Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 apr 2012 09:09

@sterretje dat kan :wink: :wink: maar eng is het niet, het zit echt heel strak vast.. en mocht je vallen bijv dan komt de fiets terecht op dat draagding van de maxicosi, dus je kind zal de grond niet raken..

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 apr 2012 09:23

trijntjejohanna schreef:@sterretje dat kan :wink: :wink: maar eng is het niet, het zit echt heel strak vast.. en mocht je vallen bijv dan komt de fiets terecht op dat draagding van de maxicosi, dus je kind zal de grond niet raken..

het ziet er idd wat eng uit, maar zit echt supervast enhet veert lekker

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 apr 2012 09:33

ajl schreef:Mooie foto's Sterretje! Echt een knul om te zien.

Ik moest wel even lachten. Het lijkt wel of RJ zijn hoofd al beter op kan tillen als J :lol: Dat motorische gen is bij ons ver te zoeken

Hij is ook best snel (zeggen de meeste moeders natuurlijk :D )
Maar toen hij werd geboren was de verloskundige al erg verbaasd ovetr de kracht die hij in zijn nekje had.
Hij kan zijn handen op de grond zetten en zich helemaal opdrukken. Op het bureau zeiden ze ook dat hij veel kracht had voor een kindje van 2 maand. Maar er komt wel bij dat hij lengte en gewicht heeft van een kind van 3 maand. Dus ook meer kracht. Hij is zichzelf ook steeds aan het vooruit drukken. (Volgens AJS kan hij al 'goed kruipen') En hij rolt van zijn rug op zijn zij. En pakt echt al speeltjes en de dingen boven zijn hoofd. AJS was heel snel, maar deze meneer wint het denk ik. Al hoop ik niet dat hij snel gaat zijn in staan en lopen. Dat mag deze keer wel na een jaar, lijkt me wat makkelijker. :-oo

Het is wel prachtig hoor, twee van die kids. Samen 'praten'. RJB maakt allerlei geluidjes en AJS praat dan weer hele verhalen terug. RJB heeft dan helemaal big smile. Maar ook oppassen met die twee. AJS houdt van knuffelen, maar dat is meer een soort wurgscene. Dus nu mag ze alleen maar naast de box en iets boven zijn hoofd houden of hem wat geven, maar hem niet meer aanraken.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2012 09:43

Mooi Sterretje!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 apr 2012 11:28

Sterretje schreef:AJS houdt van knuffelen, maar dat is meer een soort wurgscene.

:mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 apr 2012 12:24

Leuke foto's!

Herkenbaar, dat wurgknuffelen. :)

Tegewoordig wil Ilona steeds met Femke gaan lopen, dus pakt steeds haar handjes vast om te wandelen,
tilt haar steeds op... en soms gaat het dan wel eens mis. Maar tis wel schattig om te zien. ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 apr 2012 12:35

AikonGirl schreef:Leuke foto's!

Herkenbaar, dat wurgknuffelen. :)

wel heel leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren :D .
R. hoeft E. alleen maar te horen en er verschijnt een big smile.. Ik vind ze hier ook geregeld samen in de box. vindt het een leuk gezicht maar ook wel oppassen. Nu R. wat begint bij te eten denkt E. ook dat ze haar alles kan geven. kwam pas de kamer in, hield ze haar lolly bij R. in de mond 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2012 13:15

Geweldig he, als ze dingen samen gaan doen.
Hier is het vooral veel schreeuwen van Jurian, omdat zij continu aan zijn spullen zit. Hebben we zijn hele hoekjes gebarricadeerd, glipt ze er toch langs.
Maar even daarna zijn ze samen helemaal druk met muziek maken, en maar 'dansen' op de muziek.
's Avonds gaat Jurian altijd mee met haar naar bed brengen, en dan zingt hij 'ik ga slapen ik ben moe' voor haar, en als hij dan wegloopt roeptie:' Welterusten lief hummeltje' of 'slaap lekker lieve schat'. Zo lief (en ik hoor mezelf zo duidelijk terug ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 apr 2012 18:39

Fijn dat het zo goed gaat sterretje!
Ik zou, als wij ooit een tweede kindje mogen krijgen, toch achterdochtig zijn als het kindje zo snel de nek op kan tillen enzo... Floris tilde op de eerste dag z'n koppie al goed op. Later bleek bij de osteopaat dat alles bekneld zat...

Het zijn echt kleine ratjes he? haha... Hier is ook helemaal niks veilig...

Morgen komt er iemand langs van het onderzoek generaties2 waar ik aan mee doe. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Floris heeft trouwens heel erg luieruitslag, echt open plekjes, zo sneu :(. Hij gilt het uit als hij moet poepen... (en dat doet hij momenteel zo'n 6/7 x per dag...) Het is daar wel eerder over gegaan, maar wie heeft DE tip?! Smeren met sudocrem is deze keer niet voldoende..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 apr 2012 19:06

Bepanthen! J had na de geboorte ook de eerste 8 weken zijn billen open en complete gaten erin. Van alles gebruikt, zinkzalf, zoete olie om te reinigen, sudocreme, bloot laten liggen om te drogen, maar het ging niet over. De bepanthen was het enige dat hielp.

Hier nog enorme ziekenboeg. Dochterlief heeft weer 40C koorts en is gelukkig vandaag gestart met AB, omdat ze maar niet beter werd. Met onze jongste telg gaat het gelukkig weer wat beter, Wel grappig, de kinderarts dacht dat hij 9 mnd was :lol: Zijn gewicht en lengte komen inderdaad overeen. H had afgelopen weekend ook koorts. Het was een hele fijne pasen :?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 apr 2012 19:26

ach wat vervelend ajl, beterschap ermee!
wat zei de kinderarts?

ah, zielig he jannoek.. indd bepanthen hier ook wel goede ervaringen mee gehad. wat is dat voor onderzoek, waar je aan meedoet?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 apr 2012 19:44

Jannoek schreef:Fijn dat het zo goed gaat sterretje!
Ik zou, als wij ooit een tweede kindje mogen krijgen, toch achterdochtig zijn als het kindje zo snel de nek op kan tillen enzo... Floris tilde op de eerste dag z'n koppie al goed op. Later bleek bij de osteopaat dat alles bekneld zat...
..

Snap wat je bedoeld. Maar hij heeft met 3,5 week al een safety check gehad bij de chiropractor en alles was goed. Dus ga er vanuit dat het klopt;-) AJS kon het ook al direct, en daar was ook niets mee.
RJB is denk ik gewoon sterk. Hij kan ook opdrukken met handen en ten dele rollen. En dat heeft niet met vastzitten van spieren te maken (met de nek, wat je aangaf, kan dat wel het geval zijn)
Ik raad ook altijd iedereen aan om rond week of 3 a 4 naar de chropraktor te gaan, of naar een osteopaat. Gewoon omdat voorkomen beter dan genezen is. En daarbij is het echt ook leuk om te gaan. Je kindje wordt helemaal nagekeken, ze leggen alles uit enz.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 apr 2012 22:34

janoek.. als het niet geneest kan het ook een schimmeltje zijn... sudo moet eenvolgende verschoning verbetering opleveten zei onze wijkverpleeg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 apr 2012 23:42

@Jannoek, kan idd schimmel zijn. Ik gebruik altijd sudo en als dat niet helpt gentiaanvioletzalf met daaroverheen sudocreme.
@LauraC :shock: sliep hij maar twee keer een half uurtje? De jongste slaapt vanaf het begin al zo slecht. We hebben haar lange tijd ingebakerd en zit nu dus te denken aan een safe to sleep maar ik ken niemand die zo''n ding heeft en het zal wel weer duur zijn......... dus denk nog even na. Ze is heel moe maar kruipt alleen haar bed door en gaat gewoon niet slapen.
@Sterretje, wat ongelofelijk snel joh! Twee maanden en dan al zo op de foto kunnen met je hoofd omhoog, dat vind ik knap hoor.
AikonGirl schreef:Herkenbaar, dat wurgknuffelen. :)

Hier ook :wink: en als de oudste vind dat haar zusje ergens aanzit wat haar niet bevalt dan sleept ze haar gewoon aan twee benen achteruit door de kamer naar 'kijk hier, dáár mag je wel mee spelen hoor, asjebieft' speelgoed. En zusjelief vind alles nog best ook. 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2012 10:05

@Schipje Wij hebben de safe t sleep via marktplaats voor 10 euro! En 4.50 verzendkosten (nieuw zijn ze 40 euro volgens mij)

Hier al 2 hele goede nachten gehad (durf het bijna niet te zeggen :D ) Nina eet sinds ze alle 8 tanden heeft super goed!
zowel brood,fruit,avondeten (avondeten gewoon alles in stukjes niets meer fijngemaakt of gepureerd)
Vanmiddag naar het CB voor de 11 maanden prikken hopelijk valt het mee...

Terug naar “Archief”