Sinterklaas = afgoderij?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sinterklaas = afgoderij?

Berichtdoor schelpje3 » 12 okt 2012 17:28

Katlheen schreef:geen Poolse sint dus... :mrgreen: Oh, hee....Wilders: meldpunt voor slechte sinten?

:lol: Heeje, niet gaan discrimeren he [-X
Ook die Nederlandse klazen kunnen het soms flink vermallen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 okt 2012 18:45

Neuh joh, zeggen we gewoon dat we een sint nodig hebben die de taal spreekt, anders verstaan de zoete kindjes het niet.... :-oo
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 11:00

Vandaag 15 october-------------------------------------5 en 6 december komen steeds dichterbij.Sint en Pieterbaas maken zich al langzaam aan klaar voor de reis naar de Nederlanden <:) <:) <:) !:) :(old :)C [:]8 .
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 11:44

Laat me raden: jij vraag een hele nieuwe set smileys van die mijter....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 12:48

Katlheen schreef:Laat me raden: jij vraag een hele nieuwe set smileys van die mijter....

Nog meer? :shock: ](*,)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 13:03

Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 13:10

Faramir schreef:Afbeelding

:lol: :lol:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 13:30

Faramir schreef:Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :wink:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 okt 2012 12:20

Alphen aan den Rijn krijgt mogelijk het eerste museum van Nederland dat geheel gewijd is aan de goedheiligman, Sinterklaas. Over de oprichting van het Nationaal Historisch Sint Nicolaas Museum wordt donderdag een besluit genomen.BRON---- div Kranten.
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 okt 2012 12:38

Lichtzwaard schreef:Alphen aan den Rijn krijgt mogelijk het eerste museum van Nederland dat geheel gewijd is aan de goedheiligman, Sinterklaas. Over de oprichting van het Nationaal Historisch Sint Nicolaas Museum wordt donderdag een besluit genomen.BRON---- div Kranten.

En jij wordt de eerste bezoeker? :mrgreen:
In Dordrecht heb je al jaren het Sinterklaashuis, vanaf eind november geopend, meen ik.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 22 okt 2012 15:55

Lichtzwaard schreef:Alphen aan den Rijn krijgt mogelijk het eerste museum van Nederland dat geheel gewijd is aan de goedheiligman, Sinterklaas. Over de oprichting van het Nationaal Historisch Sint Nicolaas Museum wordt donderdag een besluit genomen.BRON---- div Kranten.

Leuk voor de kinderen al die folklore!
Advies: ga ook eens naar Turkije, naar Myra, daar kwam de echte Sint vandaan! Er zijn nog steeds enkele beenderen van Nicolaas aanwezig en voor de basiliek is een monument voor hem geplaatst.
Ik ben er geweest en het is een heel leuke trip, in een mooie omgeving bovendien.
Misschien kan Lichtzwaard er een bedevaart van maken en op die manier nog wat aflaten bekomen?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 okt 2012 16:21

hubert schreef:Leuk voor de kinderen al die folklore!
Advies: ga ook eens naar Turkije, naar Myra, daar kwam de echte Sint vandaan! Er zijn nog steeds enkele beenderen van Nicolaas aanwezig en voor de basiliek is een monument voor hem geplaatst.
Ik ben er geweest en het is een heel leuke trip, in een mooie omgeving bovendien.

Dank voor de vakantietip.
Misschien kan Lichtzwaard er een bedevaart van maken en op die manier nog wat aflaten bekomen?

Je bedoeld een aflaat. Meerdere aflaten tijdens een pelgrimage lijkt mij wat overdreven. En zou het dan een volle of een gedeeltelijke aflaat zijn?

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 22 okt 2012 17:22

Openbaringen 2:6" Maar dit hebt u vóór, dat u de werken van de Nikolaïeten haat, die ook Ik haat.

Openbaringen 2:15" Zo hebt u er ook die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat Ik.

Sint-Nicolaas komt van de Nikolaieten. Dat was een gnostische sekte die alle wetten van God naast zich neer gooide. Daar hebben wij niet alleen sinterklaas aan te danken maar ook de Amerikaanse Santa Claus. En de Nikolaieten die haat God, Dus zou een oprecht Christen sinterklaas kunnen vieren?

Ik dacht het niet!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 okt 2012 17:45

:lol: je moet het maar verzinnen! Dan heb je vast een hele grote duim en geloof je nog in de tandenfee. =D>

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 22 okt 2012 18:00

Faramir schreef::lol: je moet het maar verzinnen! Dan heb je vast een hele grote duim en geloof je nog in de tandenfee. =D>

Nu kun je wel lachen maar niets is meer waar als het bovenstaande. De Nikolaieten was een gnostische sekte waar wij onze sinterklaas en Amerikanen de Santa Claus vandaan hebben gehaald.

"Santa Claus" is but a shortened form of "Santa Nicholas" or "Saint Nicholas." Many unknowingly honor this Nicholas even in our day by by observing customs associated with December 25.

dus alvorens je begint te lachen tegen andere mensen kan je beter eerst je huiswerk doen!

Terug naar “[Religie] - Open forum”