Versterking in Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor 1a2b3c » 24 nov 2012 17:10

Je moet maar durven, iemands geloof in twijfel te trekken!!! Ik hoop dat er snel een slotje komt op dit topic, niet echt opbouwend.
(kan het overigens ook niet zo goed rijmen met 'de hartelijke en innige groeten'....)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Pcrtje » 24 nov 2012 17:58

*verwijderd op verzoek*
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 05 jan 2019 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 18:41

= "Cees"Wat had het voor zin gehad om haar PB een bericht te sturen als ze al op de eerste mails niet reageerde?


Ik wil nog wel kwijt dat ik nooit een pb bericht heb gekregen van deze man, wel een bericht via mijn thuismail en die was niet te lezen, een soort van standaardbericht. Misschien is er toen iets fout gegaan.
Er stond ook niets belangrijks in. Ik had nog nooit zo een soort mailtje ontvangen op mijn privé adres van het forum.

Wat ik heb verwijderd in mijn post, was dat ik geschreven had de naam van mijn vader en de naam van het zendingsgenootschap waar ik gewerkt had omdat ik later bedacht dat dat misschien niet verstandig was en ook niet terzake doet.
Nu wordt het zelfs vaag genoemd door Schaapje maar ik heb oprecht verteld dat ik destijds als 6 jarig meisje op een kinderkamp van "Het Brandpunt" in Doorn mijn hartje aan de Here Jezus heb gegeven en natuurlijk besef je dan nog niet goed wat het inhoudt en hoe dat verder gaat in je leven, toch heb ik dat heel oprecht gedaan en ben veel vergeten van mijn leven, maar dat weet ik nog als de dag van gister.
Verder heb ik verteld wat de Here Jezus betekent in mijn leven, en wanneer ik gedoopt ben. Dat is geen geheim, maar het is niet belangrijk denk ik.

Mocht het gewenst zijn dat zet ik de post terug.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Pcrtje » 24 nov 2012 19:11

Wilsophie schreef:Wat ik heb verwijderd in mijn post, was dat ik geschreven had de naam van mijn vader en de naam van het zendingsgenootschap waar ik gewerkt had omdat ik later bedacht dat dat misschien niet verstandig was en ook niet terzake doet.
Zeer verstandig. :)

Wilsophie schreef:Mocht het gewenst zijn dat zet ik de post terug.
Doe maar niet. Kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Deze 'Cees' is hier niet gekomen om op te bouwen noch om te versterken.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 19:28

Dan blijf ik toch met Schaapje zitten die met het woordje "ook" de post onderschrijft van deze man.

Ook ben ik het met je eens dat haar eerste (en verwijderde) getuigenis nietszeggend was dan alleen een opsomming van namen en dingen die ze heeft gedaan voor de Heer, en dat ze haar "hart" als 6 jarige heeft gegeven, wat wel heel erg vaag klonk.

Wat was er nietszeggend want ik heb helemaal niets verteld over dingen die ik gedaan heb voor de Heer, ik heb verteld hoe ik mijn man heb leren kennen naar welke kerk ik ga en wanneer ik gedoopt ben.
En wat is er vaag aan het feit dat ik op 6 jarige leeftijd mijn hart aan de Here Jezus heb gegeven?
Jij maakt je net zo goed schuldig aan feiten die je Cees verwijt.
Dus leg dit maar even uit. Want ik word hierdoor benaderd door mensen die dit lezen en mij kennen en men vraagt zich af of dit getolereerd wordt onder Christenen.
Ik kan dan één en ander uitleggen wat nu oproept tot vaagheid en tot nietszeggendheid. En leg dan ook uit waarom je het woordje "ook gebruikt.
Je bent het met Cees eens immers.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 24 nov 2012 20:39

Wilsophie schreef:Wat was er nietszeggend want ik heb helemaal niets verteld over dingen die ik gedaan heb voor de Heer, ik heb verteld hoe ik mijn man heb leren kennen naar welke kerk ik ga en wanneer ik gedoopt ben.
En wat is er vaag aan het feit dat ik op 6 jarige leeftijd mijn hart aan de Here Jezus heb gegeven?
Jij maakt je net zo goed schuldig aan feiten die je Cees verwijt.
Dus leg dit maar even uit. Want ik word hierdoor benaderd door mensen die dit lezen en mij kennen en men vraagt zich af of dit getolereerd wordt onder Christenen.
Ik kan dan één en ander uitleggen wat nu oproept tot vaagheid en tot nietszeggendheid. En leg dan ook uit waarom je het woordje "ook gebruikt.
Je bent het met Cees eens immers.

Beste Wilsophie
Dat wordt moeilijk over een posting discussiëren die je voor een groot gedeelte weg gehaald hebt.
Je hebt inderdaad namen genoemd je vader was een evangelist je leermeester was Ab Klein Haneveld.
Je deed aan tent-evangelisatie en bijbelstudie's kortom heel druk bezig, en op je 6e heb je je hart aan de Heer gegeven...dat kan natuurlijk, bij ons in de gemeente doen alle kinderen dat.

Dit alles was als antwoord op de vraag: wat betekent de Here Jezus voor jou persoonlijk.

Ik dacht wáár is het Werk van God, heeft Hij nog iets gedaan in je leven?

Maar bij de tweede posting kwam je met allerlei Bijbelteksten.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Pcrtje » 24 nov 2012 21:08

schaapje schreef:Ik dacht wáár is het Werk van God, heeft Hij nog iets gedaan in je leven?
Aha! God moet iets heel speciaals in je leven hebben gedaan vóórdat je christen kunt zijn! Precies!

Of was het niet zo dat je hart aan Jezus geven betekent dat je gelooft dat Hij ook voor jóuw zonden aan het kruis is gestorven én is opgestaan, wat in feite dé grote daad van God in je leven is? Dat heeft Wilsophie namelijk al heel mooi verwoord!
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 21:58

Best Schaap, je haalt dingen aan die niet in mijn post stonden.
Ik vertelde dat ik mijn man leerde kennen in een jeugdkamp van oom Jacob Klein Haneveld en dat hij toen uitleg gaf over de tabernakel, wat mij erg heeft getroffen.
Ik vertelde dat mijn dochters en schoonzoons en kleinkinderen ook de Here Jezus kennen en dat dat een grote genade is in het leven van mijn man en mij en dat mijn man ook een gelovige was en ons raakvlak was dat we op dezelfde datum gedoopt zijn.
Tentevangelisatie heb ik niet genoemd, ik heb wel verteld dat ik al jaren Bijbelstudies volg en nu ik op Urk woon na veel omzwervingen een fijne gemeente heb gevonden. Het woord "leermeester" heb ik niet genoemd en ook niemand bij name, want ik heb juist aangegeven dat ik in verschillende kerken kwam vanwege veel verhuizingen en ook heb ik vermeld dat mijn broers en zussen ook allen de Here Jezus kennen. En ik heb gewerkt bij een zendingsorganisatie en die heb ik bij name genoemd en mijn vader heb ik met name genoemd.
Kortom:
Dat lijken me voldoende zaken om aan te geven dat God in ons leven is.

Nee ik heb geen grote wonderen of genezingen meegemaakt.
Sterker nog, ik heb meer mensen verloren in mijn leven dan mij lief was.
Het grootste wonder geeft PCrthje aan die het dus goed begrepen heeft en lief dat je mij zo benaderd, dank je wel.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 24 nov 2012 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 24 nov 2012 21:59

"schaapje"]Ik dacht wáár is het Werk van God, heeft Hij nog iets gedaan in je leven?


Pcrtje schreef
Aha! God moet iets heel speciaals in je leven hebben gedaan vóórdat je christen kunt zijn! Precies!


Beetje flauw Pcrtje om mijn woorden te verdraaien ik heb dat niet gezegd dat er iets speciaals in het leven gedaan moet worden.
Maar als het je bedoeling is om ruzie te zoeken dan ben ik niet thuis! [-(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 22:10

Ik dacht wáár is het Werk van God, heeft Hij nog iets gedaan in je leven?
Dat wordt zo geciteerd door Pcrtje omdat jij het suggereert n.l. als zijnde iets speciaals, en dat benoemt hij/zij zo omdat het grote Werk wat God doet in iemands leven zoals een kindje van 6 wat haar hartje aan de Here Jezus geeft, blijkbaar niet speciaal genoeg is, volgens jou.

Je veegt het ook van tafel door te stellen dat alle kinderen bij jullie in de gemeente dat doen en je zegt dat met een ondertoon alsof dat voor jou geen waarde heeft. Het stelt niks voor, zoals ik het lees.
Dat is geen ruzie zoeken dat is een kwestie van goed lezen wat iemand eigenlijk probeert te zeggen.

Verder verdraai je mijn woorden door allerlei dingen nu te zeggen die niet in mijn post stonden.
Maar dat heb ik al uitgelegd en ik heb de post nog, dus je zet je zelf alleen maar in je eigen hemd door nu wat te verzinnen.
Ik schreef dit aan Cees als antwoord op een persoonlijke vraag en bij nader inzien en wat informatie van de zijlijn was het verstandiger om geen namen van mijn familie prijs te geven.
Dus heb ik dat verwijderd, maar jij was er als de kippen bij om het op te slaan en te beoordelen.
Met dezelfde vraagtekens die Cees zet bij mijn bekering alleen je verpakt het heel handig, maar als men er doorheen prikt dan neem je de benen met de woorden dat de ander ruzie zoekt.
Wees eens eerlijk Schaapje en wees bereid om een getuige te zijn van jouw Heer en Heiland.
En tot slot wil ik vragen, vind je evangelisatie onder jonge kinderen niet belangrijk?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 22:17

Je hebt inderdaad namen genoemd je vader was een evangelist je leermeester was Ab Klein Haneveld.
Je deed aan tent-evangelisatie en bijbelstudie's kortom heel druk bezig, en op je 6e heb je je hart aan de Heer gegeven...dat kan natuurlijk, bij ons in de gemeente doen alle kinderen dat.

Dit alles was als antwoord op de vraag: wat betekent de Here Jezus voor jou persoonlijk.

Ik dacht wáár is het Werk van God, heeft Hij nog iets gedaan in je leven?

Maar bij de tweede posting kwam je met allerlei Bijbelteksten.


Het is goed om dit even te quoten, want ik heb een naam genoemd van mijn vader maar de door jouw genoemde namen en titels verzin je zelf.
Ik deed aan niets en heb zeker de woorden dat ik heel druk bezig was nooit gebruikt, maar het ergste vind ik de volgende zinnen...dat kan natuurlijk , bij ons in de gemeente doen alle kinderen dat....

Nee Schaapje dit alles was geen antwoord op de vraag, je verdraait de boel met gegevens die in je eigen hoofd zitten en waar je een draai aan geeft.
Bij de tweede post kwam ik met allerlei Bijbelteksten???
Wat bedoel je hiermee. Kun je die post quoten dan?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 22:21

Ok Schaapje, ik dacht ik kan zelf die 2e post met Bijbelteksten even quoten. Het staat hieronder.
Waar staan de Bijbelteksten volgens jou?
Zo ja, wat is er mis mee, zo nee, wat is er dan mis mee?

Iemand waar ik een persoonlijke relatie mee heb.
De Allerhoogste God, Die Zoon des Mensen werd om de mens weer met Zichzelf te verzoenen.
Hij is in Wie mijn leven verborgen is.
Hij is mijn Vriend.
Hij is Degene Die eeuwig Leven heeft geven
Hij is het die reinigt en heiligt
Hij is trouw aan Zijn eigen Woord
Hij is mijn Heelmeester
Hem vertrouw ik heel mijn leven toe
Alles wat Hij doet is goed
Want ik geloof dat alle dingen meewerken ten goede voor hen die God liefhebben en ik heb Hem lief, maar Hij heeft mij eerst liefgehad.
Ik steun op Zijn wijsheid.
Hij laat Zich kennen
En daardoor laat Hij Zijn plan kennen.
In mij woont Zijn Geest, namelijk de Heilige Geest.
Ik geloof in God de Vader en in Zijn Zoon Jezus Christus en Deze twee zijn Eén en Hun Beider Geest is De Heilige Geest, dat is tevens Hun Kracht waardoor het Werk wordt gedaan in de wereld, maar vooral in gelovigen.
Ik geloof Zijn Woord van kaft tot kaft maar dan binnendoor.
Nu is Hij mijn Hogepriester Die mijn binnenste vernieuwd van dag tot dag.
Ik geloof ook in het bloed van het Nieuwe Testament waarmee Hij de hemelen door gaat en voor mij pleit bij de Vader.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 24 nov 2012 22:29

Het is prima hoor, ik ben zeer tevreden over je Wilsophie :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 23:19

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door xsidd op 20 dec 2012 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor ellentje1971 » 25 nov 2012 20:10

xsidd schreef:Goedenavond,

Mag ik nog een andere tekst delen met u?

Filipenzen 4 vers 5 (Herziene Statenvertaling)

5 Uw welwillendheid zij alle mensen bekend. De Heere is nabij.


Hoe vaak twijfel ik zelf niet, en u misschien ook over het feit of de Heere dichtbij is?

Er staat hier heel duidelijk een belofte. De Heere IS dichtbij. Maar waarom voelt het dan niet zo? Ja, mijn gevoel bepaald niet wat waar is, maar het Woord van God is waar. Gevoelens zijn bedriegelijke dingen soms. Ik zeg niet dat alle gevoelens wat u en ik voel niet overeenkomt met wat er op dat moment speelt, maar we kunnen niet ons vertrouwen op ons gevoel stellen wil ik hiermee zeggen. Maar alleen op de waarheid in het Woord van God.

Waarom voel ik dan niet dat de Heere dichtbij is?

Zijn het niet mijn eigen zonden die het gevoel geven dat ik word verworpen door God? Hoe kan ik dan voelen dat de Heere dichtbij is? Ik voel dan zelf veroordeling naar mezelf toe, en schuld. Dat is dan mijn gevoel, maar de waarheid is dat de Heere dichtbij is.

Ik hoop dat het u en jou mag versterken!

Hartelijke en innige groet,





Mooi!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten