Donald Duck

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2012 12:35

Lock&Stock schreef:


En jouw "jongensachtige" broer is gelukkig zijn jeugdige fantasie nog niet kwijt geraakt, een eigenschap die ons als mensheid voor een deel heeft gebracht waar we nu zijn, veel wetenschappers gebruiken exact dezelfde eigenschap om tot nieuwe inzichten te kunnen komen.

Wellicht zou je een keer een voorbeeld aan hem kunnen nemen ipv van het af te kraken vawege ongezond gedrag...

Zo goed lees je me nu. Ik had het niet over mijn broer, maar mijn ZOON!!!
En ik heb niet over gezonde fantasie, zoals wij allemaal wel eens kunnen fantaseren over iets, maar over een soort verslaving om elke week in die DD te kruipen. Want mijn zoon hoort niks als hij dat ding zit te lezen.
De spelletjes die jij noemt ken ik niet, maar ik heb wel een idee.
Daar zijn hele groeperingen aan verslaafd geraakt en letterlijk van het padje afgegleden.
Prima voorbeeld, maar niet heus.

Faramir

Re: Donald Duck

Berichtdoor Faramir » 30 jul 2012 13:07

schelpje3 schreef:En ik heb niet over gezonde fantasie, zoals wij allemaal wel eens kunnen fantaseren over iets, maar over een soort verslaving om elke week in die DD te kruipen.

Wellicht kan je je projecties even dicht bij jezelf houden en niet op anderen projecteren.
Want mijn zoon hoort niks als hij dat ding zit te lezen.

Vervelend voor je, maar je zoon is allerminst een maatstaaf voor anderen die de Donald Duck lezen.
En daarnaast, wat is er mis met een beetje concentratie bij een verhaal.
De spelletjes die jij noemt ken ik niet, maar ik heb wel een idee.
Daar zijn hele groeperingen aan verslaafd geraakt en letterlijk van het padje afgegleden.
Prima voorbeeld, maar niet heus.

Er zijn hele groeperingen verslaafd geraakt en letterlijk van het padje afgegleden door een interpretatie van de Bijbel. Prima voorbeeld, maar niet heus.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2012 13:31

schelpje3 schreef:En ik heb niet over gezonde fantasie, zoals wij allemaal wel eens kunnen fantaseren over iets, maar over een soort verslaving om elke week in die DD te kruipen.


Verslaafd aan de Donald Duck... Ach, het is beter dan heroïne, zullen we maar zeggen.

Want mijn zoon hoort niks als hij dat ding zit te lezen.


Gelukkig is ie meestal zo uit...

De spelletjes die jij noemt ken ik niet, maar ik heb wel een idee.
Daar zijn hele groeperingen aan verslaafd geraakt en letterlijk van het padje afgegleden.
Prima voorbeeld, maar niet heus.


O... iemand noemt een computerspel en hopla: pas op!! verslaving!!!

Het is inderdaad een prima voorbeeld, want het illustreert prima hoe 99,9% van de mensen zo'n spel speelt, voor gewoon even wat ontspanning na een stressvolle dag op school of werk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2012 13:50

Het zijn dus vooral mannen die dit soort blaadjes lezen!
En vooral mannen die zich heel druk maken als er tegen gewaarschuwd wordt.
En dan de Bijbel te durven noemen in een discussie als deze, bah!

Faramir

Re: Donald Duck

Berichtdoor Faramir » 30 jul 2012 14:01

schelpje3 schreef:Het zijn dus vooral mannen die dit soort blaadjes lezen!

Uit welk onderzoek blijkt dat? En indien dat zo blijkt te zijn, wat dan nog?
En vooral mannen die zich heel druk maken als er tegen gewaarschuwd wordt.

En vooral vrouwen die lopen te zaniken en zich in eerste instantie al druk begonnen te maken omdat iemand de Donald Duck las.
En dan de Bijbel te durven noemen in een discussie als deze, bah!

Het zal vast vervelend zijn als iemand met dezelfde 'argumenten' aankomt die net zoveel hout snijden.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Donald Duck

Berichtdoor Petra777 » 30 jul 2012 14:50

Bijna alle kinderen en ook ouderen kunnen zo opgaan in een verhaal dat ze alles om zich heen vergeten, dat heeft niets te maken met het al dan niet slecht zijn van de Donald Duck, noch wijst het op een verslaving.
Wel op een goed concentratievermogen.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Donald Duck

Berichtdoor Katlheen » 30 jul 2012 15:00

En helemaal opgaan in een bijbelverhaal is dan uiteraard wel ok?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2012 15:06

Faramir schreef:Uit welk onderzoek blijkt dat? En indien dat zo blijkt te zijn, wat dan nog?


Is er voor de dames geen vergelijkbaar blaadje genaamd 'Katrien'?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Donald Duck

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2012 15:30

Kijk maar eens naar het onderschrift van Petra777!
Verstandig om de reactiemogelijkheid af te sluiten in de vragenrubriek, gezien de tenenkrommende reacties hier :-&

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Donald Duck

Berichtdoor Spons » 30 jul 2012 17:11

tsja nu ga ik me er ook maar eens tegen aan bemoeien. Ik lees de donald duck met veel plezier (geen abbo ) en zal mijn mening geven over karakters...

Willie Wortel.. wil de mensheid helpen ... maar mislukt altijd hart op de goede plaats.

Donald Duck ... altijd pech , houdt van zijn neefjes en katrein soms aardig getemperd Wil wel werken maar lukt niet vanwege zijn pech

Guus geluk,..altijd geluk wint prijzen maar of hij er nu echt gelukkig van wordt (kan je wat van leren )

Dagobert.. zakenman op en top sterk overtrokken uiteraard, geld is zijn alles maar als eht er op aan komt heeft hij een klein hart en staat hij voor zijn Fam.

Broer konijn, houdt van grappen maken en andere in de maling te nemen maar is ook rechtvaardig.

Zwarte Magica.... misdaad loont ....niet

Karikaturen van de maatschapij , fantasie ja.... maar ook leerzame dingen, knipoog naar echte maatschapij, en wetenswaardigheden.

Mag fantasie dan niet ? Boeken van Carl Lewis... persoonlijk vint ik het spijkers zoeken op laag water en zo kan ik om even een totaal andere vergelijking te maken ook deze in het hoenderhok gooien !

Jonge vrouwen die donker gekleed erbij lopen, zwart of blauwe rok... witte blouse en donkere panty... haar strak naar achter en kijkend of ze de zonde van heel de wereld moeten dragen (vrouwen van nog geen 40 jaar oud, 30 bv.. Dat zal god bedoeld hebben met zijn schepping... kleurloos. In de rechtse kerken zingt men alleen psalmen (en een enkel gezang ) zijn dan al die gezangen van de duivel of onwaarheden mbt het geloof, wat is er bv mis met deze tekst...

1
Ik zeg het allen, dat Hij leeft,
dat Hij verrezen is,
dat Hij te midden van ons leeft
en eeuwig bij ons is.

ik ben hier niet om af te kraken maar zo kan ik ook wel dingen gaan zoeken, als kinderen bv vadertje en moedertje spelen op het schoolplein is dat toch ook een fantasie gespiegeld aan de maatschapij.. of als een kind een poppewagen heeft... dat kind heeft zelf geen kind, weet geneens de verantwoordign die het heeft maar speelt het wel ruwweg na .. is een fantasie ...is dat dan slecht ?

Arathorn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2006 13:02

Re: Donald Duck

Berichtdoor Arathorn » 30 jul 2012 17:38

*verwijderd door moderator*
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. That's my religion.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Donald Duck

Berichtdoor Petra777 » 30 jul 2012 17:44

schelpje3 schreef:Kijk maar eens naar het onderschrift van Petra777!


ik lees de DD ook..en heb vandaag zo in een boek zitten lezen dat ik alles om me heen vergat en niets meer hoorde. Maar: ik ben er niet verslaafd aan én het overkomt me ook wel als ik in de bijbel zit te lezen.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Donald Duck

Berichtdoor Spons » 30 jul 2012 18:38

dat heet concentratie of opgaan in je boek .. en dus niet dat je verslaafd bent en het slecht is.

Dat kan je ook hebben als je muziek luistert en iemand vraagt of je koffie wil... dat je het niet hoort enzo :)

maaarten

Re: Donald Duck

Berichtdoor maaarten » 30 jul 2012 18:53

Even los van de DD; het lijkt mij bepaald niet gezond om helemaal op te gaan in een fantasiewereld, zoals sommige mensen dat in boeken, computerspellen, films etc etc.

Er is wel een verschil tussen geconcerteerd lezen, waardoor iemand inderdaad eventjes niets meer om zich heen hoort, en tussen er helemaal in op gaan.

Ik heb vroeger wel veel gegamed gedaan, en veel boeken van bijvoorbeeld Tolkien gelezen (veel; dus niet alleen maar Lord of the Rings, The Hobbit en The Silmarillion :wink: ), maar op een gegeven moment heb ik daar toch veel moeite mee gekregen.

Bij de DD heb ik dat probleem helemaal niet, mocht ik dat probleem wel hebben, dan zou ook de DD het voor mij moeten ontgelden. Maar als ik een DD lees - wat ik overigens al een tijdje niet meer gedaan heb, omdat ik sinds een aantal jaren geleden de verhalen steeds dommer vond worden - heb ik meer het idee een paar leuke verhaaltjes te lezen, dan dat ik opgezogen wordt in een fantasiewereld. Bij sommige games die ik gespeeld heb, of sommige boeken die ik gelezen heb was dat heel anders.

Nee doe mij dan toch maar die kerkgeschiedenis :lol:

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Donald Duck

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 jul 2012 19:27

Of je in de kerkgeschiedenis of in Donald Duck opgezogen wordt, maakt dan ook vrij weinig uit, denk ik.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten