Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 sep 2012 10:11

@Lock&Stock vervelend he de waarheid--------------en die waarheid heeft maar weinig woorden nodig en de waarheid veegt alles schoon:)bezem :)bezem :)bezem
VERITAS VOS LIBERABIT.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 10 sep 2012 10:39

Lichtzwaard schreef:@Lock&Stock vervelend he de waarheid--------------en die waarheid heeft maar weinig woorden nodig en de waarheid veegt alles schoon:)bezem :)bezem :)bezem

Ik hoop dat die bezem ook schoon veegt van die z.g. zwaarden, en dat het eens lekker opgeschoont wordt. :mrgreen: (dat zwaard die het zelf niet zo nauw neemt met de Waarheid)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 sep 2012 10:52

Lichtzwaard schreef:@Lock&Stock vervelend he de waarheid--------------en die waarheid heeft maar weinig woorden nodig en de waarheid veegt alles schoon:)bezem :)bezem :)bezem

Vervelend? Waarheid? Beste Lichtzwaard, heb je nu echt de illusie dat je met die oneliners mensen overtuigd? Ik stel je een vraag, je weigert antwoord te geven, dat noem jij waarheid?!

Maar goed, duidelijk dat je niet inhoudelijk wilt of kan reageren. Hierdoor hebben jouw reacties geen enkele waarde.

Jammer, maar het geeft wel het niveau aan van de meeste creationisten.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 sep 2012 11:02

Zonde van de tijd om zich met leugens van de evolutiesprookjes gelovigen bezig te houden;blijf verre van de vijanden van God en de leugenachtige verdraaiers van de waarheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 10 sep 2012 11:23

lock&stock schreef:-geografische verspreiding van diersoorten. (kijk naar madagascar/australie) waar unieke dier en plantensoorten leven)
-atavismen (sommige mensen krijgen nog een echte staart)
-Genetische veranderingen
-Verwantschap tussen soorten.
-paleontologie(overgansvormen)
(overgangsvorm richting schildpad)
http://scienceblogs.com/pharyngula/2008 ... tional-tu/
-Embryologie (Embryo' s krijgen nog kieuwen)
-Broccoli en bloemkool komen van hetzelfde plantje.
-het ontstaan van soorten (bijv ringsoorten)
-nylon verterende bacterien.. (sorry, mijn puntjes doen het niet)

Deze zaken zijn door mij allang weerlegd, maar hettys weigert dat in te zien zodat je om de half jaar weer een lijstje van haar tegenkomt op refoweb.
Jammer is dat, maar als je een van de zaken hierboven wilt uitspitten dan zou ik zeggen doe eens een voorzetje. :-k
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 sep 2012 11:33

kirdneh schreef:Jammer is dat, maar als je een van de zaken hierboven wilt uitspitten dan zou ik zeggen doe eens een voorzetje. :-k

Het lijkt me sterk dat je het ook daadwerkelijk hebt weerlegd, maar laten we eens gek doen. Ben benieuwd hoe je atavismen in het bijbelse plaatje legt..

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 sep 2012 11:34

Lichtzwaard schreef:Zonde van de tijd om zich met leugens van de evolutiesprookjes gelovigen bezig te houden

Prima, maar blijf dan ook weg uit deze discussie. Je vervuilt alleen maar met je one-liners zonder enige inhoud en je weigering op een normale volwassen manier te discussieren.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 sep 2012 11:47

Dat maakt jij niet uit bepalen wij altijd zelf;trouwens wat doe je hier op dit Christelijk forum vervelen wellicht.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 sep 2012 11:49

Lichtzwaard schreef:Dat maakt jij niet uit bepalen wij altijd zelf;trouwens wat doe je hier op dit Christelijk forum vervelen wellicht.

Jij geeft geen antwoord op mijn vragen, dan geef ik ook geen antwoord op die van jou... Wel zo eerlijk toch?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 sep 2012 13:15

Lichtzwaard schreef:Dat maakt jij niet uit bepalen wij altijd zelf;trouwens wat doe je hier op dit Christelijk forum vervelen wellicht.

Overigens heb ik wat posts van jou uit 2005 bekeken Lichtzwaard, toendertijd was je schijnbaar wel in staat normaal te reageren, wat is er in tussentijd gebeurt?!

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 10 sep 2012 19:06

blijf verre van de vijanden van God en de leugenachtige verdraaiers van de waarheid.

Dat staat zeker in lichtzwaard 3:5?

En als je dan zo bijbelgetrouw wilt zijn: Neem de context er dan ook bij en kijk of het betrekking heeft op evolutionisten.

Zulke nietszeggende oneliners kan ik er ook ingooien. Hier heb je er 1:
Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. Ef6:12

Duidelijk hoe nietszeggend losse quotes uit de bijbel zijn (als die van jou al uit de bijbel komt...)?
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 10 sep 2012 19:17

Lock&Stock schreef:Het lijkt me sterk dat je het ook daadwerkelijk hebt weerlegd, maar laten we eens gek doen. Ben benieuwd hoe je atavismen in het bijbelse plaatje legt..

Natuurlijk is dat nooit weerlegt. Sommige mensen denken dat ze serieus iets weerleggen door er iets over te zeggen. Atavismen?? Gewoon een foutje van de natuur. Heeft niets met evolutie van doen...

Jozo schreef:(als die van jou al uit de bijbel komt...)?

Welnee.
Ook gif is geschapen.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 10 sep 2012 20:23

Mortlach schreef:Geen soorten is inderdaad erg weinig :-)

Klopt. Helaas ontbreekt hier het bewijs... :lol:

Nee hoor, dat is helemaal niet moeilijk in de schatten; het is namelijk gewoon 100%

Ik ben toch wel benieuwd welke bron je gaat gebruiken voor deze stellige stellingname.

Tja, en wat is je maatstaf die deling te maken: Gevolgtrekking komt niet overeen met mijn vooraf vastgestelde idee = te makkelijk?

Dit moet ik opvatten als karikatuurvorming?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 10 sep 2012 20:24

Mortlach schreef:Tja, daar zullen we het toch mee moeten doen. Want wat die Hindoes allemaal menen te weten door goddelijke kennis is niet zo heel erg interessant.

Tja, maar in dat licht moeten dan ook de conclusies getrokken worden en de opmerkingen gemaakt worden.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 10 sep 2012 20:26

scheermes schreef:Heb je 1 voorbeeld van een soort waarvan het voor jou evident is dat het niet door macro-evolutie ontstaan kan zijn?

Alle soorten, omdat mijns inziens de gevolgtrekkingen op basis van de wetenschappelijke feiten niet waar zijn. Maar goed, dan treed ik inderdaad buiten de wetenschappelijke consensus.

Terug naar “Archief”