Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 16 apr 2012 10:27

Grappig, ik vind rietjes juist vreselijk. Hier dronk H vanaf 8 mnd gewoon uit een beker. De tuitbeker gebruikten wij alleen voor in de auto. C is met 14 mnd van de fles regelrecht overgestapt op een gewone beker ( voor die tijd lukte het echt nog niet) De tuitbeker ( van Avent, onze lekt niet) gebruik ik alleen in de auto en als zij slecht drinkt ( en vorige week in bed toen zij hoge koorts had). Om de een of andere reden drinkt ze dan rustig de beker leeg.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 apr 2012 10:30

Met Jurian vond ik een tuitbeker wel handig, maar Frederiek snapt er toch niks van, en van een rietje ook niet. Die drinkt uit een gewone beker, als ze al iets tussendoor drinkt. Want vaak wil ze ook amper.

Opeens gaat ze hier van zich af 'bijten'. Eerder vond ze alles best, en moesten wij echt voor haar opkomen als Jurian weer eens iets afpakte. Want hij pakt echt alles wat zij in haar hand heeft af. Zo sneu.
Maar gister ging ze toch schreeuwen, toen hij weer iets afpakte, dat hij niet wist hoe snel hij het terug moest geven :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 apr 2012 11:55

M heeft deze voor als we op stap zijn. Rietjesbeker beet hij kapot. Overigens mocht hij al vanaf het begin gewoon uit een beker drinken hoor, die tuitbeker is puur voor op reis.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 apr 2012 12:30

Hier vanmorgen weer op het CB geweest.

@ ajl; moet wel lachen dat jullie jongste zoveel langer en groter is dan M. en M. is bij ons op 2e paasdag ineens gaan rollen van buik-rug en rug-buik. Vanmorgen op het CB vonden ze dat hij toch wel erg snel overal mee is! Voorlopig hoeft hij van mij nog niet te gaan lopen want dan kan ik er er achter aan.... Nu met het rollen vindt hij de box erg klein want elke keer knalt hij tegen de spijlen aan.

Verder hebben wij weer het probleem van het uren huilen aangekaart op het CB. We kregen gelukkig wel meeleven en ze dacht goed mee en niet het antwoord: "dat hoort erbij" (zei de arts vorige keer op het CB) Nu proberen met rijstebloem in de fles en kijken of hij daar op wil gaan slapen. Zo niet, dan had ze zoiets van: bel dan zodat we naar andere oplossingen kunnen kijken.

@ MissF; heb je een patroon om die Mei Tai te gaan maken?? Is dat moeilijk? Kan wel naaien maar als het heeeel ingewikkeld is dan laat ik het liever aan iemand anders over... ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 apr 2012 12:42

@ juffiejuf hoe zwaar/groot is M? Afgelopen weekend een hele tas met kleding maat 80 gekregen en de shirts past hij gewoon al :mrgreen: Broeken niet hoor! Daarvan begint maat 68 nu te klein te worden.
En met 4 mnd rollen? Dat ken ik echt niet. Zelfs als wij hem op zijn buik draaien, blijft hij vaak nog met zijn neus in de kussens liggen, terwijl hij dat de eerste 6 weken wel kon/deed. Wij hadden al de illusie dat wij een kind zouden krijgen dat met een jaar niet sprak, maar wel kon lopen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 apr 2012 13:21

Juffiejuf, een mei tai is vrij gemakkelijk te maken. Ik heb er ook zelf 1 genaaid, patroon kun je vinden op kiind.nl. Patroon moet je wel zelf even uittekenen. scanditute.blogspot.com Hier staat ook nog wat alleen is het wel in het engels.
De meitai net weer van de zolder gehaald, dochter vind het wel erg leuk op de rug. Heerlijk met dagjes weg en de toeristische dagen in ons durpie.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 apr 2012 13:23

@ ajl; M. woog vanmorgen 6,6 kg en was 62 cm lang. Maatje 80??? Whhaaaaa!!!! Wel grappig. Iedereen schat hem dan ook veel ouder of dat niet? Nou, hier past maatje 62 dus net in lengte en bij z'n buik verzuipt hij er nog in. Snel is M. in ieder geval wel. Hij kon al omdraaien naar beide kanten toen hij eind drie maanden was maar toen alleen nog maar op zachte ondergronden (op ons bed, op boxkleden) Nu rolt hij zo door de kamer.

Wij hebben zaterdag toch een fietskar gekocht via marktplaats (na weken daar zitten zoeken) Een fietskar uit 2011 en een goed merk (burley d lite) enne.... voor niet zoveel geld (ook belangrijk ;-) ) We fietsen toch niet door een stad ofzo dus we hopen er nog veel plezier van te hebben.

@ Memmem; super!! Bedankt!! Ga er ook eens naar kijken en kijken of het wat voor ons is!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 apr 2012 14:42

Grappig inderdaad al die verschillen!
Floris wordt steeds sneller en is zó ontdeugend. Wel hilarisch eigenlijk, maar soms echt om gek van te worden. Hij heeft het los staan goed ontdekt. Blijft echt wel een poosje los staan en gaat dan keurig zitten, zonder zich om te laten vallen, zoals hij in het begin deed als hij 'per ongeluk' los ging staan.
Verder loopt hij nu overal langs. Muur/keukenkastjes/bank/stoel/tafel maar ook met één hand langs de eettafel. Dat ziet er heel grappig uit. :-)
Sowieso ziet dat lopen aan één handje er grappig uit vind ik :-)
Hij loopt echt heel goed sinds hij nieuwe schoenen heeft. Blij dat ik me heb laten adviseren in de schoenenwinkel over wat het beste is in deze fase!

Wat drinken betreft: hier is de tuitbeker drama, geef 'm alleen mee naar de creche en zo. Hij drinkt daar zo slecht uit. We hadden er eerst een van nuby, met flexibele tuit, maar daar liep alles uit ;-) Nu een van difrax, maar daar moet je wel heel hard aan zuigen (lukt mij zelf ook amper ;-)).
Het beste drinkt hij uit een gewone beker. Hij knoeit niks, als ik 'm tenminste vast houd... :mrgreen:

Ik heb voor donderdag een afspraak bij de osteopaat staan, ben benieuwd! Ik krijg toch steeds meer het idee dat hem iets dwars zit. Hij spuugt (weer) veel (meer), overstrekt zich enorm (met name als hij in bed moet, in de kinderstoel of in de wandelwagen) en heeft sinds de koorts begin maart nog steeds verhoging (steeds rond 37.8/37.9). Blijf dat raar vinden, hoewel hij volgens de huisarts kerngezond is.
Nog maar even afwachten!

Beterschap met de zieken!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 apr 2012 14:57

@Jannoek hopelijk kan de Osteopaat jullie helpen! Altijd wat verhoging lijkt mij toch niet helemaal goed... Wat Floris allemaal doet is hier ook aan de orde haha ik moet ook vaak lachen om ons meisje wat ze allemaal wel niet uitvreet... Maar heeft Floris altijd schoenen aan? Nina loopt altijd op haar sokjes of van die leren slofjes... Is het beter om schoenen aan te doen want dan moeten wij ook maar eens op zoek.

@Ajl Wat een grote zoon hebben jullie! Nina is morgen 11 maanden en die draagt ook 80 en soms zelfs 86 maar dat komt vooral omdat ze lange benen heeft volgens mij want rond haar middel hoeft ze het niet te hebben.
AL weer een beetje gewend aan het werken?

@Juffiejuf Heeft het grotere speentje geholpen bij M? Goed dat hij al kan draaien! En weer goed gegroeid!
Fijn dat ze je serieus nemen op het cb! Hopelijk kunnen ze iets voor jullie betekenen.

@laura Die tuitbekers ken ik nog niet! Wel de tommee tippee flessen die gebruiken wij ook en zijn er erg tevreden over.

@MissF Hoelang en zwaar is Frederiek nu? of ben je al even niet op het cb geweest? Goed dat ze van zich afbijt! grappig dat jullie kinderen zo verschillen in dingen doen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 apr 2012 15:01

Volgens mij adviseren ze pas echte schoentjes, als ze al een tig aantal weken los lopen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 apr 2012 15:06

Floris heeft sinds kort eigenlijk altijd schoentjes aan ja. Hij trekt slofjes/sokjes uit en schoenen niet :-)
Hij maakt wel veters/klittenband los maar laat ze wel aan...
In de schoenenzaak zeiden ze dat als ze net gaan staan/stappen slofjes/zachte 'zool' het beste zijn, maar dat Floris al wel een schoentje met 'iets meer zool' zou kunnen hebben. Wel een heel flexibele zool, maar wel echt een zool zeg maar. Deze zijn het.
Hij kan daarmee echt goed lopen, maar ook heel goed z'n teentjes buigen en zo (hij gaat namelijk nogal vaak op z'n tenen staan om ergens bij te kunnen waar hij eigenlijk niet bij mag 8) )

Hij heeft een nieuwe fascinatie; de badkamer. Als de deur iets op een kiertje staat is hij weg. Hij klimt dan in de douchebak. Zo níet handig, maar ja :-)

En wat die temperatuur betreft; ik blijf het ook raar vinden, maar we wachten het maar weer af...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 apr 2012 15:16

@AG oke ik heb echt geen idee :oops:

@Jannoek wat een super leuke schoenen! Haha Floris heeft de badkamer ontdekt... Als Nina in de keuken komt kijkt ze gelijk om het hoekje en als dan de keuken/bijkeuken deur openstaat gaat ze als een gek kruipen naar de voorraadkast en gaat dan met alles spelen wat ze te pakken kan krijgen :lol:
En de trap is ook erg leuk om op te klimmen alleen wel gevaarlijk want ze had ineens door dat ze helemaal naar boven kan maar goed met een traphekje is dat opgelost alleen moet je hem dan wel dichtdoen :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 apr 2012 16:22

@liefie; je kunt 'm in NL online bestellen, gewoon even op Google invullen. Ik vind 'm ideaal en hij is nu na 2 jaar nog steeds niet stuk ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 apr 2012 18:48

Ik begreep ook altijd dat je ze het beste op blote voeten kan laten lopen. Zo kan het voetbed zich nog het beste vrormen. Als ze eenmaal goed lopen, schoenen kopen met een flexibele zool. Wij hebben in het begin vaak schoenen van het merk shoesme.

@ liefie Hij is ook wel groot. Hij oogt als 9 mnd, behalve in de dingen die hij doet :mrgreen: Werken gaat weer goed. Het ritme hebben wij inmiddels wel weer gevonden. Alleen ben ik de laatste 2 weken niet zoveel geweest ivm ziekte. De nachten lijken ook wat beter te worden :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 apr 2012 19:21

MissF: Ga je dan én de avondfles én de fles na de boterham laten vallen? Ik zou dan persoonlijk alleen de avond fles laten vallen, maar wel zorgen/proberen dat ze na de boterham gewoon een fles melk drinkt... Anders krijgt ze wel heel weinig binnen... Kindjes bij mij op de creche krijgen eigenlijk ook allemaal gewoon een fles bij de boterham...

Vianne is nu ruim 4 maanden, maar doet absoluut nog geen poging om te rollen :-) Ze 'kletst' alles bij elkaar in de box, maar meer doet ze eigenlijk niet, haha. Zal eens aan mijn mams vragen hoe vlot/traag ik met alles was, geen idee 8)
Afbeelding

Terug naar “Archief”