van elke dag is het gebed de Getijden .

Maar nu jou daginvulling@ dutchy2 :?: :?: :?: :?: :?: :?:


Als ik een opdracht krijg, ga ik hier op in, dus veel moet ik het hebben van uitzendbureau's, maar dit zijn veelal maand projectjes helaas, tuurlijk, vast werk is het beste, maar wat wil je als dit niet is wat je mag krijgen, dan neem je alles aan mits het principieel kan natuurlijk.
Maar zijn er geen projecten, dan is mijn dagtaak; meditatie schrijven, gedichten maken, muurschilderingen (zinnen in romeinse letters). En mijn dagelijkse rondje wandelen langs de haven en door het dorp.
Efeze 5:14 - voor het vlees is stilte een kwelling, maar voor de ziel is het heilzaam.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Daginvulling

Berichtdoor Jess » 17 jan 2013 14:53

@ Blompje, ik kan je gedachtengang begrijpen. Ik heb van astma (als ik de bovenverdieping een goeje beurt geef en tig x de trappen op en af ga ben ik buiten adem)en snel last van mijn rug en daarom ook geen poetshuis heb (want wat voor een baan kom je anders in terecht zonder opleiding?) Dat ik geen opleiding volg of niet werk is ook een bewuste keuze omdat wij niet onze kinderen naar een opvang willen doen maar er zelf voor zorgen. Ook tussen de middag eten ze thuis. Het is voor heel het gezin het rustigst als ik gewoon thuis ben, we niet haast-je rep-je nog het huishouden moeten doen, boodschappen doen, naar zwemles enz. We zien veel te veel gestresste moeders om ons heen en dat willen wij absoluut niet. Als de kinderen wat langzaam doen met aankleden na de zwemles hoef ik niet naar ze te roepen dat ze op moeten schieten omdat ik nog om boodschappen moet. Komende week moet ik 3x naar een arts, 1x voor mezelf en 2x met de kids. Hoe doe je dat als je werkt?

Onze kinderen kunnen ook slecht tegen verandering, zijn gewoon niet de gemakkelijkste en wij geloven dat we het op deze manier moeten doen. Tegenwoordig ga ik wel eens een bakkie doen bij verschillende oudere mensen uit de gemeente, dat waarderen ze zeer en ik geloof ook echt dat dat nodig is. van de week was ik ook ergens en die mensen zeiden wel een paar keer: je komt nog wel een keer he. Vanmorgen was ik kerkblad aan het bezorgen. Het eerste huis waar ik het bij deed (ook bij senioren) kwam de vrouw naar de deur en zei: koffie? Ja, ik doe even mijn rondje en dan kom ik zo. En het was reuze gezellig.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten