Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2012 21:08

Veel oefenen nog maar dan...

Hier na een korte verkoudheid terug in de sportschool. Qua gewicht scheelt het niet zo veel, maar qua gevoel des te meer en dat is erg prettig.

Ik let met name goed op de hoeveelheid suiker die overal in zit. Ik had een pot aardbeienyoghurt gekocht, maar toen ik zag dat dat 20% (!) suiker was heb ik hem maar weggedaan. Ik eet zo'n 500 gram pot namelijk in 1 keer leeg en dat is dus alsof je 100 gram suiker naar binnen werkt...

Maar goed, dus erg bewust weinig suiker, tot afgelopen maandag tijdens de paasbrunch bij een collega. Heel erg gezellig, maar suikerbrood, honing, chocola, taart, zoet, zoet, zoet. Ik had op een gegeven moment echt een enorme hoofdpijn van al die suiker...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2012 16:11

Zo, tijdens het websurfen een nogal... interessante fitnessroutine gevonden, de zogenaamde Gladiator Workout of Spartacus Workout. Genoemd naar de recente TV-serie Spartacus, waarin de acteurs nogal afgetraind zijn.

Misschien dat ik er eens een paar oefeningen van probeer. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 13 apr 2012 16:31

Mortlach schreef:Zo, tijdens het websurfen een nogal... interessante fitnessroutine gevonden, de zogenaamde Gladiator Workout of Spartacus Workout. Genoemd naar de recente TV-serie Spartacus, waarin de acteurs nogal afgetraind zijn.

Misschien dat ik er eens een paar oefeningen van probeer. :mrgreen:

Dus jij gaat de arena in :-oo moet je ook je haren laten groeien he!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2012 00:39

schelpje3 schreef:Misschien dat ik er eens een paar oefeningen van probeer. :mrgreen:

Dus jij gaat de arena in :-oo moet je ook je haren laten groeien he![/quote]

Poe, als dat zou kunnen... Alleen hadden de acteurs in die serie blijkbaar maar 10 % lichaamsvet, terwijl ik toch al heel erg blij ben als ik ooit weer 15 % haal.

daarstraks een van de oefeningen gedaan: opdrukken en 'roeien' tegelijk en dat voel je wel zeg:

in opdrukstand gaan staan steunend op 2 haltertjes. 1 keer opdrukken en als je weer bovenaan bent, je rechterarm (met halter uiteraard) naar je borst trekken, terugzetten, weer opdrukken, dan je linkerarm naar je borst trekken en terugzetten.

Ik was blij dat ik er 2 herhalingen uit wist te persen zeg :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2012 12:31

Nou, de riem mag al een gaatje strakker. Echt fijn, want resultaat motiveert om door te gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 16 apr 2012 13:22

Leuk is dat he? Hier ook goed resultaat. Pas de trouwjurk weer aan, Kleren slobberen om mij heen. Ik ga naast touwtje springen nu ook buikspieroefeningen doen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2012 14:22

Memmem schreef:Leuk is dat he? Hier ook goed resultaat. Pas de trouwjurk weer aan, Kleren slobberen om mij heen. Ik ga naast touwtje springen nu ook buikspieroefeningen doen.


Goede zaak. Persoonlijk ben ik fan van zogenaamde Russian Twists. Google of youtube maar, is erg goed voor je schuine buikspieren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2012 14:27

Mortlach schreef:
Poe, als dat zou kunnen... Alleen hadden de acteurs in die serie blijkbaar maar 10 % lichaamsvet, terwijl ik toch al heel erg blij ben als ik ooit weer 15 % haal.

daarstraks een van de oefeningen gedaan: opdrukken en 'roeien' tegelijk en dat voel je wel zeg:

in opdrukstand gaan staan steunend op 2 haltertjes. 1 keer opdrukken en als je weer bovenaan bent, je rechterarm (met halter uiteraard) naar je borst trekken, terugzetten, weer opdrukken, dan je linkerarm naar je borst trekken en terugzetten.

Ik was blij dat ik er 2 herhalingen uit wist te persen zeg :-)


Het mag 8 - 20% zijn, dat weet jij vast wel :D
Tja, dan zijn de vrouwen dus in het voordeel, want die mogen tweemaal zo veel hebben dan een man.
Maar hoe hoog zit jij nu dan?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2012 14:48

schelpje3 schreef:Het mag 8 - 20% zijn, dat weet jij vast wel :D
Tja, dan zijn de vrouwen dus in het voordeel, want die mogen tweemaal zo veel hebben dan een man.
Maar hoe hoog zit jij nu dan?


Laatste meting ongeveer een maand geleden: 24%. :cry: Dat zal nu hopelijk wel wat minder zijn, maar ik heb nog een heel lange weg te gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2012 15:39

Minder koolhydraten en meer eiwitten, dat is nu het vernieuwde inzicht. Zowel om aan te komen als om af te vallen. Eiwitten zijn beter voor je spieren en geven je langer een voller gevoel.
Nog 4% dan Mortlach en je zit aan een gezonde taks. Nou, dat gaat toch wel lukken? :D

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor wilhelmina » 16 apr 2012 16:09

Ik ben inmiddels 3 kilo kwijt....pffft.....het gaat niet vanzelf !
Nog 4 kilo te gaan voordat ik tevreden ben en mijn zomerkleren weer aan kan. Ik heb nog wat te doen dus.
Misschien moet ik ook maar eens met touwtje springen beginnen, ik lees hier dat dat goede resultaten oplevert. :-k
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2012 16:25

schelpje3 schreef:Minder koolhydraten en meer eiwitten, dat is nu het vernieuwde inzicht. Zowel om aan te komen als om af te vallen. Eiwitten zijn beter voor je spieren en geven je langer een voller gevoel.
Nog 4% dan Mortlach en je zit aan een gezonde taks. Nou, dat gaat toch wel lukken? :D


Daarom heb ik heel veel suiker uit mijn dieet geschrapt. Daar let ik streng op, en dan maak ik me niet zo druk om wat vet meer of minder. (geen chips, natuurlijk, maar ik ga niet per se vetvrije producten eten)

Volkorenpasta wat ik graag eet is natuurlijk ook allemaal koolhydraten, maar ja, je moet toch wat.

anyway. 20 % is misschien 'gezond', maar nog wel de bovengrens. Ik ga voor lekker in het midden van de gezonde 'zone' 14 % / 15 % dus!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nita » 16 apr 2012 16:50

zo wat is iedereen goed op weg!

hier bleef ik wekenlang `hangen`op mijn gewicht, en eindelijk sinds 2-3 weken gaat het er nu weer af

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 19 apr 2012 22:36

Goed hoor, nita, volhouden is dus het devies.

Het is echt raar. Een collage heeft toen ze in Nederland was 2 zakjes drop voor me mee teruggenomen, superleuk ende aardig natuurlijk, maar niet erg handig qua timing. Maar goed, toen die zakjes nog dicht in de la lagen, was er niets aan de hand en taalde ik er ook niet naar. Maar toen zo'n zakje eenmaal en op verzoek van dezelfde collega open ging, merk ik dat het veel moeilijker is er niet zo nu en dan een paar te pakken. Terwijl als ik het doe, ik merk dat ik het eigenlijk helemaal niet wil. Maar ik weet dat als ik het zakje leeg eet, het veel moeilijk wordt om bijvoorbeeld in de supermarkt nee te zeggen tegen een pak koekjes.

Wat dat betreft heb ik dus echt een knop die, zodra die om staat, niet gauw meer terug gaat :-) Ik zal vragen of die collega het open zakje in haar bureau wil bewaren, dan heb ik er hopelijk minder 'last' van.

Verder sporten we vrolijk verder. Het squaten (hurken met gewicht in je nek) gaat goed. Ik kreeg het advies 'meer gewicht, minder herhalingen' en squat nu dus met 55 kg gewicht en dan 4 x 5 keer. In alle andere oefeningen zie ik ook vooruitgang en dat is geweldig motiverend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rienuku

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Rienuku » 24 apr 2012 17:46

Hier - 4kg
Nog 6 te gaan :)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten