Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boaz
Kapitein
Kapitein

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Boaz » 19 nov 2012 11:38

je bent duidelijk niet op de hoogte van de geschiedenis de Palestijnen is herhaaldelijk een eigen staat aangeboden, maar ze hebben het altijd geweigerd, want hun doel is alle Joden de zee in, en heel het land voor hen. Staat nog altijd in het handvest van de PLO

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 nov 2012 11:58

Nu moeten de Joden vernietigd worden omdat ze in het land Israël wonen.
Nog niet zo lang geleden moesten ze vernietigd worden gewoon om het feit dát ze leefden, en wel in het christelijk Europa.

Waarom deze haat? Iets om over na te denken?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 nov 2012 12:28

FrankB schreef:Israel heeft recht op haar bestaan binnen veilige grenzen maar het zou veel schelen als ze alle nederzettingen op de westoever ontruimden en de palestijnen daar een eigen staat zouden gunnen.
Israël heeft de hele Gazastrook ontruimd en die vrede is er niet gekomen. In plaats daarvan zit er een groepering (Hamas) die Israël nog steeds van de kaart wil vegen. Het idee dat er vrede zal komen als Israël zich maar eenzijdig terugtrekt uit de Westoever is te mooi om waar te zijn. Het is dan ook een sprookje. Want als dat zo zou zijn, dan zou er voor 1967 toch ook vrede geweest moeten zijn. Die vrede was er niet.
Als Israel zich nu eenzijdig terug zou trekken van de Westoever, dan zitten er in de heuvels boven Tel Aviv binnen de kortste keren militanten die deze stad en andere steden met raketten en artillerie gaan beschieten.
Vrede komt er alleen als beide partijen ook daadwerkelijk een eind maken aan de vijandigheden en beiden het elkaar gunnen om naast elkaar in vrede samen te leven, in 2 (of 3) staten. Dat gaat voorlopig dus niet gebeuren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 19 nov 2012 12:42

Er zal alleen vrede komen als Israel gewoon van de wereld zich niets aantrekt en al het arabierentuig letterlijk op gaat ruimen,en dat recht hebben zij ten volle.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 nov 2012 12:45

Nou, wat een christelijke woorden toch weer. Het arabierentuig? Zou Jezus dat ook zo zeggen of gezegd hebben over zijn vijanden? In mijn bijbel staat dat Jezus daar heel anders mee omging. Ik weet natuurlijk niet welk obscuur pseudo christelijk boekje jij leest.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 19 nov 2012 13:14

Vrede komt er alleen als beide partijen ook daadwerkelijk een eind maken aan de vijandigheden en beiden het elkaar gunnen om naast elkaar in vrede samen te leven, in 2 (of 3) staten. Dat gaat voorlopig dus niet gebeuren.

Nee, dat zal zeker niet gebeuren. Maar ook al zullen beide partijen een eind maken aan de vijandigheden, dan nog zal er geen vrede zijn. Israel zal pas vrede kennen als de Messias komt, dat is wat de Bijbel leert.

Tot die tijd worden wij opgeroepen te bidden voor de vrede van Jeruzalem. Dat betekent niet dat je het met alles eens hoeft te zijn, wel dat je biddend achter hen staat.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2012 16:00

Types als Lichtzwaard hebben in de gelederen van Hamas en bepaalde partijen in Israel helaas teveel invloed.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 19 nov 2012 17:14

"je bent duidelijk niet op de hoogte van de geschiedenis de Palestijnen is herhaaldelijk een eigen staat aangeboden, maar ze hebben het altijd geweigerd"

Ik ben heel goed op de hoogte hoor. Er is ze inderdaad meerdere malen een eigen staat aangeboden. Vaak hebben ze daarbij op het verkeerde paard (lees:leiders) gewed. Het palestijnse en arabische volk wordt wat dat betreft al jarenlang bedonderd en gebruikt waar ze bij staan. Maar soms zijn hen daarbij ook onacceptabele voorwaarden gesteld. Het is echt niet zo zwart/wit als al die Israel dwepers willen doen geloven met die superbrave geweldige joden en die aartsslechte islamtische palestijnen.

Waarom trouwens altijd dat gedweep in het reformatorische kamp met Israel?

Ik denk zelf dat beide volkeren gewoon in vrede naast elkaar willen en kunnen leven. Helaas zijn het nog steeds politieke spelletjes en machtsstrijd die de werkelijkheid bepalen. Religieuze fanatici aan beide zijden (inderdaad, de kolonisten aan joodse zijde) verpesten de kans op vrede.

Zeg Lichtzwaard, spoor jij wel helemaal? Dat noemt zich christen maar je toont maar weer eens aan dat je niets van de leer van Christus hebt begrepen. Misschien niet helemaal onbegrijpelijk als je een religie aanhangt waarvan het overlijden en de wederopstanding van haar profeet belangrijker zijn dan wat die profeet ons leerde, maar volgens mij leerde Jezus tijdens zijn leven ons toch heel wat anders dan dat we mensen die ons niet welgezind zijn moeten uitroeien. Je houding lijkt op die van een tot Duitser genaturaliseerde Oostenrijker die een jaar of 70-80 geleden er ook van hield om iedereen die hem niet welgezind was uit te roeien. Hij dacht daar overigens ook het volste recht toe te hebben.
Misschien moet je toch maar eens kijken of je de bijbel leest en niet mein kampf want als ik je zo hoor lees je dat laatste boek en dat schijnt niet zo christelijk te zijn :D
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 19 nov 2012 21:57

Net de documentaire bij VPRO's Tegenlicht bekeken van een Nederlands-Israelische filmmaakster die met tussenpozen 3 jaar heeft gewoond bij de kolonisten in Hebron. Fascinerend en elk beeld dat je van deze fascistische relifanatici hebt wordt er in bevestigd. Wat een walgelijk volk, het is dat ze joods zijn anders hadden ze in nazi Duitsland zo bij de SS gekund. Opvallend dat de kinderen ook volgestopt worden met haat tegen hun Arabische buren =D> Met dit soort lieden aan beide zijden zal er nooit vrede komen in die regio.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 nov 2012 22:36

Waarom enkel spreken over Israeliers met extreme opvattingen? In Nederland meen ik een tendens waar te kunnen nemen dat enkel hetgeen dat zich als Israëlisch manifesteert breeduit wordt besproken en veroordeeld, maar er vrijwel geen aandacht is voor de zwarte zijde van de Palestijnen zoals die aanwezig is in Hamas en soortgelijke extremistische organisaties. Ik vind dat met name Israël wordt aangesproken in de Nederlandse media en dat de Palestijnen onderbelicht blijven. Laatst las ik al over de 'verzetsbeweging' Hamas, terwijl deze organisatie op alle lijsten van terroristische organisaties voorkomt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2012 23:47

Men begint pas te schreeuwen als er dode palestijnse kinderen in beeld komen.

Ik ben, zoals bekend, niet pro-Israel, maar ik denk dat Israel hier toch wel een zeker recht heeft om zich te verdedigen tegen steeds weer inslaande raketten van Hamas. Enige proportie zou fijn zijn, maar het absolute recht van Israel om zich te verdedigen kan Israel niet ontzegd worden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 nov 2012 23:54

Lichtzwaard schreef:Er zal alleen vrede komen als Israel gewoon van de wereld zich niets aantrekt en al het arabierentuig letterlijk op gaat ruimen,en dat recht hebben zij ten volle.

Er zal alleen vrede komen als Israel zich van God wat aantrekt.

Eigen plan trekken en arabieren gaan opruimen....nee, in het OT zijn er zat voorbeelden dat ze hun eigen plan trokken.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 20 nov 2012 00:14

Zo te zien zijn er velen hier anti Israel,maar dat geeft niet jullie komen nog wel ach ach en dan is het huilen geblazen.Alles wat tegen Gods volk is zal vernietigt worden;en laat Israel nu helemaal gelijk hebben dat ze maatregelen nemen; HULDE voor de staat Israel. =D> =D> =D> =D>

Voorts over de Huisgenoten God die daar tussen twee vuren zitten daar hoor deze zogenaamde Christenen niet over klopt ze zijn ook anti Israel en vriendjes van het moordende en geweldagdige arabieren .
VERITAS VOS LIBERABIT.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 nov 2012 00:22

Ik heb de indruk dat bij Lichtzwaard het licht is uitgevallen.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 20 nov 2012 04:38

Als ik de reacties hier bekijk, schrik ik toch wel van hoe bloeddorstig, haatdragend, oorlogszuchtig en extremistisch/fascistisch bepaalde christenen blijkbaar denken te mogen/moeten zijn...

Ik dacht dat dit soort griezels à la Lichtzwaard vooral in fundamentalistische sekten in de V.S. zaten, maar blijkbaar heeft die pest ook Nederland al aangetast.

Rijp voor internering, lijkt me... (Vul zelf aan met random reeks smileys)

Terug naar “Archief”