JHM schreef:We bezitten geen volmaakt lichaam, van het volmaakte lichaam waarvan de vlees onsterfelijk was zou ik niet kunnen zeggen hoe dat er uit zag.
Dus... "En God zag dat het goed was, behalve de ruggengraat, de route van de zaadleiders, de tepels, de verstandskiezen, de oorspieren (nuttig!) en dat hikken steeds." En wie heeft het over onsterfelijk? Dat is volgens mij het probleem een beetje, die onbegrijpelijke angst voor de dood die christenen soms hebben. Helemaal panisch worden ze ervan, dus verzinnen ze maar een wereld waarin de dood niet voorkomt.
Ik denk dan weer, tja, dan zit je binnen een paar jaar tot aan je oksels in de konijnen...
Ik sluit zeker niet uit dat dat de zondeval is, voor jou waarschijnlijk geen antwoord naar voldoening maar daarvoor liggen onze visies te ver uit een. Sommige christenen doen de zondeval af als een symbolisch verhaal, maar als de mens niet in de zonde vervallen is wat zou Christus dan te herstellen hebben gehad.
Ik realiseer me wel dat we behoorlijk offtopic raken, dus laten we weer on ontopic gaan.
Nee hoor, dit is allemaal on-topic hier. De Zondeval dus als stoplap voor alle problemen, Ach, er is iets wat enigszins nadelig is, dat moet de zondeval wel zijn geweest. Wel bijzonder, dat zo'n gebeurtenis blijkbaar krachtig genoeg was om de menselijk anatomie grondig te verbouwen.
Het moge duidelijk zijn dat het voor mij inderdaad geen antwoord is. Het is namelijk geen antwoord, het is een variant op "God did it! en nu stoppen met vragen". En dat terwijl er ook gewoon zinnige, informatieve antwoorden te vinden zijn, als je met die stoplap geen genoegen neemt.