vakantie 2013

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Napoleon » 09 jan 2013 00:47

esli schreef:Ik begin inmiddels ook al een beetje te dromen van de zomervakantie. Het lijkt ons leuk om dit jaar met de auto richting Noorwegen/Zweden te gaan. Daar rondtrekken met een tentje (vrij kamperen), maar soms ook hostel of trekkershut oid. We willen niet alleen in het zuiden blijven, dus we nemen denk ik 4 weken de tijd.
Ik ben wel benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen met een dergelijke vakantie hebben.


Ik heb dat inmiddels een keer of 4 gedaan (hoewel nog nooit zo lang aaneen als jij, totaal een week of 7).

Stuur maar een berichtje als je wat tips wil. Ik weet sowieso nog wel een paar heel mooie kampeerplaatsen in het zuiden. Het leukst van het hele wildkamperen vind ik op zich het zoeken van een leuke plaats, maar het kan voor je gemoedsrust soms wat beter zijn een paar plaatsjes achter de hand te hebben (zeker als je het voor het eerst gaat doen).

Ik ben van plan om vanaf zaterdag op wintersport te gaan, maar ik werd vanmiddag gebeld door het reisbureau waar ik geboekt had, dat het hotel waar wij naartoe zouden gaan gesloten is i.v.m. legionella-bacteriën.... ze hebben me inmiddels een alternatief aangeboden, maar daar ben ik nog niet heel enthousiast over. Morgen nog maar eens met ze bellen ;)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: vakantie 2013

Berichtdoor 1a2b3c » 09 jan 2013 12:04

Nog 17 nachtjes slapen en dan ..... naar Egypte! Yessss de zon :D :D :D

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: vakantie 2013

Berichtdoor -Judith- » 09 jan 2013 13:26

Ik begin inmiddels ook al een beetje te dromen van de zomervakantie. Het lijkt ons leuk om dit jaar met de auto richting Noorwegen/Zweden te gaan. Daar rondtrekken met een tentje (vrij kamperen), maar soms ook hostel of trekkershut oid. We willen niet alleen in het zuiden blijven, dus we nemen denk ik 4 weken de tijd.
Ik ben wel benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen met een dergelijke vakantie hebben.


Dat is gaaaaaf! Wij zijn in juni 2012 naar Zweden geweest en hebben er 2,5 week rond getrokken! Echt het is zo geweldig, wij wilden ook wel wildkamperen, maar uiteindelijk zijn we altijd nog op een camping geweest, we waren niet in het hoogseizoen dus dan is het nog prima te betalen! Wij hebben geloof ik 4.500 km gereden, alleen hadden wij een camper.
Echt het is ZO geweldig! Ik zou dit jaar zo weer gaan ;-)
En vergis je niet op hoever het is naar de Noordkaap... Als je dat in 3 weken wilt doen (is ons vorig jaar verteld), dan ben je 3 weken lang constant aan het rijden (m.u.v. 's nachts dan)

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: vakantie 2013

Berichtdoor FrankB » 09 jan 2013 14:32

4 weken naar India dit jaar. De tickets zijn al geboekt. Rugzak mee, camera mee en we zien wel waar we allemaal komen.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: vakantie 2013

Berichtdoor MissVis » 19 jan 2013 17:56

Ik wil van de zomer heel graag opvakantie naar een zonnig land. Ik heb alleen niemand die met me mee wil :(
Schitterønt

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: vakantie 2013

Berichtdoor JeeWee » 20 jan 2013 17:23

FrankB schreef:4 weken naar India dit jaar. De tickets zijn al geboekt. Rugzak mee, camera mee en we zien wel waar we allemaal komen.


Boeiend land, maar bereid je erg goed voor op wat je gaat aantreffen.
Ik ben op heel veel plaatsen in de wereld geweest, maar naar India ga ik nooit meer terug...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: vakantie 2013

Berichtdoor boer » 20 jan 2013 17:42

JeeWee schreef:
Boeiend land, maar bereid je erg goed voor op wat je gaat aantreffen.
Ik ben op heel veel plaatsen in de wereld geweest, maar naar India ga ik nooit meer terug...


Zo boeiend vond ik het niet, lijken die langs je boot drijven, mensen erg onvriendelijk en egoistisch.
belachelijk slechte wegen, nee, nooit weer denk ik. 2 keer was wel zat.
Je valt er wel zonder veel moeite erg veel af.
17 kilo, destijds.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Optimatus » 20 jan 2013 18:43

Wij zijn nog aan het plannen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: vakantie 2013

Berichtdoor FrankB » 23 jan 2013 09:26

Wat India betreft, het zal mijn 12e bezoek (vakantie) worden. De laatste keer was 4 jaar geleden, de eerste keer was 21 jaar geleden. Mijn kortste bezoek was 2 weken (tijdens een gecombineerde India/Nepal reis van 4 weken, mijn langste bezoek was zo'n 5 maanden. Ik weet dus wat ik er kan verwachten. Na mijn eerste bezoek zei ik ook dat ik er nooit meer naartoe wilde maar na 2 jaar begon het toch weer te kriebelen en sindsdien ben ik er dus heel vaak geweest. Wat mij betreft bestaat er geen afwisselender en mooier land: van tropische stranden tot hooggebergte en alles er tussenin is er te vinden. Tel daarbij op het meestal lekkere eten, de uiterst vriendelijke bevolking, een boeiende geschiedenis en de rijke cultuur en je wilt er steeds weer terug.

Inmiddels is er veel veranderd, ook de wegen zijn veel beter geworden. Ik herinner me nog een weg tussen Hyderabad en Bijapur die ik ooit met een openbaar vervoer bus aflegde. Zo'n 10 uur lang door elkaar geschud worden op een weg die vaak net zo breed was als de bus zelf en die naar ik vermoedde door de luchtmacht werd gebruikt om het bommenwerpen op te oefenen zo groot en diep waren de kraters in de weg. Een ergere rit heb ik in India volgens mij nooit gemaakt. Zelfs de route van Manali naar Leh is fijner om te rijden.

Wat de bevolking betreft heb ik nog nooit iets vervelends meegemaakt. Goed, de een is aardiger dan de ander maar dat heb je hier ook. Wel veel uiterst vriendelijke mensen ontmoet. Ooit stond ik in Jaipur in de moslimwijk op straat te wachten, zo'n meter of 15 voor een banketbakkerszaak. Komt er een medewerker van de bakker naar buiten met een gebakje. Voor mij, zomaar. Of die keer dat ik in Sravenabelagola een aantal tempels bezocht en een oudere man uit Hyderabad mij een hele rondleiding gaf. Toen ik hem na afloop een kop koffie aanbood wees hij dat resoluut af met de woorden "you are a guest in my country. I would be insulted." Waarna hij twee verse kokosnoten kocht en die liet openhakken. En dan was er nog die keer dat ik in Trichy de halve dag met een stel pelgrims diverse tempels bezocht achterin hun jeep en ik hen ook weer niets mocht aanbieden. Tijdens mijn 2e bezoek aan India stapte ik een keer ziek uit de bus en moest ik vrijwel direct overgeven (in een droge greppel). Toen ik daarna opkeek stond er een Indiër naast mij met een beker water voor me.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk, in steden als Vanarasi en Agra wordt je vaker lastig gevallen dan in minder toeristische gebieden maar dat geldt toch over de hele wereld.

Wel een tip voor dit soort landen: poets nooit je tanden met kraanwater. Sinds ik hiervoor bronwater gebruik wordt ik er nog maar zelden ziek.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: vakantie 2013

Berichtdoor LeChat » 07 apr 2013 16:06

Wij zijn inmiddels alweer een paar weken terug uit Marokko. Echt een aanrader. We hadden een auto gehuurd en in 8 dagen aardig wat gezien: Agadir en omgeving natuurlijk, Marrakech, Essaouira, het Atlasgebergte, berberdorpjes, etc... en van de zon genoten. Hier lag toen nog sneeuw, daar hebben we de 25 graden gehaald :). Bij zonsondergang kameel gereden - superromantisch natuurlijk. Veel om op terug te kijken!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Stip » 09 apr 2013 15:39

Marokko is gaaf he! Heel divers. Ik heb vorig jaar in maart ook zo rondgetourd.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: vakantie 2013

Berichtdoor LeChat » 15 apr 2013 12:12

Was zeker gaaf! Afwisselend landschap en ook verder veel contrasten (westers vs 'klassiek' gesluierd etc etc). Erg boeiend!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lock&Stock

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Lock&Stock » 15 apr 2013 13:30

Na 5 jaar roadtrippen door de wat uitdagendere plekjes op deze aarde stiekem wel weer behoefte aan een makkelijke vakantie, zonder moeilijke visa, uren aan de grens onderhandelen of moeten oppassen voor mens-etende dieren.

Deze (na-)zomer is mijn doel een camper huren in Chicago en dan lekker een paar weken rond de grote meren toeren. :D

Lock&Stock

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Lock&Stock » 15 apr 2013 13:31

Stip schreef:Marokko is gaaf he! Heel divers. Ik heb vorig jaar in maart ook zo rondgetourd.


Ik was er in Oktober, echt een leuk land! Zelf woon ik in een wijk in Amsterdam met een hoog gehalte Marokannen, vat me erg opviel was dat de Marokannen in Marokko een stuk relaxter zijn dan die in Nederland...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: vakantie 2013

Berichtdoor LeChat » 15 apr 2013 15:54

Behalve dan in de auto, 4 auto's naast elkaar op 3 banen bij het naderen van een rotonde, om er maar zo snel mogelijk op te kunnen, toeteren... :) Maar verder idd relaxed.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 69 gasten