Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 03 okt 2012 13:56

Vraagje:
Hoe 'slecht' is een speen?
Is het echt belangrijk om er mee te stoppen?

Onze zoon (2,5) is verslaafd aan zn speen. Hij gebruikt hem alleen in bed. Hij is een huilbaby geweest en tot 2 jaar een verschrikkelijke slaper. Nu gaat het al maanden heel goed.
Hij snapt veel.
Er zijn verschillende (schoon)zussen hoogzwanger.
Ik was van plan om de speen ingepakt en al weg te geven voor een nieuwe baby. De leeftijd heeft hij er voor.

Nu was ik bij de tandarts en die gaf aan dit echt niet te doen. Reden: 'geniet ervan dat hij lekker slaapt, waarschijnlijk gaat hij zonder speen met zijn mond open slapen en dat is ook niet goed en voor het melkgebit is het helemaal zo slecht niet, als je voor zijn zesde verjaardag er maar mee bent gestopt'.

Nu twijfel ik zo. Doen, niet doen? Hij slaapt nu heerlijk, hoe gaat het dan? Maar is een speen nu echt slecht of niet??

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 03 okt 2012 14:37

Lekker laten slapen... Ze zijn nu op een leeftijd dat ze er minder makkelijk vanaf komen als ze het zelf niet willen. Hier ook tot 3.5 een speel gehad, ineens moest ie in de prullenbak, prima. We hadden het daarvoor al regelmatig geprobeerd, maar het mocht nooit. En ineens was het over...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 03 okt 2012 14:39

654321 schreef:
100 euro voor kinderschoenen?? Ook al zou ik het kunnen betalen dan zou er dat er nog niet voor over hebben. Ze moeten elk jaar 2 keer nieuwe schoenen...! Dat zou 400euro alleen voor kinderschoenen zijn :roll:

Dat zijn we hier idd kwijt, en dan hopen dat ze er een heel seizoen mee kunnen doen... Hoe kun je nou in de opruiming schoenen kopen voor het volgende seizoen? Dan weet je toch niet wat voor maat ze de volgende winter zullen hebben en kun je dus ook niet zien of ze goed passen omdat je ze op de groei koopt. Goede schoenen zijn zo belangrijk, ook voor de rest van het lichaam. Zou daar echt niet op bezuinigen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 okt 2012 17:50

trijntjejohanna schreef:goede schoenen hoeven echt geen 100 euro te kosten!

hier dus wel, waar kan je wijdte twee kopen in goedkope winkel??? ik moet em nog vinden, plus het advies ed!

hier ook twee paar schoene, een verkeerd gekocht paar voro marijn en deze nieuwe en juul heeft een paar voor een tientje en een paar hele goede. Dat paar voor een tientje waren heeel dure, maar door de zon verkleurd, had het volgens mij al gezegd.
Ze zijn echt wel twee paar nodig, en anders combineer ik het met een paar regenlaarsjes bij slecht weer oid.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 okt 2012 17:52

Omdat Jurian flink scheve voeten heeft, koop ik ook altijd schoenen waar hij goed op loopt. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat duur echt niet goed hoeft te zijn en goedkoop echt niet slecht.
Hij liep op schoenen van 80 euro veel schever dan de schoenen van dr Visser van Scapino van 40 euro die hij nu heeft. Daar loopt hij zo goed op. Dus ik verkijk me echt niet meer op de prijs van schoenen.

Twee paar schoenen vind ik wel fijn, maar ik koop echt geen twee paar per seizoen. Ik kreeg altijd veel schoenen, dus had altijd wel een extra paar in de schuur staan, voor oud. Van neefjes. Nu is dat helaas op, omdat de neefjes dezelfde maat hebben ondertussen of hun schoenen echt helemaal aflopen. Voor Frederiek heb ik dat ook niet, dus die moet het met haar ene paar doen.
Het schijnt wel beter te zijn voor de voeten, varieren. Dan maakt het dus niet eens zo uit dat ze niet te duur zijn, maar beter 2 of 3 paar goedkopere dan 1 paar dure die ze altijd dragen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 okt 2012 17:55

speen... als ze daar rustig mee slapen, lekker houden! al dat geneuzel omdat het slecht is voor de mond ed. Onze tandarts zegt dat speen op ene juiste manier gebruiken, levert geen scheve tanden ed op. Dat is natuurlijk en aangeboren.

Ik heb jaaaaren geduimd, duimde nog op het voortgezet onderwijs, nooooit een beugel gehad, geen enkele tand stond toen scheef door duimen.

Ow.. missF, mijn schoenwinkel en podoloog zegt dat een kind gewoon dagelijks op dezelfde schoenen kunnen lopen. Het is voor het leerherstel beter dat je twee paar hebt, omdat de schoenen dan langer meegaan, maaaar.. omdat kinderschoenen toch snel af zijn, hoef je daar geen twee paar voor.
Voor volwassenen blijven schoenen van leer mooier als je ze om de dag aandoet, zodat het leer kan herstellen, anders loop je 1 paar af in het jaar, en dan kan je er drie jaar mee doen, verhoudingsgewijs dan.

Ik loop veel door mijn werk en gewoon... dus.... slijt ik ook wel ondanks twee paar en een paar winterstappers een paar in het jaar

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 okt 2012 17:55

missf, nooit een podoloog na laten kijken?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 okt 2012 18:22

Nee, dat vind ik onnodig. Want nu blijkt dat ik snel genoeg zie welke schoenen goed zijn voor hem en welke niet (al ben ik een leek natuurlijk ;) ) Want met verkeerde schoenen struikelt hij bij een testloopje in de winkel al over zijn eigen voeten. En daarbij kom ik toch echt tot de ontdekking dat duur dus niet perse hoeft, maar dat is nog zo'n idee dat leeft ofzo, waarvan ik steeds vaker hoor dat het niet meer echt zo is (uitzonderingen als hele smalle of brede voeten daargelaten natuurlijk).

Ik heb ook altijd rare voeten gehad :mrgreen: Doorgezakt, heel erg naar binnen, maar de dokter zei keer op keer tegen mijn moeder: thuis op blote voeten, buiten op houten klompen. Later heb ik wel steunzolen gehad, maar die heb ik als puber weggemikt, en nu al 10 jaar nergens last meer van.
Sowieso zei het CB dat ze tot ze 4 zijn niks doen, omdat voeten dan nog veranderen. Dat zie ik toch ook wel aan Jurian, want hij gaat wel rechter lopen. Terwijl hij een jaar geleden om de haverklap struikelde over zijn eigen voeten als hij geen schoenen aan had.
Voor hem koop ik dus nooit schoenen via internet, hij moet echt even een testrondje lopen. Binnenkort maar eens op pad met hem, bij Scapino vond ik ze echt niet mooi of ze liepen niet goed. Frederiek lijkt wel rechter te lopen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen :D

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 okt 2012 19:39

blompje schreef: Hoe kun je nou in de opruiming schoenen kopen voor het volgende seizoen? Dan weet je toch niet wat voor maat ze de volgende winter zullen hebben en kun je dus ook niet zien of ze goed passen omdat je ze op de groei koopt. Goede schoenen zijn zo belangrijk, ook voor de rest van het lichaam. Zou daar echt niet op bezuinigen.

Ik koop in de opruiming tot de volgende opruiming. Niet voor het volgende seizoen.
Ik vind goede schoenen ook belangrijk, maar die hoeven niet duur te zijn. Volgens mijn podoloog maakt het trouwens niets uit op wat voor schoenen ze lopen (?). Zoveel mogelijk zonder schoenen en buiten het liefst op klompen. Hij zei ook dat sommige mensen goede schoenen belangrijk vinden en hun kinderen de halve dag op slechte slofjes lopen. Schoenen van broer dragen die nog goed zijn vond hij ook geen probleem: lopen ze zo weer in volgens hem. Ik geloof wel dat het belangrijk is voor de ontwikkeling van de voetjes om zoveel mogelijk zonder schoentjes te lopen.

Ik googelde even en kwam gelijk onder andere dit tegen:
- Is lopen op blote voeten goed voor uw kind?
Lopen op blote voeten is de meest natuurlijke manier om de voeten te gebruiken. De voet is zo optimaal in contact met zijn omgeving en wordt zo het beste gestimuleerd. De banden en spieren kunnen zich het best ontwikkelen zonder schoenen.
- Is er een relatie tussen de koopprijs van een schoen en hoe goed deze schoen is voor uw kind?
Nee. De kwaliteit van de materialen waarvan de schoen gemaakt is heeft geen directe relatie met de “gezondheid” van de voeten. Het maakt dus medisch gezien niet uit of uw kind op sandalen, op linnen gymschoenen of op kalfslederen schoenen loopt zolang de schoenen goed passen en bij de klimaatomstandigheden horen. Bij kinderen zonder voetklachten is dus in principe elke soepele schoen goed.
- Zijn tweede-hands schoenen slecht om te dragen?
Nee. Een goed passende schoen van een ouder broertje of zusje kan rustig doorgegeven worden aan een jonger kind.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 okt 2012 21:28

wat vind je een goede schoen! die goedkope dingen van vijf euro zonder voetbed gaan bij mij niet erin als een goede schoen!

hier twee kids met enorme x benen, de laatste keer vergeten in te haken op de cb arts toen ik aangaf dat marijn met zijn giga o benen nu enorme x benen had gekregen, precies zijn zus. Ze vroeg nog of ze het nog had.. toen zei ik wel ja.. maar volgens mij verder niet opin gegaan.
Niet dat het haar erg belemmerd, maar jah.... volgende keer maar vragen, ik moet binnenkort toch nog een keer voor marijn.

ZOu het ei van columbus een Kussen zijn voor marijn? ?????? of zou het prettiger liggen met zijn hoofd nu de buisjes niet meer optimaal zitten???? Hij is in elk geval al een uur rustig... niet te hard juichen :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 okt 2012 06:48

Maar tussen 5 en 100 euro zit nog een hele wereld van schoenen hoor. Dat zijn natuurlijk uitersten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2012 07:29

Ik koop ook altijd duurdere schoenen. Dochterlief paste haar schoenen van vorig jaar nog net. Toch een paar nieuwe gekocht, ik was toch in de schoenen winkel voor zoonlief. Zij hebben gewoon 1 paar goede schoenen en een paar laarzen voor als het regent.

Gisteren met de jongste telg naar de kinderarts geweest voor controle. Zijn longen klonken voor het eerst schoon, jippie! Als hij de komende maanden goed doorkomt, mag hij in januari stoppen met de medicatie.
Hij moest ook op de weegschaal en sinds augustus is hij ruim een kg afgevallen en is nu met 11 maanden 9980 gram. Precies net zo zwaar als de oudste op die leeftijd. Wel komisch bij mij exploderen ze het eerste half jaar naar ruim 9 kg en het tweede half jaar komen ze bijna niet aan.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 04 okt 2012 08:16

Ik ben een fan van de MerkSchoenenOutlet!! Veel keus in goede merkschoenen, en behoorlijk afgeprijsd. Vaak is het dan uit de collectie van vorig jaar, maar dat maakt meestal niet uit.
Ik merk toch echt wel verschil in goede/minder goede schoenen. Als wij goede schoenen kopen, doen ze daar ook echt minstens een seizoen mee. Die paar keer dat we goedkopere schoenen kochten, waren ze ook veel sneller kapot/versleten.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 okt 2012 19:07

Ik geef hier echt geen E100,- uit aan (kinder)schoenen. Probeer uitverkoopjes te scoren bij een goede schoenenzaak, of anders de betere schoenen van scapino/schoenenreus oid. Ik ben meestal max. E30,- kwijt voor een paar kinderschoenen. Ze gaan hier altijd met gemak een seizoen mee, maar ik let er dan ook wel altijd op dat ik leren schoenen heb, dat scheelt een hoop. De kids hebben hier allebei gelukkig wel makkelijke voeten, dus er valt ook altijd wel voordelig wat te vinden.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 okt 2012 19:26

@654321: Spenenfee boek van Difrax. Ik hoor van iedereen uit de omgeving positieve verhalen. Hier werkte het bij dochterlief ook. Ze was er ineens van af en heeft er nooit meer om gevraagd.

Schoenen.. inderdaad duur grapje. Ik betaal ook wel meer dan 100 euro voor laarzen. Zomerschoenen ongeveer 90 maar laarzen wel 120 of zo. Maar ik wil inderdaad gewoon goede hebben. Ze heeft een hele smalle voet. Ik heb wel eens geprobeerd goedkope (bv HP) te kopen maar ze loopt er in en uit.
Ik haal daarnaast nog een goedkoper paar om in het begin mee buiten te spelen. Anders zijn de nette laarzen in november al weer uit. En verder snowboats en regenlaarzen. Dus dan zijn we de herfst en de winter wel weer klaar. Heb dit jaar eens bijgehouden wat het allemaal kost.. dan schrik je wel... laarzen e.a, jassen, regenkleding, skikleding en gewone kleding... beter niet meer bijhouden want scheelt weer :oops: En de kinderbijslag dekt nog niet eens de helft. Vraag me dan inderdaad af hoe mensen dat doen met 6 kids. Ik heb er nog maar 2....
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”