Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 12 apr 2012 14:27

Misschien geheel ten overvloede, maar juffiejuf en Jannoek, zijn dingen als oorontsteking en reflux uitgesloten bij jullie kleintjes? Want ik heb bij beide kinderen gemerkt, als ze als baby echt niet willen slapen, dat daar doorgaans pijn aan ten grondslag ligt. Ze willen wel eens niet direct slapen, maar als er verder niets aan de hand is, is het even snikken en dan klaar. Geen gegil dus...
Wat lammetje al zegt: een draagdoek lijkt me echt het proberen waard!

Jannoek, belachelijk dat je zo wordt weggestuurd bij de huisarts!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2012 20:36

daar noem je wat parkiet... Floris had toen hij net geboren was reflux, ook paar keer voor bij de kinderarts geweest. Dacht eigenlijk dat hij daar wel overheen was gegroeid, maar dat hoeft natuurlijk niet...
Hij spuugt ook nog steeds eigenlijk wel nadat hij iets gedronken heeft..
Hm...

Z'n oortjes heeft de huisarts wel bekeken gisteren en die zagen er goed uit.

Maar goed; nu hebben we een ander probleem; die luieruitslag. Hij gilt het uit als hij poept, en als ik vervolgens z'n luier verschoon. Zielig.

Genoeg geklaagd; we genieten verder ook enorm van hem :-) Hij weet iedereen aan het lachen te maken, zo grappig om te zien. Gisteren zeiden de dames die kwamen voor het onderzoek (weet niet wie het vroeg, maar onderzoek naar vroege ouder-kind relatie zeiden dat hij heel sociaal en innemend is. Toen was ik wel heel trots, hoewel je daar zelf niets aan kan veranderen natuurlijk. :mrgreen:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 apr 2012 21:15

Mijn oudste was pas rond het jaar over de reflux heen, en ik heb er wel gehoord die er langer over deden. Wij hebben diverse malen geprobeerd de nutriton af te bouwen, steeds zonder succes. En dan nog de nodige allergie-achtige klachten erbij, die ook problemen s nachts gaven.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 apr 2012 22:07

als de uitslag niet opknapt met sudo, binnen twee dagen moet het wg zijn, anders is het echt een schimmrltje. even mivonazol haslen, twee keet daags smeren

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2012 06:20

Jannoek, even een hele dikke knuffel voor jullie. Blijf hier niet te lang mee door lopen. Misschien een optie om een Homeopaat op te zoeken?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 apr 2012 08:41

Jannoek; is die uitslag eenmalig of heeft hij dat vaker?
Zure/ scherpe ontlasting kan ook met allergien te maken hebben.
En inderdaad kan het een schimmel zijn, de jongste hier ook 2keer gehad.
Sterkte.
Melotonine kan ook helpen bij inslapen, kun je kopen bij reformwinkel.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 apr 2012 11:58

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :x zo , dat moest er even uit. h. zo dwars al een ui! In de stad zag ze mooie ballonnen (skipyballen) en die moest ze hebben, en zo zag ze duizend en een dingen die ze wilde. brullen, brullen, brullen en nog is brullen. Zag al de mensen kijken :(
ze ging midden in de stad op haar knietjes en hoofd op de grond liggen krijsen :?
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2012 15:35

ooh gezellig jeepeecee ](*,) Manoël begint daar ook al mee..

Manoël is klaar voor de trouwerij volgende week :lol:

Afbeelding

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 13 apr 2012 18:37

Geweldig! Dat staat 'm echt hartstikke goed! :D
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 apr 2012 18:45

leuk!! dus alle drie in het pak??

praat me niet van driftbuien. Marijn heeft ze al behoorlijk lang... en ook intensief. Nu hij weer niet in orde is, ws een slepende oorontsteking, is het of hangen met de tut in de mond of driftig zijn ](*,)
Vandaag kweek genomen van de prut en kijken wel antibiotica nu het meest geschikt is om het eindelijk eens aan te pakken.

Dus.. ws volgend weekend zitten we weer met de oude marijn! nog even doorbijten, als hij niet de waterpokken ook nog gaat krijgen, dat heerst ook weer. Ik zie wel dat zijn weerstand laag is.. hij heeft nl ook weer uitslag van melkproducten en dat is heeel lang geleden dat hij dat had. Dus..a fwachten wat er nog allemaal komt.
Waterpokken vind ik niet erg, als hij het heeft gehad is hij er ook mooi van af!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 apr 2012 18:48

@lammetje! die natuurlijkemoeder. nogwattes... wat geweldig he! Ben mezelf ook aan het inspireren door haar. Haar zoon is evenoud als Juul, dus lees ik al behoorlijk lang mee met haar blog.
Vooral haar manier van benaderen. Als een kind een bord eten op de grond gooit, of baldadig of brutaal is, vraag of onderzoek waardoro het kan, waardoor hij gefrustreerd is. Het heeft mij hier met juul al veel heldere inzichten gegeven. BEn soms juist verbaasd door haar antwoorden.... Hoe bewust sommige dingen gedaan worden, of uit frustratie.

Daarnaast baal ik nog steeds dat ik toen met marijn toch niet een draagdoek heb aangeschaft. Heb er nog elke dag spijt van op dit moment dan!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 apr 2012 19:18

paprikameisje2 schreef:Daarnaast baal ik nog steeds dat ik toen met marijn toch niet een draagdoek heb aangeschaft. Heb er nog elke dag spijt van op dit moment dan!

Toch niet te laat? Ik ben M pas met 16 maanden echt intensief gaan dragen...niet in een draagdoek natuurlijk maar toch. En toen hij vorige week echt ziek was van de waterpokken vroeg hij om in Ergo gedragen te worden, gewoon in de keuken, terwijl ik aan het koken was.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 apr 2012 19:45

654321 schreef:Melotonine kan ook helpen bij inslapen, kun je kopen bij reformwinkel.

Melatonine niet zomaar bij baby's gaan gebruiken. Vraag het liever aan de dokter.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 apr 2012 22:59

idd.. ook gevraagd aan de huisarts.. hijzei toen tegen mij... als ik zeg dat de kans op wiegendood dan ve groter wordt.... tja... ik hoefde niet meer te denken!! dan ga ik er wel dertigduizend keer uit!!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 14 apr 2012 08:56

Wij hebben wel melatonine gebruikt, daarna promethazine. Hielp allebei helemaal niets.
Daarna alimemazine, nu nog steeds, wel weer gehalveerd. En daarmee gaat het heel erg goed, gem. 2keer per nacht wakker, en wij allemaal vrolijk en gezellig en kunnen we eindelijk écht genieten...!
Wel alles via huisarts. En voor dat we begonnen met slaapmedicatie wel eerst slaapmethodes, onderzoeken enzo gedaan. Slaapmedicatie is gewoon een beetje het laatste 'redmiddel'....

Terug naar “Archief”