Donald Duck

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2012 14:33

Sabra schreef:Het probleem van Refoweb is gewoon dat een aantal mensen wordt opgevoerd als deskundige, terwijl het veelal mensen zijn die niet specifiek deskundig zijn maar gewoon een mening geven die net zoveel of net zo weinig toevoegen als de mening van ieder willekeurig ander persoon.


Bovendien ook nog eens de mening van een extreme alleenstaander, waardoor het wel lijkt alsof het de algemeen geaccepteerde 'refo-mening' is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2012 14:39

Mortlach schreef:
Bovendien ook nog eens de mening van een extreme alleenstaander, waardoor het wel lijkt alsof het de algemeen geaccepteerde 'refo-mening' is...

Dat is ook het erge! Alsof ik inderdaad de enige ben met zo'n extreme mening. Tsss, stel je voor.
Hoe krijgen we die laatste nu ook nog weg?
Beter een eenzame roepende in de woestijn, dan mee te drijven met de grijze massa.
Ik zou er geen zin in hebben om op een boeddhistisch forum te gaan zitten en continue mijn christelijke mening daar er doorheen te drukken. Mag je van Boeddha trouwens de DD lezen? Lijkt mij dat je van hem beter in goede verlichte boeken kunt lezen :-k

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2012 14:58

schelpje3 schreef:Dat is ook het erge! Alsof ik inderdaad de enige ben met zo'n extreme mening. Tsss, stel je voor.
Hoe krijgen we die laatste nu ook nog weg?


Nou nou, wat minder drama mag ook wel hoor. Ik had het over het panellid, niet over jou.

Beter een eenzame roepende in de woestijn, dan mee te drijven met de grijze massa.
Ik zou er geen zin in hebben om op een boeddhistisch forum te gaan zitten en continue mijn christelijke mening daar er doorheen te drukken. Mag je van Boeddha trouwens de DD lezen? Lijkt mij dat je van hem beter in goede verlichte boeken kunt lezen :-k


Goed zo, lekker terugslaan op een ingebeeld vergrijp. Gedrag waar de HEERE Jezus trots op zou zijn.

(ja, ik kan ook vervelend doen als je echt wilt).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Donald Duck

Berichtdoor Petra777 » 31 jul 2012 15:00

Petra777 schreef:Dan heb je mij toch verkeerd begrepen en ik jou ook. Uit je posting maakte ik op dat je je grote zorgen maakte dat je zoon zich zo kon verdiepen in de DD dat hij niets meer hoort om zich heen. Nu, daar ging ik op in, dat dat niet zorgwekkend is.

Daarbij zie ik geen principieel verschil tussen de DD of sprookjes als Sneeuwwitje, Doornroosje of Repelsteeltje.
Waarschuwen en stil staan bij mogelijke gevaren: prima.

Mijn onderschrift gebruiken om naar mijn idee aan te duiden dat een waar christen de DD niet leest: niet prima.
En nee, ik vind je geen suf persoon die haar kinderen onder de knot houdt. Maar zo verbaasd zijn als jij bent dat er christenen zijn die de DD wel lezen, hoeft m.i. ook weer niet. Op refoweb kun je daarover in gesprek gaan, de één vind het bijzonder dat het helemaal wordt afgekeurd en de ander verbaasd zich dat er christenen zijn die het lezen. Zonder die twee was er geen discussie mogelijk.


schelpje3 schreef:
Je hebt een onderschrift, waarin je het hebt over de innerlijke rust. Is die te vinden in de DD denk jij?
Je onderschrift moet wel onderschrijven waar jij voor staat, anders dient het geen enkel doel. M.i. ben je nu in tegenspraak met je eigen onderschrift, want waar zoek jij die rust? Beetje DD, af en toe de Bijbel?


Je opmerking komt op mij bijzonder vervelend over, je hebt schijnbaar mijn geestelijk leven al gewogen en te licht bevonden.

Ik weet zeer wel dat er geen rust te vinden is in de Donald Duck; op allerlei plekken heb ik die rust gezocht, maar nog nooit van mijn leven in de DD. Die rust heb ik jaren geleden mogen vinden in de Here Jezus. En Hij is ook de Enige waarin ik die rust vind. Mijn onderschrift onderschrijf ik dan ook volledig. Want echt, in Hem alleen komt je hart tot rust.

Dat jij dat niet kunt rijmen met mijn sporadisch DD lezen kan twee dingen betekenen: óf je hebt gelijk en ik zondig in onwetendheid. Of het is mogelijk om de DD te lezen als christen.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2012 15:08

Petra777 schreef:


Je opmerking komt op mij bijzonder vervelend over, je hebt schijnbaar mijn geestelijk leven al gewogen en te licht bevonden.

Ik weet zeer wel dat er geen rust te vinden is in de Donald Duck; op allerlei plekken heb ik die rust gezocht, maar nog nooit van mijn leven in de DD. Die rust heb ik jaren geleden mogen vinden in de Here Jezus. En Hij is ook de Enige waarin ik die rust vind. Mijn onderschrift onderschrijf ik dan ook volledig. Want echt, in Hem alleen komt je hart tot rust.

Dat jij dat niet kunt rijmen met mijn sporadisch DD lezen kan twee dingen betekenen: óf je hebt gelijk en ik zondig in onwetendheid. Of het is mogelijk om de DD te lezen als christen.

Nee, ik stelde je die vraag omdat ik het ene met het andere niet kan rijmen.
En als je dan die rust gevonden hebt, begrijp ik eerlijk gezegd niet het verlangen naar een DD,
als volwassen persoon zijnde. Van een kind wel, overal is een tijd voor nl.
Maar goed, de voorstanders van het DD lezen zijn hier in de meerderheid, dus heeft het geen zin hiermee verder te gaan. Ik ben niet overtuigd van de onschuld, noch de "noodzaak" van het lezen van een stripblaadje.
Ik verkies een goed en verantwoord boek.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2012 15:11

Mortlach schreef:
Nou nou, wat minder drama mag ook wel hoor. Ik had het over het panellid, niet over jou.



Goed zo, lekker terugslaan op een ingebeeld vergrijp. Gedrag waar de HEERE Jezus trots op zou zijn.

(ja, ik kan ook vervelend doen als je echt wilt).

Ik ben het eens met dit panellid!
En wat jij terugslaan noemt, is hetzelfde wat jij doet, nl. continue mensen die een bepaalde waarheid verdedigen onderuit proberen te halen.
Dus ik had mijn wang moeten toekeren.
Maar ik heb er genoeg over gezegd en gelezen.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Donald Duck

Berichtdoor Petra777 » 31 jul 2012 15:13

Ah. ok. Dan begrijp ik je.

Verlangen naar de DD is dan ook veel te sterk uitgedrukt. Als ik er bij de kapper één tegen kom lees ik er wel in.
Daarnaast lees ik een heleboel 'verantwoorde' boeken. Al kun je ook bij het effect daarvan je vraagtekens zetten. Goed beschouwd kun je van elk boek dat je meesleept in het verhaal zeggen dat je het gebruikt om aan de werkelijkheid te ontsnappen. Zelfs of juist als dat een christelijke roman i
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2012 15:18

Petra777 schreef:Ah. ok. Dan begrijp ik je.

Verlangen naar de DD is dan ook veel te sterk uitgedrukt. Als ik er bij de kapper één tegen kom lees ik er wel in.
Daarnaast lees ik een heleboel 'verantwoorde' boeken. Al kun je ook bij het effect daarvan je vraagtekens zetten. Goed beschouwd kun je van elk boek dat je meesleept in het verhaal zeggen dat je het gebruikt om aan de werkelijkheid te ontsnappen. Zelfs of juist als dat een christelijke roman i

Zo zie je maar, als je e.e.a. verduidelijkt, komen we er wel :wink:
Ik pak bij de kapper ook wel eens een glossy en denk dan: wat zonde van je geld als je dat daaraan uitgeeft.
Bij de doop beloof je je kinderen op te voeden in de voorzeide leer. Mag je hen dan belasten met een schijnbaar onschuldige DD?
Het gaat er mij niet om dat ze ze never nooit mochten lezen. Natuurlijk kunnen ze overal zo'n blaadje inkijken. Maar wat geef je hen mee in de opvoeding en daar kon ik niet meer verder in mee wat betreft de DD.
Maar genoeg, voor mij althans. :D

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Donald Duck

Berichtdoor Katlheen » 31 jul 2012 15:19

Even wat sneller op verzenden drukken next time....*
Laatst gewijzigd door Katlheen op 31 jul 2012 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Faramir

Re: Donald Duck

Berichtdoor Faramir » 31 jul 2012 15:19

Optimatus schreef:Ik heb mijn abonnement verlengd.

Net even gekeken aangezien ik de Autoweek heb opgezegd. (hoe denkt M. W. Muilwijk daar dan wel niet over?)

Maar 120 euro (95 zonder cadeau), das best aan de prijs. Valt op zich ook wel weer mee als je bedenkt dat je 52 nummers krijgt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2012 15:21

Katlheen schreef:Euh, schelpje, het ging hier over het forumlid, niet over jou.

Dat had ik inmiddels begrepen. Maar ik ben het eens met dat panellid, dus in die zin voelde ik me ook aangesproken.
Dit was nu echt mijn laatste posting 8-[

Juliah
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 sep 2002 19:03
Contacteer:

Re: Donald Duck

Berichtdoor Juliah » 31 jul 2012 18:38

Pfoe zeg, wat een discussie! Ik hoopte dat jullie ondertussen wel waren uitgepraat over de DD, blijkbaar bevat een eenvoudige strip nog zoveel denkstof.

Ik zeg altijd maar, met Cicero: "Quot homines, tot sententiae"

Daarom denk ik ook dat je/men moet oppassen met het toeschrijven aan het geweten van kinderen dat ze bepaalde programma's afkeuren. Dat doet me denken aan het zgn. cultuurrelativisme. Wie of wat bepaalt immers wat goed is en wat kwaad?
~Get out and do what we were meant to do~

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Donald Duck

Berichtdoor boer » 31 jul 2012 18:46

Juliah schreef:Pfoe zeg, wat een discussie! Ik hoopte dat jullie ondertussen wel waren uitgepraat over de DD, blijkbaar bevat een eenvoudige strip nog zoveel denkstof.

Ik zeg altijd maar, met Cicero: "Quot homines, tot sententiae"

Daarom denk ik ook dat je/men moet oppassen met het toeschrijven aan het geweten van kinderen dat ze bepaalde programma's afkeuren. Dat doet me denken aan het zgn. cultuurrelativisme. Wie of wat bepaalt immers wat goed is en wat kwaad?


Sinterklaas.
Daar hebben we weer geen moeite mee, natuurlijk.

Faramir

Re: Donald Duck

Berichtdoor Faramir » 31 jul 2012 18:53

Klopt, geen enkele moeite mee. Met de Donald Duck ook niet. :D

Juliah
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 sep 2002 19:03
Contacteer:

Re: Donald Duck

Berichtdoor Juliah » 31 jul 2012 18:54

Haha ja, en Zwarte Piet is de verbeelding van het Kwaad.
~Get out and do what we were meant to do~


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten