Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sophie77 » 18 dec 2012 13:43

@ Jess: Je bent echt niet de enige die opvoeden moeilijk vindt hoor! Ook bij ons -wij zijn dat gezin met de 7e op komst- loopt niet alles van een leien dakje; we hebben verschillende kinderen met een 'gebruiksaanwijzing' (zonder of met officiële diagnose) en we hebben dus regelmatig heftige periodes, ook met veel ruzie tussen de kinderen onderling. Verder betrap ik mezelf er ook regelmatig op dat ik (te) hoge eisen stel aan de kids, wat dan weer allerlei gedoe met zich meebrengt. Nee, ik ben de laatste die zeg dat opvoeden gemakkelijk is, we zitten regelmatig met onze handen in het haar hoor ...

Hoe het dan komt dat we -volgens anderen- overkomen als een gezin waar alles van een leien dakje lijkt te gaan? Misschien omdat manlief en ik allebei best veel energie hebben (ok, ikzelf iets minder in de zwangerschap :mrgreen:), ik fulltime moeder ben ('k doe wel een aantal uren vrijwilligerswerk, maar vnl. vanuit huis of onder schooltijd), manlief dan wel (hoegenaamd) niet helpt in het huishouden maar wel tijd neemt om de kinderen op bed te leggen, een spelletje met ze te doen, in gesprek gaat met ze, hoe druk hij het ook heeft? Misschien spelen die punten mee, misschien ook niet. We genieten ervan als het goed gaat, danken de Heere daarvoor en bidden om hulp en kracht als het minder gaat.

Hoe het over een paar jaar gaat als we hier 4 pubers hebben rondlopen, ik weet het niet, maar het heeft ook geen zin als we ons daar nu al heel veel zorgen over gaan maken. We leven nu en proberen onze kinderen -in alle gebrek- een goede basis mee te geven voor de toekomst.

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 18 dec 2012 14:35

@ sophie met dit verschil dat bij ons niet nr. 7 maar nr. 5 op komst, zou het hele verhaal van mij afkomstig kunnen zijn! :)
Aanvullend misschien nog dat zelf positief zijn en blijven en minder eisen aan jezelf stellen op huishoudelijkgebied en beseffen dat je geen perfecte moeder met schattige, welopgevoede foutloze kindertjes hoeft te zijn een heleboel stress scheelt! Ook het opzeggen van mijn werk in maart dit jaar heeft enorm geholpen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 dec 2012 14:55

Helemaal mee eens, bakvis!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 dec 2012 21:52

ik ben wel benieuwd hoe het met galateia en gezin is

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 dec 2012 21:55

@juffiejuf: R (1jr+3mnd) slaapt nog in de safeTsleep. ik heb em wel vast met een veiligheidsspeld, anders doet ze 'em los, gaat ze staan in bed en niet slapen. Het bevalt mij opperbest zo! ze kan zichzelf erin op haar zij/buik draaien wat ze meestal ook doet en dan slaapt ze meestal lekker. wat ik ook een voordeel vind is dat ze niet onder de dekens vandaan kruipt enzo!

@liefie, waarom zou jij er geen speld indoen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2012 22:30

VPK Misschien vergezocht maar het idee dat ik hel snel los moet maken in de nacht omdat er brand
is of zo...
Wist niet dat jij hem ook gebruikt al lang?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 dec 2012 08:40

@ vpk en liefie; bedankt! Ben dus niet de enige die er een veiligheidsspeld in doet.... M. kan er ook in draaien maar nu heeft hij dus ontdekt dat hij omhoog kan kruipen en er dan alsnog uit kan :D Nu moeten we hem dus paar keer terug erin doen. Als hij eenmaal gaat staan enzo slaapt hij ook echt niet. Net als bij jullie vpk!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 dec 2012 13:56

ja ik gebruik hem al wel een poosje, denk ook vanaf dat ze een half jaar was, of misschien al wel wat daarvoor. bij de E had ik hem op die leeftijd nog niet, maar die ging altijd staan in bed en dan niet slapen, dus ik wilde dat R eraan zou wennen voor ze in bed kon gaan staan. en het werkt super vind ik.
ze kruipt er niet uit, maar misschien komt dat doordat ik haar in de slaapzak erin heb liggen? of heb jij dat ook juffiejuf? ik heb dan niet die band tussen de beentjes door maar alleen om de buik, ze draait wel om maar kruipt er niet uit (terwijl ze daar eigenlijk ondernemend genoeg voor is :mrgreen: ).
ik weet niet wat er zou gebeuren in geval van brand oid, maar ik vermoed dat je dan wel een soort adrenalinestoot ofzo hebt dat je 'm met speld net zo snel los hebt als zonder...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 dec 2012 16:30

@ vpk; M. ligt er ook in met een slaapzak en veiligheidsspeld maar hij is zeer ondernemend en bijdehant. We draaien ons om en hij is eruit [-X Meestal laten we hem een poosje aanmodderen en leggen hem dan nog een paar keer terug.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 19 dec 2012 21:38

@juffiejuf: bedankt voor het meedenken. Inmiddels zijn we erachter waar de hoofdpijn (waarschijnlijk) vandaan kwam. Na een paar nachten met zeer weinig slaap en heel veel huilen, kreunen en uit bed komen, zei hij vanmorgen heel vroeg opeens dat hij zo'n zeer oortje had. Vandaag meteen met neusspray gestart en een keer paracetamol gegeven tegen de pijn. Hij had vandaag ook koorts. Nu slaapt hij al een paar uur achter elkaar, dus het lijkt erop dat het ergste leed alweer geleden is gelukkig!

Hoe is het met alle andere zieke kindjes?!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 dec 2012 11:33

fijn dat je er achter bent waar het vandaan komt!

manoël was even van de koorts af, maar gister begon het weer.. Met Matteo gaat het niet zo goed, maar al maanden niet eigenlijk, ze komen er alleen niet achter wat er is.. vanmorgen werd hij wakker met een zeer pijnlijke nek, dus hij is alweer een dag thuis van school en ligt op de bank.. ja, de afgelopen tijd ben ik toch echt blij dat ik niet werk, want ik weet niet hoe ik dit allemaal zou moeten regelen

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 20 dec 2012 13:48

Nou, Tj, het zit niet mee bij jullie.
Ik zou ook echt niet weten hoe ik het moest regelen. Ik heb afgelopen jaar wel wat rondgekeken naar werk, maar kon niets vinden. Gelukkig maar! Ik zou het best leuk vinden om te werken, maar het geregel erom heen zie ik niet zo zitten.
Nu al vier weken een ziek kind thuis. Morgen naar de k.a., de huisarts weet niet wat het is. Hij heeft al vier weken koorts en hoofdpijn.
De andere kinderen zijn ook allemaal een of twee keer ziek geweest sinds oktober, dus vaak een zieke hier!

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 20 dec 2012 14:22

Hier ook steeds zieke kinderen, het lijkt erg te heersen op dit moment. Dan weer koorts, dan weer hoofdpijn, dan weer een tijd niets. En dan begint het weer van voor af aan.

Ik word er ook een beetje moedeloos van eigenlijk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2012 15:45

het heerst enorm. BIj mij in een klas van 25 al drie weken wisselend minimaal zes kinderen ziek, van buikgriep tot gewoon griep, dag hoofdpijn en verder niks en noem maar op.

Kids zijn hier ook helemaal in orde, zelf loop ik op de laatste benen, ben misselijk, sinds drie weken al toen is die akelige buikgriep begonnen.

Tijd voor vakantie!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 dec 2012 19:10

Hier zijn we er nog aardig tussendoor gefietst, Timon is 1 dagje thuis geweest omdat ie diarree had, maar daar is het gelukkig bij gebleven. Vandaag wel weer twee verwijsbrieven opgehaald bij de huisarts: Sylke moet ws. weer nieuwe buisjes (ze loopt de hele dag he? he?) en ze is gezakt voor de ogentest bij het CB, dus we moeten door naar de oogarts.

Ik had het er hier pas nog over dat het zindelijk worden nog niet zo wilde, maar sinds 2 dagen is ze ineens helemaal enthousiast. Ze wil niet meer op het potje, alleen maar op de wc en wil alles zelf doen (met als gevolg dat ze vanmiddag in de wcpot was gezakt :lol: ) Zo zie je maar dat het uiteindelijk toch vanzelf goed komt ;)

Terug naar “Archief”