Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rienuku

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Rienuku » 21 aug 2012 18:09

Courgette kun je ook rauw eten, of door de spaghetti/nasi/omelet/chicken tonight doen!
Heerlijk!!!!!!

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor petra85 » 21 aug 2012 18:46

Even een vraagje:
Voor maandag heb ik 3 taarten nodig.
Als ik ze zaterdag maak en in de koelkast zet zou dat kunnen?
Zat te denken aan marsepein/kwarktaart en nog iets verzinnen idee's zijn welkom!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Duschka » 21 aug 2012 18:51

Hangt een klein beetje van de ingrediënten af, die je gaat gebruiken.
Maar volgens mij kun je een kwarktaart prima bewaren.
Taart met marsepein, mits niet aangesneden, ook. Moet je alleen gaan uitkijken dat die taart niet gaat "zweten" dan ziet je marsepein er niet meer zo mooi uit.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Rienuku

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Rienuku » 21 aug 2012 19:34

Hier een stroopwafelcake in de oven staan :)
Ben benieuwd

Appeltaart kun je ook wel even bewaren..
En wat dacht je van monchoutaart:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=665 ... ype=recipe

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor jaccootje85 » 21 aug 2012 21:37

Taart met marsepein/fondant kun je makkelijk in de vriezer bewaren. Die haal je er smorgens uit en smiddags istie ontdooit. Moet je em niet in de zon zetten want dan zweettie behoorlijk! Maar op een donkere plaats laten ontdooien gaat prima. Als je trouwens een taart met marsepein/fondant doet, hou er dan rekening mee dat je een andere taart overhoudt :mrgreen: Je hoeft maar kleine plakjes te snijden van deze taart en geen hele punten, zoals mn zus per ongeluk had gedaan :lol: :lol: :lol:

Verder is soesjestaart een echte aanrader! Supermakkelijk en echt leuk om te maken, vond ik. Kwarktaart is ook goed te bewaren in de koelkast. Maar zou hem dan zaterdag pas maken. Dan istie nog wat 'vers'. De bosvruchtenkwarktaart vind ik de lekkerste en dan de naturelkwark vervangen door bosvruchtenkwark of yoghurt van almhof. Super!
Szent az Úr

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor petra85 » 22 aug 2012 11:48

met marsepein taarten ben ik idd bekend
doe ik al een tijdje.

bosvruchtenkwarktaart is leuk idee!
Soesjes taart ga ik ff google.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor cornelia77 » 22 aug 2012 13:05

Ik had pas een kwarktaart gemaakt met citroenkwark. Viel erg in de smaak. Hij was lekker fris. Ik pak dan kwarktaartmix naturel en daar doe ik dan vruchtenyoghurt of vruchtenkwark door.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 22 aug 2012 13:19

Ik ben ook op zoek naar een recept voor veel courgettes. Ik krijg ze as week weer in ons groentepakket en eigenlijk houd ik er helemaal niet van. Brrr en ik krijg ze momenteel echt wekelijks. Vorige keer courgettesoep gemaakt. Manlief en de oudste vonden het lekker en ik helemaal niet.

Gevulde courgettes hoe maak je die?

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor tulp » 22 aug 2012 13:29

Ik eet vanavond gevulde courgettes:
Snijd ze in de lengte door en kook ze een minuut of 8, dan kun je ze uithollen.
Gehakt rul braden met een heel fijn gesnipperd uitje en heel kleine stukjes paprika.
Blikje tomatenpuree, peper, zout, en kruiden die je lekker vindt (ik maak het vrij scherp/heet).
Net voor je de courgettes gaat vullen doe ik stukjes kaas erdoor (zodat het blokjes blijven en niet gehelemaal gesmolten is).
In een ovenschaal, ongeveer 20 minuten in de oven op 200 graden.
Ik eet het met zilvervliesrijst erbij.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor jeepeecee » 22 aug 2012 13:30

En moussaka met courgette is ook erg lekker!
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2012 13:31

ajl schreef:Ik ben ook op zoek naar een recept voor veel courgettes. Ik krijg ze as week weer in ons groentepakket en eigenlijk houd ik er helemaal niet van. Brrr en ik krijg ze momenteel echt wekelijks. Vorige keer courgettesoep gemaakt. Manlief en de oudste vonden het lekker en ik helemaal niet.

Gevulde courgettes hoe maak je die?

Plaattaart met courgettelinten en geitenkaas, te vinden op AH recepten.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor coupe soleil » 22 aug 2012 14:58

schelpje3 schreef:Het gaat mij om die specifieke bodems dames :D Lichtgrijs, het lijkt op keramiek.
Iets heel anders dus dan de anti aanbaklaag met die rode stip in het midden.
Daar zou ik graag ervaringen over horen.


Ben dan wel geen dame, toch maar even reageren: Ik heb waarschijnlijk een soortgelijke koekenpan als jij nu hebt. Op zich wel tevreden over, laag is na een aantal jaar nog mooi intact. Nadeel vind ik dat de binenkant niet helemaal meer schoon te krijgen is na verloop van tijd.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor jeepeecee » 22 aug 2012 15:20

Dat zijn die pannen waar je 'zogenaamd' geen boter bij hoeft te doen. Die hebben wij ook. vind ze ideaal, alleen van dat geen boter is niet waar, en idd hebben ze in de loop der tijd toch aan de zijkant een aanslag. Maar misschien zijn wij niet zo schoon, wij hebben geen vaatwasser 8)
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2012 15:41

Voor mij was de reden er eentje te kopen omdat die bodem zo lekker glad aanvoelt. En ik doe geen enkele braad-bakpan in de vaatwasser, alleen als het een zgn. roestvrijstalen pan is.
Al die andere NIET. Die anti aanbaklaag vind ik desondanks behoorlijk snel lelijk worden, toch krassen, zwarter worden, die middenstip werkt niet. Ik heb altijd veel geld betaald voor die T pannen, maar ik stap langzamerhand over op iets anders en voorlopig tot volle tevredenheid. En elke pan wordt op den duur lelijk.
Een speciale pannenkoekpan mag je alleen met heet water afspoelen en geen afwasmiddel gebruiken. Nou als je dat doet, kijk dan maar eens wat er na 10 bakbeurten met die pan gebeurt :D

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor esli » 22 aug 2012 16:40

tulp schreef:Ik eet vanavond gevulde courgettes:
Snijd ze in de lengte door en kook ze een minuut of 8, dan kun je ze uithollen.
Gehakt rul braden met een heel fijn gesnipperd uitje en heel kleine stukjes paprika.
Blikje tomatenpuree, peper, zout, en kruiden die je lekker vindt (ik maak het vrij scherp/heet).
Net voor je de courgettes gaat vullen doe ik stukjes kaas erdoor (zodat het blokjes blijven en niet gehelemaal gesmolten is).
In een ovenschaal, ongeveer 20 minuten in de oven op 200 graden.
Ik eet het met zilvervliesrijst erbij.


Lekker ja, gevulde courgette. Ik maak het over het algemeen vegetarisch en dan met lekkere noten, zoals macadamia's en pecanoten. Verder ook uitje, knoflook, tomaat en zongedroogde tomaat. Ik strooi de kaas eroverheen, zodat je een lekker korstje krijgt. Verder idd. lekker kruiden naar je eigen smaak.

Courgette gaat ook goed in veel hartige taarten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten