Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2012 21:52

Nou, ik heb nooit een box gehad en M is echt een kindje dat je soms moet bedwingen ;-) dus destijds was de enige oplossing het wipstoeltje. Nu draag ik 'm gewoon als ik 'm niet alleen kan laten en toch wat moet gaan doen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 apr 2012 09:11

parkiet schreef:juffiejuf, wil je een ledikantje als cosleeper gebruiken? Volgens mij kan dat met vrijwel elk ledikantje (ik snap ech tniet waarom die gulliver daarvoor steeds genoemd wordt). ZIjkant eruit, aan de onderkant een latje erin, juiste hoogte kiezen (evt daarvoor extra gaatjes boren) en klaar. Wij hebben dat gedaan met een ledikantje wat wij bij de kringloop hebben gekocht.

klopt hoor, kan met heel veel ledikantjes (niet allemaal, maar welke nu precies ben ik vergeten...), maar het voordeel van de gulliver is dat er een passende lat bij zit als je hem koopt en je dus alleen de lattenbodem op de juiste hoogte moet maken en dat bed goed aan je eigen bed vast zetten. dat was voor mij de reden om zo'n bedje via mp te kopen en raad die dan ook sneller aan dan een normale, scheelt je weer werk. (moet die lat er natuurlijk wel bij zitten, daar moet je dan wel naar vragen want sommige mensen doen hem weg)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 apr 2012 18:46

joehoeee... ook nog dagen die wel leuk zijn:) ons manneke lijkt weer een beetje fit op dit moment en dat is aan alle kanten te merken!

dacht laatst nog een keer wat een ziekenboeg hier op de forum! :) maar rotdingen moet je eerder kwijt dan heel fijne!

k hoop dat iedereen de rust mag ervaren, die wij vanddaag hadden met marijn:) afgezien van een driftbui in de winke:) maar die horen er bij op deze leeftijd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2012 19:03

Wat een goed nieuws ppm!!
Hier ook geen ziekenboeg meer hoor, gelukkig. Vanmorgen hebben ze allebei tot 9 uur uitgeslapen :shock: Helaas moest ik vandaag zelf al om kwart voor 8 weg, dus heb ik er niks aan gehad :( En Frederiek was toen eigenlijk al wel wakker, maar die lag zo lekker te kletsen dat mijn man haar maar had laten liggen.
Nou sliep Jurian gister wel pas om half elf, omdat hij om 5 uur op de bank in slaap gevallen was, en ik hem half 6 wakker maakte. dan lukt het hem 's avonds gewoon niet om te slapen. Zo onhandig, want hij blijft zo moe overdag, maar overdag slapen helpt dus niet echt.

Hoe is het verder met alle kindjes?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 apr 2012 19:37

Even nog over vakanties. Kamperen met kleintjes... :shock: ? Hoe gaat dat? Hoe doe je dat?
Lijkt mij niets; geen leef/speelruimte, als de één huilt is de ander ook wakker enzo?

Ik heb nog een klein beetje 'vakantievrees'... Wij hebben 2 vakanties gehad met ons mannetje wat echt drama was. 1 keer zijn we zelfs na een week teruggegaan, hij was zo erg van slag. Gewoon ook niet meer stil te krijgen (vooral 's nachts). En hij kon echt niet rustig zitten in een autostoeltje/ wandelwagen, dus...
Hij is nu een stuk ouder en alles gaat veel beter. Je kunt hem beter begeleiden, dingen uitleggen, voorbereiden enzo. Dus we gaan het wel weer proberen. De oudste heeft ook zoveel zin, die heeft de vakanties (ondanks alles) altijd heel leuk gevonden!

Wat is leuk met 2 kids van 2 en 3jaar? Tips? Houden wel van buiten NL, maar niet te ver weg ivm de jongste.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2012 20:00

Bij mijn jongste nichtje:
Klein nieuw leven
Heel groot wonder
Kostbaar geschenk van God

Een moment zonder woorden
Bij het zien van dit leven
Een gevoel van stil geluk

Die van mijn oudste nichtje kan ik niet vinden zo gauw:( Die had een gecombineerd gedichtje!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 21 apr 2012 21:13

Kamperen met kleintjes...heerlijk. Je hebt juist een overvloed aan speel en leefruimte. Behalve wanneer het regent dan. Maar dan moet je gewoon improviseren.
Maar inderdaad, als ze slecht slapen en 's nachts veel huilen is het een ander verhaal.
Onze ervaring is dat het voor kinderen eigenlijk weinig uitmaakt waar je op vakantie bent. Het is overal leuk! Het ligt er ook aan wat je wilt gaan doen. Wandelen, fietsen, cultuur, strand...Je kunt alle kanten op.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 apr 2012 21:15

654321 schreef:Even nog over vakanties. Kamperen met kleintjes... :shock: ? Hoe gaat dat? Hoe doe je dat?
Lijkt mij niets; geen leef/speelruimte, als de één huilt is de ander ook wakker enzo?

Ik denk niet al te moeilijk doen en denken. Maar over leefruimte: een zee aan ruimte buiten en vaak een hoop vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen. Heerlijk. Ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben hoe het nu gaat met een ukkie van nog geen half jaar. Heb er wel zin in.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 apr 2012 21:46

verschrikkelijk kamperen. drie keer gedaan, drie keer hele dagen regen, ben er dus helemaal klaar mee. doe mij maar een huisje in de buurt van veel voorzieningen... dus centerparcs oid.
offff... voor echt vakantie, heerlijk hotelletje in de bergen!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 apr 2012 21:59

Evelien, ze is 11 maanden. En hoera, sinds vandaag kan ze ook omrollen (maffe volgorde heeft ze :)).

Gelukkig is ze ondertussen veel fitter. En ze gaat steeds langer slapen s nachts, vannacht kwam ze pas om kwart voor vijf, stukken beter dan twee uur :).

lammetje, oh zit dat zo, ik snapte het voordeel van de gulliver dus niet.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2012 09:49

Wij kamperen dus alleen emt lekker weer ;) We zoeken echt de zon op. Dus nooit boeken, maar gewoon gaan en wel zien waar de zon schijnt. En als het even wel regent dan zijn de luchtbedden zacht genoeg om lekker boekjes op te lezen en met de autootjes te spelen :)
TOen Jurian 6 maanden was kampeerden we op Texel, omdat we toen goedkoop wilden omdat we net een nieuw huis hadden gekocht, daar was het koud en nat, en toch heerlijk. Die vrijheid, niet opgesloten zitten tussen 4 muren, meteen naar buiten zodra het maar even niet meer regende. Super :D
voor de jongste gaat het campingbedje als box mee. De oudste ging met 1,5 jaar mee naar Italie, en we leerden hem gewoon dat hij het hele pad af mocht, maar niet de bocht om, omdat we hem dan niet meer zagen. Ging prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 apr 2012 11:28

Argh! ik ben gisteren gevallen en heb daarbij mijn enkel echt helemaal compleet in de kreukels aan over gehouden. Gelukkig geen breuk, maar of het gaat om gescheurde of verrekte enkelbanden gaan ze pas volgende week uitzoeken: eerst moet de zwelling weg zijn. En ik mag een week niet lopen. Dus aan de krukken.

En dat met twee kleine kinderen. Mijn werkt gelukkig maar twee dagen, maar we moeten even goed gaan puzzelen hoe we die dagen gaan overleven...

ARGH! Dat is echt een uitdaging met een zeer slechthorende stuiterende peuter: daar moet je namelijk altijd achteraan gaan, want ze hoort je niet...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 apr 2012 11:51

oooh idd!! tja.. dat besef je niet als je horende kinderen hebt dat ze je wel aan moeten kijken, anderst hoort ze niks natuurlijk!

dicht bij het lichtknopje? dat je kan knipperen met het ligt? of een zaklantaarn? maar jah als het niet donker is dan ziet ze dat ook niet!

nou.. beterschap hoor met je enkel!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 apr 2012 11:55

We verplaatsen gewoon van alles in de woonkamer, zodat ik ergens kan zitten, van waaruit ik haar steeds kan zien. Dat scheelt al. Ze is gelukkig verder best 'braaf' maar wel ondernemend en ondeugend. Maar ze zal niet snel iets slopen, ofzo, of gevaarlijke dingen doen. Dus het zal wel goed komen die twee dagen. Maar behelpen is het wel, zeg. Hopelijk kan ik snel weer lopen, ik vind het verschrikkelijk saai 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 apr 2012 14:34

Kamperen is voor ons ook echt vakantie. Maar ik zou nooit in ned. kamperen. Dan ga ik toch minimaal naar Zuid-Frankrijk ivm de 'zekerheid' van goed weer.
Wij hebben de ervaring dat de eerste avond laat slapen is omdat de kids moeten wennen aan alle geluiden. Verder consequent zijn en niet reageren als ze roepen of meelachen :lol: (ze horen natuurlijk alles door zo'n tentdoek)
Als het regent zorgen dat je een grote tent hebt waar je een dagje kan verblijven of naar de kantine van de camping of we gaan naar een stadje waar het niet regent.
Als je een slechte slaper hebt of een kindje wat zomaar 's nachts gaat huilen zou ik niet gaan kamperen. Het is heel stil dan op de camping en jij voelt je vreselijk. Dat kan gerust een keer gebeuren natuurlijk maar als je van te voren al weet dat dat kan gebeuren... 's Avonds vind ik een ander verhaal, dan hoor je meer kinderen huilen.

Wij 'oefenen' trouwens een paar weken van te voren. Dan slapen ze al een poosje op hun kamer in hun tentje/campingbedje. Dan is hun bedje al vertrouwd. Ik neem wat lievelingsspeelgoed mee. De vorige keer had ik niet aan haar fietsje gedacht, dat was niet zo handig. Badderen in de afwasteil of opblaasboodje of een emmer voor een baby en een groter kind gewoon mee onder de douche. En voor als je geen speelgoed hebt of ze vervelen zich: twee weggooibekertjes en een emmer water............stilte............... :wink:

Terug naar “Archief”