games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 29 dec 2012 18:26

Zo, mijn 3DSXL gaat ook de deur uit, ik bedank er voor steeds mijn humeur te laten vergallen door dat k*tspel Mario Kart 7. Zijn er ook nog andere spellen? Kan me niks schelen, weg met dat ding.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 dec 2012 20:11

Ik herken wel een stukje van je frustratie. Nog niet zo erg geweest dat ik het boeltje maar verkocht. Paper Mario op de 3DS is overigens geweldig. :)

Voordeel van de verkoop is dat het nu nog redelijk wat op kan leveren.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 dec 2012 21:21

Paper Mario goed? Dan speel ik die eerst nog en verkoop mijn 3DS XL misschien daarna!

Wat heb je allemaal verkocht, Mario Kart 7 ook? Ondanks dat het spel me echt kwetst bij tijd en wijlen, kan ik het niet verkopen! ](*,)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 dec 2012 21:38

mohamed schreef:Paper Mario goed? Dan speel ik die eerst nog en verkoop mijn 3DS XL misschien daarna!

Wat heb je allemaal verkocht, Mario Kart 7 ook? Ondanks dat het spel me echt kwetst bij tijd en wijlen, kan ik het niet verkopen! ](*,)

Voor de 3DS heb ik niets verkocht volgens mij. Maar op andere consoles heb ik zo nu en dan een spel doorverkocht waar ik het niet van kon winnen of wat gewoon brak in elkaar stak. Met de PS3 was het zo slim dat ik de hele console met Battlefield 3 maar verkocht heb. Was een groot liefhebber van Battlefield 1942 op de PC (helemaal grijs gespeeld). BF3 vond ik aanvankelijk ook geweldig kon het alleen niet hebben dat ik op 5 kilometer afstand een kogel voor mijn kop kreeg terwijl ik nog geen vijand gezien had. Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik had een flauw vermoeden dat er behoorlijk gecheat werd online en dan gaat voor mij de lol er snel vanaf. Had de PS3 oorspronkelijk gekocht voor Call of Duty (weet niet meer welk deel) dat leek mij geweldig. Werd om de paar seconden afgeschoten en als dat niet gebeurde dan had iemand wel weer een killstreak gemaakt waardoor er een bombardement oid kwam. Dat spel heb ik vrij snel de deur uit gegooid.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 dec 2012 21:50

mohamed schreef:Paper Mario goed? Dan speel ik die eerst nog en verkoop mijn 3DS XL misschien daarna!

Faramir schreef:Voor de 3DS heb ik niets verkocht volgens mij. Maar op andere consoles heb ik zo nu en dan een spel doorverkocht waar ik het niet van kon winnen of wat gewoon brak in elkaar stak. Met de PS3 was het zo slim dat ik de hele console met Battlefield 3 maar verkocht heb. Was een groot liefhebber van Battlefield 1942 op de PC (helemaal grijs gespeeld). BF3 vond ik aanvankelijk ook geweldig kon het alleen niet hebben dat ik op 5 kilometer afstand een kogel voor mijn kop kreeg terwijl ik nog geen vijand gezien had. Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik had een flauw vermoeden dat er behoorlijk gecheat werd online en dan gaat voor mij de lol er snel vanaf.

Voor mij ook!

Zo deed ik recent mee aan een Mario Kart 7 competitie en zag tot mijn verbazing dat de koploper maar bleef uitlopen terwijl ik hem nota bene met hetzelfde karakter en dito kart niet eens bij kon houden. Ik dacht nog 'ach, ik ben tweede en de tweede prijs is ook leuk.' Tot bij de finish bleek dat de verbinding van de anderen verbroken was en we overnieuw moesten racen en ik gruwelijk verloor. Op dat moment vond mijn vinger de uit knop van mijn 3DS XL en was ik gediskwalificeerd. :oops:
Faramir schreef:Had de PS3 oorspronkelijk gekocht voor Call of Duty (weet niet meer welk deel) dat leek mij geweldig. Werd om de paar seconden afgeschoten en als dat niet gebeurde dan had iemand wel weer een killstreak gemaakt waardoor er een bombardement oid kwam. Dat spel heb ik vrij snel de deur uit gegooid.

Kan ik me alles bij voorstellen, dergelijke games waag ik me derhalve niet eens aan want voor ik me kan omdraaien hebben ze me al doodgeschoten. Het game genre waar ik het beste in ben zijn vechtgames, competitief als ik ben en vals spelen lukt nagenoeg niet. Ook vind ik voetbal leuk om te spelen maar ben er alleen niet goed genoeg in om online mee te doen zonder in razernij uit te barsten.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 dec 2012 21:57

Zo extreem als deze Duitse jongen heb ik het nooit gehad, maar ik heb wel eens een toetsenbord gemold uit frustratie.
http://www.dailymotion.com/video/xd1s9a ... N9YVaUaCIQ

Controllers zijn gelukkig extreem sterk en kan ik niet zomaar kapot draaien. Daarnaast bedenk ik me wel een paar keer voordat ik 60 euro (PS3 controller) kapot draai.

Een jaartje of 2 geleden ben ik met hobby fotografie begonnen, een stuk rustgevender. :wink:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 dec 2012 22:15

Faramir schreef:Zo extreem als deze Duitse jongen heb ik het nooit gehad, maar ik heb wel eens een toetsenbord gemold uit frustratie.

Bizar filmpje. :shock:

Dat moet wel acteerwerk zijn zou je denken.

Geschreeuwd heb ik ook wel eens en ook een keer een gat in mijn wc deur geslagen tijdens een vermakelijk potje Mario Kart 7. Wat dat betreft herken ik iets van mezelf in het jongetje uit de video en ik ben geen acteur! :oops:
Faramir schreef:Controllers zijn gelukkig extreem sterk en kan ik niet zomaar kapot draaien. Daarnaast bedenk ik me wel een paar keer voordat ik 60 euro (PS3 controller) kapot draai.

Ja ik verniel mijn spullen ook niet, behalve de wc deur dan maar ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ik er een gat in zou slaan.
Faramir schreef:Een jaartje of 2 geleden ben ik met hobby fotografie begonnen, een stuk rustgevender. :wink:

Lijkt me ook rustgevend ja, behalve als je een shot mist waar je nooit weer een kans voor krijgt. Dat zou mij behoorlijk kwaad maken. Zo speel ik gitaar, ook rustgevend zou je denken, maar niets is minder waar, want als ik een gevorderde gitarist zijn vingertechnieken zie oefenen krijg ik ook zin om mijn gitaar aan stukken te slaan en pak ik hem een paar dagen niet meer. Tot ik mezelf opraap, de gitaar weer ter hand neem en uiteindelijk hetzelfde speel en iemand zie die nog veel beter is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2012 01:17

Faramir schreef:Met de PS3 was het zo slim dat ik de hele console met Battlefield 3 maar verkocht heb. Was een groot liefhebber van Battlefield 1942 op de PC (helemaal grijs gespeeld). BF3 vond ik aanvankelijk ook geweldig kon het alleen niet hebben dat ik op 5 kilometer afstand een kogel voor mijn kop kreeg terwijl ik nog geen vijand gezien had. Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik had een flauw vermoeden dat er behoorlijk gecheat werd online en dan gaat voor mij de lol er snel vanaf. Had de PS3 oorspronkelijk gekocht voor Call of Duty (weet niet meer welk deel) dat leek mij geweldig. Werd om de paar seconden afgeschoten en als dat niet gebeurde dan had iemand wel weer een killstreak gemaakt waardoor er een bombardement oid kwam. Dat spel heb ik vrij snel de deur uit gegooid.

Met battlefield had ikzelf niet erg het idee dat er veel werd valsgespeeld op de PS3, maar ik heb het alweer een tijd niet aangeraakt. Call of Duty, de Modern Warfare reeks heb ik afgezworen, want daar werd je wel gek van de cheaters. Zo jammer dat een paar lui het voor iedereen verpesten. Of het wordt net de Tour: speelt er 1 iemand vals, dan gaat iedereen valsspelen om toch te kunnen blijven deelnemen.

Als je in BF3 en BF:BC2 een beetje aardig was met een sluipschuttersgeweer, en een leuke plek wist te vinden, kon je behoorlijk wat schade aanrichten trouwens. Het kan dus best zo zijn dat er in jouw geval gewoon een goede speler aan de gang was. Ik vond het zelf ook altijd heerlijk. In een struikje gaan liggen wachten totdat iemand zijn kop door het raam steekt, precies genoeg erboven mikken om de bullet drop te compenseren en boom headshot!

Verder verkoop ik regelmatig stapels oude games waarvan ik vrij zeker ben dat ik ze toch niet meer aanraak.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2012 01:21

Faramir schreef:Zo extreem als deze Duitse jongen heb ik het nooit gehad, maar ik heb wel eens een toetsenbord gemold uit frustratie.

Klassiek, maar gespeeld (helaas?).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2012 02:03

Leuke setup voor een game pc:

http://www.youtube.com/watch?v=8JhqZk9xr-k

Goed, het is ook iemand die professioneel youtube-filmpjes maakt van de spellen die hij speelt, maar tjonge, wat een beest van een machine...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 dec 2012 15:27

Je bedoelt zo iemand die anderen die niet op zijn ongelooflijk hoge niveau spelen direct uitmaken voor NOOB? En je gelijk gaan wegstemmen? Die mensen kom ik ook tegen bij World in Conflict bijvoorbeeld. Krijg je het commentaar dat je eerst het spelletje maar moet gaan leren. Beetje lastig als je iedere keer gekicked wordt omdat je beginneling bent... ](*,)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2012 15:48

Katlheen schreef:Je bedoelt zo iemand die anderen die niet op zijn ongelooflijk hoge niveau spelen direct uitmaken voor NOOB? En je gelijk gaan wegstemmen? Die mensen kom ik ook tegen bij World in Conflict bijvoorbeeld. Krijg je het commentaar dat je eerst het spelletje maar moet gaan leren. Beetje lastig als je iedere keer gekicked wordt omdat je beginneling bent... ](*,)

Zo... last van wat frustratie?

Over wie heb je het nu? Niet over NerdCubed (naar wiens filmpje ik linkte), neem ik aan. Indien toch, dan raad ik je aan eens een paar van zijn videootjes te bekijken. Gegarandeerd buikpijn van het lachen en een verandering van mening :-)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 dec 2012 16:38

Vroeger had ik ook full-towers die ikzelf samenstelde en in elkaar schroefde. Erg leuk als je van PC spelletjes houd, maar mijn iMac is een stuk praktischer en ook wat aangenamer in de woonkamer.

Zie ik net een filmpje van Guardians of Middle-earth, wil ik het hebben.....
Hopelijk komt het ook eens voor de PC.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 dec 2012 20:57

@mortlach: nee, niet de persoon uit het filmpje. Meer in het algemeen eigenlijk. Je zit amper in een game of je krijgt al een vote kick aan je broek, met de motivatie dat je een noob bent. Ik zie het in meerdere spellen voorbij komen, en ik moet zeggen dat het de boel toch bederft. Als een ander een vote aan zijn broek krijgt, stem ik per definitie tegen, tenzij er een goede reden is. Voor mij zijn dat er 2: AFK en spelbederf naar teamgenoten (teamkill of teamdamage). Als iemand wat fouten maakt, so be it. Daarnaast, er zijn er genoeg die gewoon netjes sorry zeggen, dan denk ik: vergeven en vergeten hoor, we komen hier allemaal voor ons plezier. Als je dan zo nodig met hele goede spelers wilt spelen, dan start je maar je eigen spelletje voor elite spelers ofzo. Hoe zien jullie dat?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2012 22:00

Katlheen schreef:@mortlach: nee, niet de persoon uit het filmpje.

Kijk zijn filmpjes, echt. Bij zijn spelletje Farm Simulator deed ik het bijna in mijn broek van het lachen.

Meer in het algemeen eigenlijk. Je zit amper in een game of je krijgt al een vote kick aan je broek, met de motivatie dat je een noob bent. Ik zie het in meerdere spellen voorbij komen, en ik moet zeggen dat het de boel toch bederft.

Dat is inderdaad wel een beetje vervelend. Sommige klieren kunnen je spelplezier behoorlijk bederven. Kwestie van uitloggen en inloggen op een andere game? Maar goed, leuk is het inderdaad niet.

Ik herinner me een potje BF3 waarin er een aantal irritante teamgenoten in mijn oor aan het toeteren waren over het feit dat ik niet genoeg rondrende. Ik was een fracking sniper, die rennen niet rond, die liggen stil te wachten.

Als een ander een vote aan zijn broek krijgt, stem ik per definitie tegen, tenzij er een goede reden is. Voor mij zijn dat er 2: AFK en spelbederf naar teamgenoten (teamkill of teamdamage). Als iemand wat fouten maakt, so be it. Daarnaast, er zijn er genoeg die gewoon netjes sorry zeggen, dan denk ik: vergeven en vergeten hoor, we komen hier allemaal voor ons plezier.

Inderdaad. Sommigen nemen het allemaal iets te serieus.

Als je dan zo nodig met hele goede spelers wilt spelen, dan start je maar je eigen spelletje voor elite spelers ofzo. Hoe zien jullie dat?

Ja, maar dat zou door de ontwikkelaars moeten worden geanticipeerd met een levelsysteem ofzo of met game mechanics. Het sneue is dat de ervaren speler zichzelf in de voet schieten, omdat met dat gedrag de pool van spelers om tegen te spelen alleen maar kleiner wordt.

http://penny-arcade.com/patv/episode/ba ... -for-skill

Extra credit is een geweldig wekelijks kijkje in de wereld van het spelontwerp, en deze aflevering gaat nieuwe vs ervaren spelers.

Terug naar “Archief”