Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor LauraC » 14 mei 2012 19:14

En ook nog Hieperdepiep voor Floris
(en gefeliciteerd voor zijn mama en papa ;))

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 mei 2012 20:15

Floris, gefeliciteerd!!!

Zo, hier zijn we weer lekker aan het genieten van een weekje vakantie. Hoewel... Timon was vanmorgen boos: 'ik wil geen vakantie!', maar heeft zich verder prima vermaakt vandaag. Terwijl ik de ramen zeemde hebben de kids met een doekje en een sopje de stoep geboend :lol:

W.b. eten: hier prakken we er lekker op los hoor. Ik vond zelf mijn eten vroeger ook veel lekkerder als prakje, en eet nu ook 'normaal', dus ik ga ervan uit dat de kids dat vanzelf ook wel leren.
Ik verbaas me er trouwens wel over hoe snel de meesten hier aardappels en vlees geven aan baby's. Ik heb ze zeker een maand alleen groenten gegeven, toen begonnen met een beetje aardappels en pas vanaf 9/10 maanden af en toe een gekookt eitje of gekookte kipfilet ofzo erbij. Als ik nu lees hoe jullie dat doen ben ik blijkbaar wel erg voorzichtig geweest 8-[

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 mei 2012 20:44

Jannoek, gefeliciteerd met Floris!!!!

Juffiejuf: Wat fijn dat het wat beter gaat met M en dat zn huilmomenten wat minder worden! Nu de avonden nog even lekker gaan slapen :-) Hoe doet hij het nou snachts? Van hoelaat tot hoelaat slaapt hij nu dan? Hier is het ook nog verschillend hoor, maar heb wel mn avond en nachtrust gewoon. Ze is nu net in slaap gevallen na een (vroege) borstvoeding. Het liep allemaal wat anders ivm werk en oppas etc. Maar ik vermoed dat ze nu wel gewoon lekker doorslaapt tot morgen een uur of 7/half 8. Ze heeft vandaag ook niet echt veel geslapen hoorde ik...

Hoe was jullie 1e moederdat trouwens? Ik ben verwend met een Babygirl armband met een foto van V eraan en een cover voor mn Iphone, ook met een foto van haar! Helemaal geweldig dus :)
Afbeelding

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 14 mei 2012 21:03

Eerste moederdag? Nou ondertussen al mijn 7e hoor... :lol:

Erg leuk! Wij hebben de afspraak dat we alleen de kinderknutsels doen, en een ontbijtje. Dus ik heb van de oudste een zelfgemaakte ketting in een zelfbeschilderd sieradendoosje gekregen. Erg leuk! De ketting heb ik de hele dag omgehad, ook naar de kerk dus. Dat leverde wel wat vreemde blikken op, maar ja, als je wat moois krijgt :8>

Van de tweede een mooie zelfgeknutselde collage: een ma-madeliefje, gemaakt van een uitgeplozen bekertje met mooie pastavlindertjes erbij. En nog een heerlijk ontbijtje! Echt leuk, de jongens kwamen het ontbijtje brengen, en onze jongste zat bij mij op bed, en die vlóog echt op het croissantje af, en boos dat ze was dat ze niets kreeg! Zo grappig... Ze is nu al weer ruim elf maanden, niet normaal hoe hard dat gaat.

Jannoek, ook van mij van harte gefeliciteerd met jullie Floris! Hebben jullie een leuke dag gehad? Wat hebben jullie uiteindelijk gegeven? Ben wel benieuwd naar een foto van jullie jarige job!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 mei 2012 21:24

Moederdag bracht voor mij geen verrassingen meer :) Timon had al verteld wat hij op school had gemaakt en wat hij samen met papa had gekocht. 'Maar dat mag ik niet aan mama vertellen, want dat is een verrassing', zei hij erachteraan ;) Sylke had haar cadeautje wat ze op de psz gemaakt had in een onvoorzien ogenblik alvast uitgepakt. Nou ja, alleen het gedichtje wat Timon op school geleerd had had hij nog niet verklapt en dat werd zondagochtend netjes opgezegd =D>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2012 21:31

Hier ook nogmaals gefeliciteerd met Floris!!

Evelien, lekker voor jezelf kiezen hoor! Ik heb heel lang heel veel aangekund, maar ook hier was het pas echt op, en besloten om toch wat meer voor mezelf te kiezen, en op een vrije dag gewoon eens op de bank te kruipen met een puzzelboekje. Dat doe ik echt nooit maar het is zo fijn, en het geeft echt energie. En dan hebben andere mensen pech, en de kerk soms ook, want ik doe het liever goed dan allemaal half en me continu schuldig voelen t.o.v. mijn man en kinderen dat ik zo vreselijk veel weg ben. Heerlijk om voor jezelf en je gezin te kiezen :mrgreen:

Moederdag was hier een verassing :) Ik vind het eigenlijk niet zo nodig zolang ze zelf nog geen benul ervan hebben. Mijn man had wel gevraagd wat ik zou zeggen als Jurian en Frederiek zouden vragen wat ik voor moederdag van hen wilde hebben :D Dus ik kreeg een naaiblad, dat had ik wel verwacht, maar ze hadden samen ook nog een houten hart gekocht, met 3 waxinelichthoudertjes erin met chocolaatjes en mijn man had Jurian een het kleuren gezet, dus ik kreeg zondagochtend een prachtige Cars kleurplaat, half gekleurd. Jurian zei meteen: kom maar mama, dan maak ik hem meteen even af' dus die is de halve zondagochtend nog druk geweest.
Dus ik vond het al zo lief dat mijn man naast het naaiblad nog iets had gekocht en Jurian aan het tekenen had gezet, wat ik echt niet wist.
Ontbijt op bed ben ik niet zo van, al die troep in mijn bed, dus we hebben heerlijk uitgebreid ontbeten met zijn vieren, heerlijk :D

Liefie, jouw meisje ook bijna jarig he? Spannend!

Heeft iemand eigenlijk nog goede ideeen voor leuk speelgoed voor een bijna 1 jarige? Ik merk dat Frederiek echt wel iets anders moet hebben dan de knuffels en muziekdoosjes die nu in de box liggen. Ze speelt graag met Jurians speelgoed, maar die vindt dat vervelend. Dus eigenlijk wil ik speelgoed echt voor haar hebben, maar wat koop je dan voor zo'n kleintje? Wat vinden ze leuk? Een stapeltoren, of is dat te moeilijk? Jurian mag ook nog iets geven voor haar verjaardag, dus als er ideeen zijn...graag! :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 mei 2012 21:32

Haai, hier een dochter die al lekker haar mond voorbij had gepraat (maar die beseft het nog niet).

Ik heb me eignelijk niet helemaal goed ingelezenin E-nummers nog, maar ik vraag me toch af: ik heb regelmatig verpakkingen waar geen E-nummers op staan, maar wel ingewikkelde (chemisch klinkende) namen. Is men verplicht het E-nummer erbij te zetten of mag alleen de stofnaam ook?

MissF, playmobil 123 of houten speelfiguren? Stapeltoren idd, blokkenstoof, autootje
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mei 2012 06:48

Stofnaam mag ook en voor bv e621 zijn veel verschillende benamingen. Ik kook zo vers mogelijk met zo min mogenlijk toevingen, maar ik eet ook rustig vla e.d terwijl daar ook e nummers inzitten.

@ evelien Ik doe buiten mijn werk ook eigenlijk niets anders, anders houd ik het ook niet vol. Zelfs het sporten op het werk schiet er momenteel behoorlijk bijin. En 's avonds ben ik ook eigenlijk altijd thuis. Ik ben zo druk genoeg met huis, werk en kinderen en eigenlijk elke nacht er wel een keer uit voor een van de kinderen.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 mei 2012 07:16

Gisteren heeft H annah de speen ritueel weggegooid in de vuilnis bak. Ik had al een paar keer gezegd dat er een scheurtje in zat, en als dat erger werd moest hij weg. Gisteren zei ze het dus zelf: Hannah speen in de bak gooien!

Als het nu maar goed gaat met slapen dacht ik, het duurde langer dan gewoonlijk maar ze is wel gaan slapen. Wel een paar keer om haar speen gezeurd maar toch :D
Vanochtend om 5 uur stond ze naast bed, mamma....speen. Uiteindelijk ligt ze nu dus nog in ons bed te slapen. Zonder speen =D>
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2012 09:40

Juffiejuf Wat fijn dat het beter gaat! Weten jullie waarom M zoveel huilt? Ben je zelf al een beetje opgeknapt?

Jpc Wat goed van Hannah!

Jannoek Nogmaals gefeliciteerd met Floris! Wat hebben jullie hem nog gegeven voor zijn verjaardag en wat vond hij er van?

Evelien Wat er hier al meer zeggen... Denk aan jezelf klinkt misschien beetje ''raar'' maar ze kunnen echt wel zonder jou je gezin komt gewoon op de eerste plaats en zeker je eigen gezondheid.

Leuk al die Moederdag cadeaus... Ik kreeg een zelfgemaakte sleutelhanger met liefste mama er aan (had mijn zusje gemaakt namens Nina :lol: ) Voor de rest doen wij met Vader/Moeder dag niet aan dure cadeaus.

Donderdag is het zo ver Nina hoopt 1 jaar te worden... Krijg er af en toe een beetje de kriebels van het is zo snel gegaan! Vorig jaar op deze dag moest ik naar het ziekenhuis omdat Nina bijna niet meer bewoog in mijn buik... en die dag er na kreeg ik te horen dat ik 17 mei ingeleid zou worden en als het goed is die dag mama zou worden en dat is nog net gelukt op 17 mei (23.22)
Verkoudheid is bij Nina al wat minder aan het worden alleen slaapt ze VEEL 's morgens 2 uur 's middags 3 uur en gisterenavond lag ze om 18.45 al weer te slapen.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 15 mei 2012 09:52

Ik mag straks weer naar het consultatiebureau. Leuk, ben erg benieuwd hoe zwaar en lang ze nu weer is. En ook weer prikken, maar volgens mij zijn dat voorlopig de laatste, dus dat is wel fijn.

Zo, ik lees allemaal mensen over vakantie, maar hier is iedereen weer aan het werk en naar school. Wel een kort weekje, door de Hemelvaart, maar toch. Man en kinderen hadden twee weken vrij, en dat voelt echt als heeeel lang. Zelf had ik maar een weekje, maar dat is ook prima. Ik werk maar twee dagen, dus die andere dagen hebben we gewoon vakantie gevierd hoor. Ik vond het wel jammer dat we niet zulk heel mooi weer hadden...

Liefje, leuk is dat he? Bij de eerste verjaardag beleef je de dagen rond de geboorte altijd weer helemaal opnieuw: toen deden we dit, en toen gebeurde dat... Zo leuk, (als je tenminste een mooie tijd rond de geboorte had, ik kan me voorstellen dat het anders niet alleen maar leuk is!)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2012 09:56

Appel Jou kindje is toch 11 maanden? Ze krijgen met 13 of 14 maanden weer prikken :wink: Mijn zwangerschap was geweldig mijn bevalling was heel heftig (inleiden,vacuumpomp enz) tijd daarna was ook super dus ik mag niet klagen... Enigste wat ik heel jammer vind (nog steeds) dat mijn bevalling zo onverwachts kwam ik was er eigenlijk nog helemaal niet aan toe moest nog zoveel doen en had net 2 weken verlof (al ging de gezondheid van Nina natuurlijk voor)

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 15 mei 2012 10:01

Oh echt, met 13/14 maanden weer? Dan heb ik dat verkeerd onthouden. Dat is dan wel voorlopig de laatste toch?

Ik kan me voorstellen dat je dan helemaal beduusd ben ja. Heb je nog last van die heftige bevalling, mentaal bedoel ik dan vooral? Een eerste bevalling is sowieso al heel ingrijpend, maar vooral als het op zo'n manier gaat, lijkt me.

Ik had iets meer tijd om eraan te wennen: bevallen met 41.6 dagen, dus nog net op het randje thuis. De dag daarna had ik een afspraak in het ziekenhuis, en oh, wat was ik blij dat ik gewoon 'lekker' thuis mocht bevallen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mei 2012 10:17

hier krijgt ze met met 11 maanden weer prikken. Hier mogen we volgende week weer. Het is dan 4 maanden geleden, dus wel weer leuk om te weten hoe zwaar en lang ze is :)

Zo'n bevalling beleef je idd best wel opnieuw, bij 1 jaar. Het vreemde vind ik wel dat ik bij Jurian de 17 uur nog precies weet, wat er gebeurde, hoe de mensen die erbij waren eruit zagen, welk tijdstip ik hoeveel ontsluiting had. Maar die bevalling heb ik ondanks de lange duur en het lange persen en de vacuumpomp helemaal neit als naar ervaren.
Maar bij Frederiek is dat een beetje weg. maar dat was ook zo snel, voor mijn idee, 5 uurtjes ofzo, en ik vond het heel naar, zo snel, zo heftig, zo onverwachts. Na Jurian zei ik meteen: doe ik zo weer.
Maar sinds Frederiek er is, krijg ik al buikpijn bij het idee dat we ooit een derde zouden krijgen en die ook weer geboren zou moeten worden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mei 2012 10:30

Dank voor alle felicitaties!
Het was een leuke dag! Hij heeft genoten, en wij ook ;-)

Ik was er vooral zaterdag mee bezig, omdat ik vorig jaar op zaterdag ben bevallen. Gisteren wel nog even aan gedacht, maar niet heel enorm ofzo... Maar bij mij is het ook zo raar gelopen. Ik liep overdag nog gewoon te winkelen, en een paar uur later was hij er al.
Moet zeggen dat ik er juist het hele jaar door veel mee bezig ben geweest, en dat ik het nu denk ik wel verwerkt heb, en afgesloten voor mezelf. Als we ooit een tweede mogen krijgen, dan zal het wel weer gaan spelen, want zo'n spoedkeizersnee hakt er ook wel in..

Floris heeft van ons een wishbonebike gekregen. Hij gaat er al zo snel op, echt geweldig!
Echt een schot in de roos, hij heeft er gisteren de hele dag mee gespeeld.

Afbeelding

Terug naar “Archief”