schelpje3 schreef:Het is het open gedeelte, dus men mag van alles vinden.![]()
Je moet op een bepaalde manier wel heel erg van jezelf overtuigd zijn als je alles onderuit schoffelt wat in de Bijbel staat en ongelovig blijft en toch actief wil blijven op een forum wat haaks op jouw overtuiging staat.
Waarom de bijbel en niet de koran? Of elk ander heilig boek.
Hoe zullen jullie hier later op terugkijken, denk ik dan.
Toen ik 20/30 was dacht ik er ook heel anders over dan nu.
Ouder worden laat je inzicht veranderen.
En wat is kennis? Zo relatief. Kennis is macht. Beperkt ja. Want als je getroffen wordt door een hersenaandoening is al je kennis opgeborgen. Kan niet meer naar buiten komen.
Over die gynaecoloog gesproken. Ik las eens dat een gyn had gezegd: ik heb nu al zoveel zwangerschappen en bevallingen begeleid, ik weet wat er allemaal fout kan gaan. Het is een wonder dat het zo vaak goed gaat!
Deze man geloofde niet in God! Maar zag toch het wonder van de schepping van een mens.
Er moet wel een Hogere Macht bezig zijn, zo zag hij dat.
Als je gelooft dat alles maar toeval is, je komt en je gaat, wat een onnut bestaan heb je dan.
Dan ben je slechts dust in the wind. All we are is dust in the wind.
Christenen hebben dan beter Uitzicht!
Dat is helemaal geen wonder! Het is makkelijk om dit evolutionair te verklaren. Vrouwen waarbij de bevalling mis gaat krijgen geen of veel minder nakomelingen dan vrouwen waarbij de bevalling wel goed gaat. Die goede eigenschappen worden dus meer doorgeven en de slechte eigenschappen sterven langzaam uit.