Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2012 12:03

JHM schreef:We bezitten geen volmaakt lichaam, van het volmaakte lichaam waarvan de vlees onsterfelijk was zou ik niet kunnen zeggen hoe dat er uit zag.

Dus... "En God zag dat het goed was, behalve de ruggengraat, de route van de zaadleiders, de tepels, de verstandskiezen, de oorspieren (nuttig!) en dat hikken steeds." En wie heeft het over onsterfelijk? Dat is volgens mij het probleem een beetje, die onbegrijpelijke angst voor de dood die christenen soms hebben. Helemaal panisch worden ze ervan, dus verzinnen ze maar een wereld waarin de dood niet voorkomt.

Ik denk dan weer, tja, dan zit je binnen een paar jaar tot aan je oksels in de konijnen...

Ik sluit zeker niet uit dat dat de zondeval is, voor jou waarschijnlijk geen antwoord naar voldoening maar daarvoor liggen onze visies te ver uit een. Sommige christenen doen de zondeval af als een symbolisch verhaal, maar als de mens niet in de zonde vervallen is wat zou Christus dan te herstellen hebben gehad.

Ik realiseer me wel dat we behoorlijk offtopic raken, dus laten we weer on ontopic gaan.

Nee hoor, dit is allemaal on-topic hier. De Zondeval dus als stoplap voor alle problemen, Ach, er is iets wat enigszins nadelig is, dat moet de zondeval wel zijn geweest. Wel bijzonder, dat zo'n gebeurtenis blijkbaar krachtig genoeg was om de menselijk anatomie grondig te verbouwen.

Het moge duidelijk zijn dat het voor mij inderdaad geen antwoord is. Het is namelijk geen antwoord, het is een variant op "God did it! en nu stoppen met vragen". En dat terwijl er ook gewoon zinnige, informatieve antwoorden te vinden zijn, als je met die stoplap geen genoegen neemt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2012 12:04

Flavius schreef:Daar zit dus de nuance, want het is een proces van een zeer lange tijd waarbij men evolueert en niet zoals er gesuggereerd wordt dat er plots een mens uit een aap is geboren...

Ah, dat bedoelde je. Inderdaad, dat is ook een tegenargument.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 01 jul 2012 15:36

JHM schreef:Je stelt je vraag aan de verkeerde persoon, ik ben toch immers de Schepper niet. Vraagt het aardewerk soms aan de pottenbakker: ‘Waarom hebt u me gemaakt zoals ik eruitzie?’

Bij gebrek aan een alwetende die ons alles duidelijk kan maken discussiëren we er dus over, als je serieus mee wilt doen tenminste.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 01 jul 2012 16:48

Mortlach schreef:Dat is volgens mij het probleem een beetje, die onbegrijpelijke angst voor de dood die christenen soms hebben. Helemaal panisch worden ze ervan, dus verzinnen ze maar een wereld waarin de dood niet voorkomt.

Hou jezelf dat vooral voor om je geweten te sussen, dat het heel anders ligt past enkel niet in jouw straatje.

Nee hoor, dit is allemaal on-topic hier. De Zondeval dus als stoplap voor alle problemen, Ach, er is iets wat enigszins nadelig is, dat moet de zondeval wel zijn geweest. Wel bijzonder, dat zo'n gebeurtenis blijkbaar krachtig genoeg was om de menselijk anatomie grondig te verbouwen.

Het moge duidelijk zijn dat het voor mij inderdaad geen antwoord is. Het is namelijk geen antwoord, het is een variant op "God did it! en nu stoppen met vragen". En dat terwijl er ook gewoon zinnige, informatieve antwoorden te vinden zijn, als je met die stoplap geen genoegen neemt.

Paulus bezield voor de Heilige Geest begreep dat het niet belangrijk is wie plant of begiet, dat het zinloos voor de klei is om de pottenbakker vragen te stellen. Het geloof is een mystery. Paulus begrijpt dat als geen ander in de vele contexten waar hij spreekt over het mystery van het geloof, maar voldoende waarneembaar voor ons verstand. Dat jij geen genoegen neemt met een Bijbelse onderbouwing komt omdat jij God wilt verklaren maar dat kun je niet want Hij is Schepper, je begrijp Hem niet, Hij is te groot voor jouw verstand daarom is Zijn wijsheid voor jou onacceptabel. Je wilt wijs van jezelf zijn en stelt vragen die naar jouw inzien niet correct zijn, maar bepaal jij soms wat een goed ontwerp is.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2012 17:58

Het is wel de ene na de andere dooddoener met jou zeg, JHM.

Ik kan God prima verklaren, maar dan jaag ik iedereen weer tegen me in het harnas en dat is ook niet de bedoeling. Laat ik me beperken tot te zeggen dat God alleen in de hoofden van mensen bestaat.

En goed ontwerp? Ach, van sommige dingen kan zelfs een klein kind bepalen dat het gewoon niet erg handig is. Een zenuw van de hersenen naar de keel laten lopen, maar dan met een omweg langs het hart is niet erg slim, hoe je dat ook wendt of keer. (en al helemaal niet in een giraf!) Een afstand van 20 centimeter overbruggen met een zenuw van 8 meter, nee, dat is geen goed ontwerp.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 01 jul 2012 22:08

Mortlach schreef:Het is wel de ene na de andere dooddoener met jou zeg, JHM.

Eerder het brood dat leven geeft*.

Mortlach schreef:Ik kan God prima verklaren, maar dan jaag ik iedereen weer tegen me in het harnas en dat is ook niet de bedoeling. Laat ik me beperken tot te zeggen dat God alleen in de hoofden van mensen bestaat.

Wie God in zijn hart draagt weet dat God niet in zijn hoofd zit.

Mortlach schreef:En goed ontwerp? Ach, van sommige dingen kan zelfs een klein kind bepalen dat het gewoon niet erg handig is. Een zenuw van de hersenen naar de keel laten lopen, maar dan met een omweg langs het hart is niet erg slim, hoe je dat ook wendt of keer. (en al helemaal niet in een giraf!) Een afstand van 20 centimeter overbruggen met een zenuw van 8 meter, nee, dat is geen goed ontwerp.

Als je maar lang genoeg aan je eigen waarheid vasthoudt ga je er vanzelf in geloven. En dat is ook een vorm van geloof maar die bestaat écht alleen in je hoofd.

*edit
Laatst gewijzigd door JHM op 02 jul 2012 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 02 jul 2012 08:20

Mortlach schreef:
Dus... "En God zag dat het goed was, behalve de ruggengraat, de route van de zaadleiders, de tepels, de verstandskiezen, de oorspieren (nuttig!) en dat hikken steeds."

Het is heel jammer dat de evolutionisten altijd dezelfde argumenten gebruiken die allang weerlegd zijn, waarom is dat toch?
Maar je wilt blijkbaar niet snappen dat wij een gedegenereerde mensen zijn van Adam, de ruggegraat,de tepels,de route van de zaadleider,de verstandskiezen,de oorspieren zijn alreeds aan de orde geweest en bleken allemaal een functie te hebben,hoe klein of groot ook.

Het hikken weet ik niet of dat al eens langs is gekomen maar er zijn drie functies denkbaar. Ten eerste kan het zijn dat de hik moet voorkomen dat mensen te grote brokken voedsel inslikken. Ook kan het dat de hik een teveel aan lucht uit de maag moet verdrijven. Omdat er mét die lucht ook vaste deeltjes kunnen meekomen, sluit de stemspleet de luchtpijp af. Normaal houdt het strottenklepje die vaste deeltjes tegen, maar in dit geval doet de stemspleet dienst als noodklep. De derde mogelijke functie van de hik is het trainen van de ademhalingsspieren van het ongeboren kind – de hik blijft dan ‘per ongeluk’ ook na de geboorte bestaan.

Maar in eerste instantie dachten de evo's ook dat de blindedarm (en anderen) geen functie had maar komen ze ook al op terug en dat zal met de hik ook wel zo zijn in de toekomst. :roll:
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 23 aug 2012 09:27

Mortlach schreef:
En goed ontwerp? Ach, van sommige dingen kan zelfs een klein kind bepalen dat het gewoon niet erg handig is. Een zenuw van de hersenen naar de keel laten lopen, maar dan met een omweg langs het hart is niet erg slim, hoe je dat ook wendt of keer. (en al helemaal niet in een giraf!) Een afstand van 20 centimeter overbruggen met een zenuw van 8 meter, nee, dat is geen goed ontwerp.

http://www.weloennig.de/LaryngealNerve.pdf
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 sep 2012 12:56

Flavius schreef:Daar zit dus de nuance, want het is een proces van een zeer lange tijd waarbij men evolueert en niet zoals er gesuggereerd wordt dat er plots een mens uit een aap is geboren...

Precies. Kinderen in Amerika krijgen in een volle zaal de vraag "Zag jouw grootvader er zo uit"?? en kregen op een scherm het gezicht van een aap te zien.
Dat soort leugens worden de creakindjes voorgehouden.

(waarschuwing: dit filmpje bevat schokkende beelden... )
http://www.youtube.com/watch?v=dGxBUyHbn2E
Ook gif is geschapen.

Mens
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mens » 02 sep 2012 13:24

hettys schreef:(waarschuwing: dit filmpje bevat schokkende beelden... )
http://www.youtube.com/watch?v=dGxBUyHbn2E

Komt dit stukje uit de documentaire Jesus Camp?
Ronduit misdadig, dit soort kindermishandeling.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2012 13:51

Mens schreef:Komt dit stukje uit de documentaire Jesus Camp?

Ach, zolang die kids later niet willen gaan studeren en niet in de politiek terechtkomen, is er niets aan de hand... ](*,)

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 02 sep 2012 14:06

kirdneh schreef:Het is heel jammer dat de evolutionisten altijd dezelfde argumenten gebruiken die allang weerlegd zijn, waarom is dat toch?
Maar je wilt blijkbaar niet snappen dat wij een gedegenereerde mensen zijn van Adam, de ruggegraat,de tepels,de route van de zaadleider,de verstandskiezen,de oorspieren zijn alreeds aan de orde geweest en bleken allemaal een functie te hebben,hoe klein of groot ook.

Grappig, voor Adam en Eva zijn geen historische bewijzen. Zelfs de katholieke kerk erkend dit.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 sep 2012 14:36

Mens schreef:Komt dit stukje uit de documentaire Jesus Camp?

Ik denk het niet. Ken Ham is van AiG. Dus het zal wel een AnswerinGenesis bijeenkomst zijn geweest. Jesus Camp was trouwens ook vreselijk.

Mortlach schreef:Ach, zolang die kids later niet willen gaan studeren en niet in de politiek terechtkomen, is er niets aan de hand... ](*,)

Dezelfde Ken Ham heeft iets geschreven over jonge kerkverlaters. Goh. Hoe zou dat nou komen??

http://www.wnd.com/2009/06/100324/
Ook gif is geschapen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 sep 2012 09:40

Evolutie een kwaadaardige leugen :)bezem :)bezem :)bezem
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2012 10:01

Lichtzwaard schreef:Evolutie een kwaadaardige leugen :)bezem :)bezem :)bezem

LOL... joh, vertel eens dan...

Terug naar “Archief”