GBP

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

GBP

Berichtdoor Wilsophie » 13 nov 2012 13:31

Zijn hier mensen die een Gastrick By Pass dan wel een sleeve of een andere maagverkleining hebben laten doen vanwege een te hoog BMI en levensbedreigende obesitas?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: GBP

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2012 13:36

Mijn vriendin heeft het wel laten. Alleen vanwege een te hoge BMI.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: GBP

Berichtdoor Wilsophie » 13 nov 2012 15:05

Ze heeft het laten doen, bedoel je , denk ik.
En is dat lang geleden en hoe gaat het met haar? Of is ze actief op het betr. forum dan ga ik daar kijken als ik haar nick weet.
Dank je wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: GBP

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2012 16:07

Ja ze heeft het laten doen. Iets van 4/5 jaar geleden (kan ook korter maar dat weet ik niet zeker).

Wat wil je weten dan?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: GBP

Berichtdoor Wilsophie » 13 nov 2012 20:51

Hoe het nu met haar is na al die jaren en of het eetpatroon vol te houden is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: GBP

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2012 09:16

Het gaat echt heel goed met haar, ze eet gewoon (in het begin is het echt even wennen qua hoeveelheid maar daarin wordt je ook wel heel goed begeleid). Ze is iets van 50 kilo afgevallen. En ze is blij dat ze het gedaan heeft. Zij was gewoon echt te zwaar. En omdat ze een kindje had (door de zw is ze ook erg veel aangekomen) wilde ze zo graag activiteiten gaan doen en na al dat jojo-en heeft ze de stap naar een GBP gedaan. Het is een heel proces.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: GBP

Berichtdoor Wilsophie » 14 nov 2012 10:37

Dank je wel, het is altijd zo moeilijk want iedereen die aan de zijlijn staat heeft er meer een oordelende mening over dan een objectieve blik, het gaat heet zorgvuldig met vooraf vele gesprekken en onderzoeken.
Dank je wel hoor!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: GBP

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2012 11:10

Het is overigens wel heel erg per persoon verschillend hoe ze op zo'n operatie reageren en ook hoe het eten gaat vallen enzo.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: GBP

Berichtdoor Wilsophie » 14 nov 2012 11:25

klopt..

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: GBP

Berichtdoor Pcrtje » 14 nov 2012 11:36

Misschien goed om even wat wetenschappelijke artikelen erop na te slaan. Ik heb even voor je gepubmeded:

- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3485504/
- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3478746/
- http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 5312000736
- http://journals.cambridge.org/action/di ... id=8729147

Ik hoop wel dat je kennis van de Engelse taal voldoende is. Mocht je er niet uitkomen, dan wil ik wel het een en ander voor je samenvatten over een paar weken. Op dit moment even heel druk met studie. ;)

En vergeet deze niet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gastric_bypass_surgery
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
*J*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:37
Contacteer:

Re: GBP

Berichtdoor *J* » 05 jan 2013 22:24

Persoonlijk heb ik geen ervaring, wel ervaring van heel dichtbij dus als je iets wil weten denk ik wel dat ik je antwoorden kan geven :)

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: GBP

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 12:37

Mijn engels is slecht, met dank, maar ik luister liever naar ervaringsdeskundigen en die zitten op het GBP forum.
Daar haal ik dan mijn "kennis" vandaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: GBP

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2013 14:22

Wilsophie schreef:Mijn engels is slecht, met dank, maar ik luister liever naar ervaringsdeskundigen en die zitten op het GBP forum.
Daar haal ik dan mijn "kennis" vandaan.


Als je liever luistert naar ervaringsdeskundigen op het GBP forum, waarom hier vragen? Hier zul je misschien 1 tegen kunnen komen. :wink:

Je klinkt iets wat gefrustreerd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: GBP

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 19:03

Het is ietwat en als ik gefrustreerd klinkt ben ik weg.
Dag hoor.
Misschien goed om even wat wetenschappelijke artikelen erop na te slaan. Ik heb even voor je gepubmeded:


Het was een reactie aan deze jongeman. Ik ben niet geinteresseerd in wetenschappelijke artikelen in het Engels, is dat zo erg?

ehaasnoot
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2013 17:57

Re: GBP

Berichtdoor ehaasnoot » 26 mar 2013 14:16

Hallo,

Wil je je misschien laten opereren?

Op 18 april 2012 heb ik een gastric bypass operatie gehad in Brugge, Belgie door de "befaamde" dr. Dillemans.
Via de organisatie Ra-medical. Dr. Dillemans heeft ruim 8000 WLS (weight loss surgery) operaties gedaan. Het is bij iedereen anders, maar bij mij is het super verlopen (blijft een pittige operatie). Ik ben nu 50 kilo kwijt (in 11 maanden ja!) maar ben er wel nu achter dat het geen wondermiddel is. Ik kan nog steeds een zak chips op van zeg 100 gram (een struikelblok van mij) dus dat moet ik nog steeds niet in huis halen. Verder ben ik 2 x per week actief in de sportschool en doe ik zeer mijn best om niet te "overeten". Als mijn dinerbord (lees: maat ontbijtbordje) leeg is en ik heb nog trek, dan is het pech. Maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen moeten er wat moeite voor doen om gezond te leven, dus dit is echt geen uitzondering. Ik ben idioot blij dat ik de stap ondernomen heb, maar dit is voor iedereen anders. Mijn zus is in een proces van jaren nu bijna 40 kilo kwijt op eigen houtje (wel met hulp van dietiste), maar moet nog 40 om een gezond gewicht te bereiken. Zij is echter 1 van de weinigen die het dus tot nu toe aardig af gaat en liever geen operatie verkiest.

Zo ken ik ook iemand met zo'n redo, maar het is zo zonde want ze eet nog steeds zeer slecht. Werkt niet maar beweegt ook totaal niet en 2 van haar 3 kinderen hebben zeer zwaar overgewicht. Tja... Je kunt je niet blijven opereren.

Ik ken ook mensen persoonlijk die via het NOK geopereerd zijn bij diverse artsen. In Zuid-Holland staat dr. Swanck erg bekend, maar hij doet alleen "redo's". Dus maagband eruit en indien mogelijk direct GBP.

Onlangs een onofficiele meeting gehad bij mij thuis in Zuid-Holland. Er worden af en toe via het ra-medical forum meer meetings georganiseerd. Er zijn genoeg actieve forumleden daar met veel kennis.

Als je nog iets wilt weten, vraag maar raak.

Groetjes Elisabeth
Elisabeth


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten