maassluisje schreef:Toeleidende weg??? Wat een rare uitdrukking eigenlijk. is het een soort geruststelling ofzo? Dat men al op de goede weg is naar de Zaligheid, maar daar nog niet aangekomen? Of is het een uitdrukking van de gerusten te Sion?
Wij trekken naar het hemelse Sion, danwel, wij zijn op reis naar 't Paradijs, 't Jeruzalem daar boven, daar zullen wij met d'éngelenrei de Naam van Jezus loven.
Ik geloof best wel dat God met Zijn Zijn volk een weg gaat. Maar als men reeds berust, als men op een bepaalde weg is, dan is men toch wel heel fout bezig.
God gaat met Zijn volk Israël een weg, absoluut, maar dan moeten de dorre doodsbeenderen eerst tot leven komen.
Maar ons wijst Hij een weg die nog uitnemender is.
Een toeleidende weg biedt geen enkele garantie voor de zaligheid.
De Here Jezus zegt: "Ik ben de ware levende weg. Een verse nieuwe weg die bereid is door dood en opstanding en wie die weg kiest, kiest voor dat eeuwige leven en ontvangt van God Zijn Geest en wordt opnieuw geboren, namelijk van Boven geboren.
Sterker nog, men gaat daar totaal mee verloren. Het zal pas achteraf vast te stellen zijn, of er sprake was van een toeleidende weg. Als men echt bekeerd is, dan zal men kunnen zeggen. Ja, nu zie ik welk een weg God met me ging. Maar was ik op die weg vergaan, ik was reddeloos verloren.
Als je je bekeert tot de levende God en je laat je verzoenen met God dan is de toegang vrij tot de troon der genade en zal niets of iemand je kunnen scheiden van de liefde Gods, Welke is in Christus Jezus.
Daarom wil ik jullie van harte oproepen, om dat begrip toeleidende weg uit je hersens weg te bannen, want het brengt je geen eeuwigheidswaarde. Alleen degenen die in Christus geborgen zijn, die kunnen gerust sterven, die kunnen deze oude mens, en deze oude wereld afleggen.
Al de weg leidt mij mijn Heiland, wat verlangt mijn ziel nog meer. En de oude mens is al afgelegd en in de dood gebracht toen de Heer stierf, want Eén is gestorven dus zijn allen gestorven en daardoor is ook deze wereld in de dood gebracht, want God gaf Zijn Zoon tot redding van de hele wereld.
De keuze is aan de individuele wereldburger om daarna eruit getrokken te worden en gezet te worden in het koninkrijk van de Zoon Zijner liefde.
Als ik op vakantie ga, dan kan ik pas zeggen als ik op mn bestemming ben aangekomen; gelukkig, ik ben er, nu kan ik van mn vakantie genieten. Zolang ik onderweg ben, kan er vanalles gebeuren. Dan ben ik op de toeleidende weg, en bereik ik mn bestemming misschien nooit.
Leer mij uw weg o Heer, leer mij Uw weg. En dat is een weg in het Licht, en wandel ik in het licht met Jezus en ik laat het donkere dal achter mij.
En onderweg, wast Hij mijn voeten die hier op aarde vuil worden en onderweg is Zijn Woord een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Mensen, stel u niet gerust met die flauwekul vooraf. Wie niet in Jezus is, gaat reddeloos verloren, al ben je op weg.
Je kunt niet op weg zijn als je dood bent.
Dat is een harde boodschap misschien, maar het is niet anders
De overste Leidsman en Voleinder des geloofs, daar komt het op neer. Hebr. 12
Het is nog veel harder om mensen iets voor te houden wat helemaal niet mogelijk is. De wereld is in de dood gebracht en alleen hij die ontwaakt en opstaat uit de dood over hem zal Christus lichten.
Het dal uit Ez.28 betreft de staat Israël en niet de gelovigen van vandaag. Je bedoelt waarschijnlijk berustheid en dat mag ik gerust zeggen want dat is wat anders.Er is zoveel gerustheid in de ger. gezindte. Alleen al op grond van geloof, dat men het aanneemt. Hoe neem je Hem aan dan? Heb je daar handen des geloofs voor gekregen? Of lig je nog in het dal met de dorre doodsbeenderen.
Vergis jullie niet, Christus is niet zomaar iemand, niet een vriendje die naast je woont, geen buurman, nee Hij is God en als zodanig wil Hij ook gediend worden. Helaas wordt Hij tegenwoordig anders voorgesteld. Iemand die onze broer is, onze vriend, onze gelijke. Het zal velen nog zwaar vallen Hem te ontmoeten.
De Heer Jezus zegt: 'Ik schaam Mij niet om u Mijn broederen te noemen.
En wij zijn één plant met Hem geworden en zullen Hem zien gelijk Hij is en wij zullen dan Hem gelijk zijn, maar ook nu mag ik zingen: "Welke een vriend is onze Jezus Die in onze plaats wil staan."
Welk een voorrecht dat ik door Hem altijd vrij tot God mag gaan.
En jaja "Eens zal ik mijn Heer ontmoeten, zien Zijn aangezicht zo rein en juichend zal ik Hem begroeten en voor altijd met Hem zijn.