Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 02 jun 2012 13:35

Het ging over vervoermiddelen. Of ik bij mijn auto niet graag een motor zou willen hebben. Motorrijden is immers ontzettend leuk, veel avontuurlijker dan autorijden. En desnoods zou ik dan in plaats van een B-segmentauto ook een A-segmenter kunnen nemen.

De volgende ochtend nadat ik dat gedroomd had, keek in ik mijn e-mail. Zie ik een e-mail van mijn jongere broer, dat hij zijn motor wil verkopen, en of ik er belangstelling voor heb. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2012 13:37

Boekenlezer schreef:Het ging over vervoermiddelen. Of ik bij mijn auto niet graag een motor zou willen hebben. Motorrijden is immers ontzettend leuk, veel avontuurlijker dan autorijden. En desnoods zou ik dan in plaats van een B-segmentauto ook een A-segmenter kunnen nemen.

De volgende ochtend nadat ik dat gedroomd had, keek in ik mijn e-mail. Zie ik een e-mail van mijn jongere broer, dat hij zijn motor wil verkopen, en of ik er belangstelling voor heb. :)

Bizar is dat dan he? 8-[ Voorspellend dromen heet dat.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 jun 2012 06:32

Over iets in een winkelcentrum, vakantie o.i.d. En dat het september was, en de dagen weer korter werden. 8-[
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jun 2012 14:08

De teamleider van toen ik in Houten werkte kwam erin voor. Brrr!
Na me eerst goed gevonden te hebben, keurde hij me af.
Nee, dat was niet zo'n fijne droom.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 16 jun 2012 18:39

ik droomde over

dat ik vice-preases van een symposium was(nooit geweten dat die zoiets had), een jongen van mij studentenvereniging werd preases, een hele ceremonie, wij kregen zo bisschopsmuts op, de preases werd gekroond, en ik werd hoog opgetild en zo een rondje gedragen. ik werd het zomaar niet eens gevraagd ofzo, en dan mocht ik het volgende jaar dus alles aansturen.
echt heel apart. het was een hele organisatie wat ieder jaar gehouden werd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2012 21:02

Er kwamen twee dominees in voor. Ds. B. sprak ds. M. pastoraal toe. (Ik ga de namen niet voluit noemen.)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jun 2012 07:29

Ik was de sleutels kwijt van een bepaald autootje. Het was zo'n Daewoo/Chevrolet Matiz. Daar rijd ik nooit in, maar in die droom was die er ineens even bij.

Verder nog iets over halve embryo's van dieren.

Vorige week in de ochtend van 22 juni had ik een droom die zich in een stad afspeelde met een langwerpige straat. Dat zou dan de Oudestraat van Kampen geweest moeten zijn, maar het zag er wel iets anders uit dan hoe het daar in het echt is. In de droom was die straat bijna de enige straat in die stad.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 jul 2012 20:34

Het ging over twee steden in Rusland. De ene heette Sint-Petersburg, en de naam van de andere stad weet ik niet. Het gekke in de droom was, dat er verderop in het noorden van Rusland twee steden lagen die dezelfde namen droegen. Daar was het overigens wel behoorlijk koud door de noordelijke ligging, en het zou kunnen dat er ook sneeuw lag.

Verder nog een Russisch-Orthodoxe Kerk in mijn woonplaats (die in werkelijkheid niet bestaat), alwaar een kerkdienst gehouden werd. De dienst (liturgie) was uitermate kort. Een preek werd er niet gehouden. Ik weet niet precies wat het was, wat er wel gebeurde. Een beetje zingen of zo. Ik zat me af te vragen in hoeverre die kerkmensen nou in het geloof opgebouwd werden door dit soort diensten. Dringt het zo wel door tot het hart? Of kun je zo ook meedoen met de rituelen als een onnozele, die nauwelijks of niet weet waar het inhoudelijk over gaat?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 aug 2012 21:57

Ik was ergens in een kerkzaal o.i.d., en ik wilde mijn fiets binnen neerzetten bij de muur in het pad. Maar toen bedacht ik: 'Als iedereen dat doet krijg je wel erg veel fietsen in de zaal. Ik kan mij voorstellen dat dit niet geaccepteerd wordt.' Dus deed ik het toch maar niet.

Ik was aan het eten, en zat erover in hoe ik genoeg binnen kon krijgen.

Het een liep in het ander over in die droom. Er zal nog wel veel meer de revue gepasseerd hebben, maar dat weet ik allemaal niet meer.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 aug 2012 11:31

Heel raar :roll:

Ik was met een groep op weg naar Latijns-Amerika. Omdat het volgens de piloot (ik zat naast hem) de kortste route zou zijn, vlogen we (hij wees het op een kaart aan) richting het noorden, over IJsland en dan zouden we aan de achterkant van de kaart beneden uitkomen en dan was het nog een klein stukje naar Latijns-Amerika.
Bij IJsland aangekomen leek het de piloot wel leuk om ons te laten zien hoe de mensen daar leefden, dus ging hij heel langzaam en heel laag vliegen. We vlogen langs het strand die heel mooi was en waarom geen stukje ijs te zien was, en daarop stonden Afrikaanse huisjes.
We moesten echter verder, dus we moesten snelheid maken en omhoog. Dat ging verkeerd, dus we waren neergestort. Gelukkig heeft iedereen het overleefd, behalve het vliegtuig.
We moesten toch nog naar Latijns-Amerika , dus in een ander vliegtuig gestapt. Op de terugweg deed de piloot weer hetzelfde en zijn we wéér neergestort. Weer hebben we het allemaal overleefd. Tussen de wrakstukken heb ik naar huis gebeld: we zijn twee keer neergestort. Maar niet gaan huilen, nergens voor nodig want ik leef nog. :mrgreen:

Hoezo niet uitgerust wakker worden :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 dec 2012 12:18

Ik droomde dat ik een moord op mijn geweten had. En het probleem was niet, dat ik gepakt zou kunnen worden en hoe ik me dan moest verantwoorden, maar wat het betekende tegenover God.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 dec 2012 21:22

Van een kroket met echt rundvlees en peterselie.
VERITAS VOS LIBERABIT.

jokesloten
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jokesloten » 31 dec 2012 10:32

Droom bijna wel elke nacht, maar ik onthoud het niet altijd.

Soms heb je een droom, die je later nog weer vaker droomt. Dan denk je, hier was ik al een keer geweest.

De leukste droom was dat ik zelf kon vliegen.
Als je 's avonds niet kunt slapen moet je geen schaapjes tellen maar de Herder zoeken. drs. Els van Dijk

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 dec 2012 13:38

Over een auto met vierkante wielen en over oliebollen met goudvisjes er in die vrolijk rond zwommen in de oliebollen.

En over het jaar 2090 en een kwart. ;/ ;/ ;/ ;/ zon10 :yahoooo:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 jan 2013 22:00

In de nacht van zaterdag op zondag jl., of anders een nacht eerder, heb ik best wel vreemd gedroomd.
Ik zat op een school, en daar hadden ze een nieuwe docent aangenomen, van wie ook ik les zou krijgen: ds. A. Moerkerken.

Terug naar “Slow Chat”