Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 07 sep 2012 20:03

AikonGirl schreef:Poeh, schrikken zeg!

Ik heb drie wielen, dus omvallen kan niet echt.
En met die sneeuw en ijzel afgelopen winter was dat ook echt wel nodig.

Onze bakfiets heeft ook 3 wielen. Daarom begrijp ik het ook nog steeds niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2012 06:42

Oeih, Ajl dat was schrikken zeg. Zijn de kinderen beetje van de schrik bekomen en jij?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2012 09:44

Ik heb ook een bakfiets gehad met drie wielen, maar ik vond hem niet altijd stabiel. Als je bijvoorbeeld de bocht omgaat en gelijk een drempel op, moet je dat echt met beleid doen. Dan ga je scheef en kan je omkiepen. Of als je een stoeprandje raakt, dan kan je ook vrij snel omgaan. Ik heb het idee dat een bakfiets met twee wielen wat dat betreft stabieler is. Maar met sneeuw en gladheid is drie wielen idd fijner.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2012 12:51

Evelien schreef:Oeih, Ajl dat was schrikken zeg. Zijn de kinderen beetje van de schrik bekomen en jij?

De kinderen hebben het er niet meer over, maar ik voel nog elke spier aan de rechterkant van mijn lichaam. Ben helemaal beurs en heb de schrik er nog wel in. Volgende keer toch weer voorzichtiger fietsen.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 sep 2012 16:22

H is nu zo'n beetje zindelijk. Geen ongelukjes eigenlijk (alleen pas bij de oppas 8) ) Alleen vertikt ze het op de wc te poepen. Het doet zeer zegt ze. Ze doet het nog liever in d'r onderbroek :-&
Ideeën? Het zal denk ik wel weer overwaaien, maar toch liefst zo snel mogenlijk :wink:
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2012 17:58

Dat schijnt normaal te zijn jpc. Ik hoor het meer om mij heen dat kinderen nog een tijd lang vragen om een luier als ze een grote boodschap moeten doen. Het schijnt vanzelf over te gaan door er niet al te moeilijk over te doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want mijn kids poepen eerst op de wc voordat ze zindelijk zijn met plassen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2012 19:37

hier gaat marijn zelf in de douche altijd plassen. Dan roept hij.. mama aaaan.. en dan begint hij.. en uit.. en dan stopt hij.

Dus... zelf dnek ik.. als ik bezig zou gaan met training.. dat het nog wel wat zou gaan worden ook. Maar jah.. laat nog maar ff in de luier, best nog wel leuk.. zo klein keuteltje, en denk zonder luier past hij helemaal geen enkele broek!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 sep 2012 05:02

Hier ook een meisje wat net zindelijk is en liever in de broek poepte. Ze kon het wel maar vertikte het gewoon. Dus maar een keertje boos aangesproken en een neefje dat het wel op de wc deed laten zien en nu gaat het meestal goed. Nog wel eens een ongelukje als ze lekker zit te spelen ofzo maar verder droog en schoon. Ook wel gezegd tegen haar dat baby L doet het nog in de pamper maar jij bent al groot enzo.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 sep 2012 09:42

Hier gelukkig bij de oudste nooit problemen gehad met de grote boodschap.
Misschien belonen met een mooie sticker ofzo?

De jongste gaat het nu ook al een beetje aangeven.
Als ze gepoept heeft, dan zegt ze BAH.
Bij plassen zegt ze soms pssssssss.
Ik ga het binnekort dus ook maar eens proberen. :)

Ze is nu bijna 17 maanden, Ilona was met 20 maanden zindelijk.
Ben benieuwd of het bij haar ook zo makkelijk gaat.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 sep 2012 09:47

M heeft bijna een jaar nog zijn avondluier gebruikt voor de grote boodschap. De hele dag ophouden en dan 2 minuten nadat je hem op bed hebt gelegd, geroepen worden voor een schone luier :mrgreen: Pas sinds vorig jaar mei (hij was toen ruim 3) doet hij alles op de wc....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2012 18:55

NdW, van Harte gefeliciteerd met jullie dochter. Nog gevierd?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 13 sep 2012 21:13

LauraC schreef:M heeft bijna een jaar nog zijn avondluier gebruikt voor de grote boodschap. De hele dag ophouden en dan 2 minuten nadat je hem op bed hebt gelegd, geroepen worden voor een schone luier :mrgreen: Pas sinds vorig jaar mei (hij was toen ruim 3) doet hij alles op de wc....

Fijn zeg!
Ik heb er hier eentje die het best wel kan maar er gewoon geen zin in heeft of het vergeet omdatie te veel in z'n eigen wereldje leeft. Er gaat bijna geen dag voorbij of hij plast minimaal 1 broek nat en regelmatig 'komt de druk te snel' en kan hij er zogezegd niets aan doen dat het nu toch in z'n broek zit.
Enfin, hij moet dus over een maand naar school... :roll:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2012 21:16

Max, M heeft dat ook nog geregeld hoor! Ik heb voor hem ook zalf moeten halen bij de dokter omdat hij in zijn natte broek bleef doorspelen en zijn dijtjes helemaal kapot gingen :? Gek genoeg heeft hij het de afgelopen 2 weken op school niet gedaan, het lijkt dus echt gewoon een 'thuis' ding te zijn. Hij is nu ruim 4,5 dus ik hoop echt dat het snel stopt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 sep 2012 18:49

Vraagje: weet iemand wat je kan doen tegen wratjes? Dochterlief heeft ze op haar duim van het duimen. Ik vermoed daarom althans dat het een wratje is.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 14 sep 2012 20:07

Ajl: ik heb dit spul gebruikt: http://www.wratweg.nl/ Dat werkte prima hier. Was wel een wratje op de voet, maar dat zal niet uitmaken.

Terug naar “Archief”