pedovereniging Martijn verboden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Luck
Verkenner
Verkenner

Re: pedovereniging Martijn verboden

Berichtdoor Luck » 01 jul 2012 19:28

Gelukkig nu zullen er veel minder pedoseksuelen de fout in gaan want hun vereniging is verboden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 jul 2012 19:40

Luck schreef:Gelukkig nu zullen er veel minder pedoseksuelen de fout in gaan want hun vereniging is verboden.

Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 jul 2012 15:08

Het is goed dat Martijn verboden is, maar het probleem blijft natuurlijk bestaan. Kindermisbruik is een lucratieve industrie in arme landen. Ik was een paar jaar geleden in Sri Lanka en daar zijn bordelen heel gewoon, waar de kinderen nb door hun ouders worden aangeboden. Een priester die daar iets van zei in zijn kerstpreek werd met de dood bedreigd.
We zijn er dus nog lang niet in het bestrijden van dit gruwelijke fenomeen. Kan iemand mij duidelijk maken waar deze drang vandaan komt?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2012 17:58

Dat het gruwelijk is, is natuurlijk grotendeels cultureel bepaald. In verschillende tijdsperioden keek men hier toch echt heel anders tegenaan. Begrijp me niet verkeerd, ik onderschrijf de gruwelijkheid volledig, maar laten we oppassen onze eigen culturele normen niet te verabsoluteren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 05 jul 2012 19:17

hubert schreef:Het is goed dat Martijn verboden is, maar het probleem blijft natuurlijk bestaan. Kindermisbruik is een lucratieve industrie in arme landen. Ik was een paar jaar geleden in Sri Lanka en daar zijn bordelen heel gewoon, waar de kinderen nb door hun ouders worden aangeboden. Een priester die daar iets van zei in zijn kerstpreek werd met de dood bedreigd.
We zijn er dus nog lang niet in het bestrijden van dit gruwelijke fenomeen. Kan iemand mij duidelijk maken waar deze drang vandaan komt?

Meen je nu echt, dat je dat je daar geen antwoord op weet??

Learsi

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 07 jul 2012 10:45

Meen je nu echt, dat je dat je daar geen antwoord op weet??

Is het een geaardheid, een ziekte, aangeboren, ontstaat het later en waarom? Iets anders?
Kortom: heeft iemand een idee, al of niet wetenschappelijk onderbouwd?
Hoe ga je met dit verschijnsel om in de christelijke gemeente? Ook daar komt het namelijk voor!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jul 2012 17:53

hubert schreef:Is het een geaardheid, een ziekte, aangeboren, ontstaat het later en waarom? Iets anders?
Kortom: heeft iemand een idee, al of niet wetenschappelijk onderbouwd?
Hoe ga je met dit verschijnsel om in de christelijke gemeente? Ook daar komt het namelijk voor!

Volgens de meeste onderzoekers is het 'iets wat in je zit'. De neiging is aangeboren en je zou dat dus een geaardheid kunnen noemen. Dat is ook zoals het meestal bekeken wordt.
Er zijn veel neigingen, geaardheden, trekjes, waar je een ander geen kwaad mee doet en daarom zijn ze ook niet strafbaar.
Kleptomanie, de ziekelijke neiging tot stelen, is bijvoorbeeld strafbaar, als je dat gaat praktiseren. Je schaadt er immers een ander mee.
Een pedofiel die overgaat tot praktiseren is altijd fout. Hij schaadt het hulpeloze en kwetsbare. Daarom is het voor de wet ook strafbaar.

Ik geloof wel dat een pedofiel van alle kanten door de christelijke gemeente omarmd dient te worden en terzijde moet worden gestaan. Hij/zij heeft boze, schadelijke neigingen en daar mag hij niet aan toegeven.
Maar als mens kan hij/zij een geliefd kind van God zijn.
Jammer dat we er vaak als gemeente geen raad mee weten en de pedofiel niet met zijn problemen naar buiten durft te treden.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 09 jul 2012 10:18

OK JeeWee: ik kan mij daarin wel vinden.
Bedankt!

Terug naar “Archief”