Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Em. » 03 apr 2012 10:43

Hier geen speen, in het begin wel, maar meneer bliefde geen speen, nu een duim in combinatie met knuffel (zonder knuffel, ook geen duim) ideaal...(hij krijgt de knuffel alleen als hij gaat slapen of als hij ziek is, dus dan alleen duimen...).
Maar ja,ik heb het niet bedacht...heeft hij zelf zo uitgevonden :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 apr 2012 12:05

Hier geen speen en geen duim.
Bij de oudste met 9 maanden de speen niet meer gegeven, was wel een goede leeftijd.

Ik vraag me af hoe jullie de eerste verjaardag van jullie kind hebben gevierd?
Volgende week wordt de jongste alweer 1 jaar, en t is op een doordeweekse dag.

Vele zullen dus niet overdags kunnen, en alleen 's avonds.
Maar ja, die kleine meid ligt echt al om 18.00 op bed.

Ik weet dat we het bij de oudste van 19u - 21u hadden.
Maar dat zie ik nu niet echt zitten. Ze zal echt uber chagrijnig zijn, als ik haar wakker hou. :puh:

Hoe deden jullie dat? Misschien verschuif ik het wel naar zaterdag, bedenk ik me nu.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 12:18

Kinderverjaardagen vieren wij altijd in het weekend en meestal op zaterdag. Familie woont allemaal minimaal een uur rijden verder. Ze komen rond 14 uur. Na het slaapje taart met kaarsjes. Daarna hapjes en iedereen eet rond 17 uur mee ( dat krijg je wel als ze verder wonen :wink: ) Na het eten en koffie zijn ze tussen 19-20 uur vertrokken. De jarige job/jet ligt dan allang weer op bed. Er is nl altijd wel een oma of tante die het avondritueel van de kinderen wil overnemen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 apr 2012 12:21

ajl schreef:@ liefie Jij vroeg pas hoe de kleine man het 's nachts deed. Hij slaapt nog bijzonder weinig ( en niet alleen 's nachts hoor) Hij huilt ook niet veel, maar is wel veel wakker. Momenteel is hij elke nacht zijn stem aan het oefenen en dat rustig een paar uur lang. Hij gilt/kraait dan hoge en lage tonen en kletst enorm. Na een uur stop ik er maar een speen in en hoop dat hij daarna in slaap valt. Als ik dan bij hem kom lacht hij van oor tot oor.

Is hij overdag verder vrolijk?
Heeft hij gewoon niet heel weinig slaap nodig? Hier ook. De oudste (overigs een heel tevreden en makkelijk kind verder) had gewoon echt weinig slaap nodig. Als hij er al om 19.30u in lag was hij middenin de nacht gewoon uitgeslapen. Toen hij naar 2 vaste slaapjes ging (rond een half jaar) was hij de avond op en dan sliep hij prima. Toen hij overging naar 1 slaapje (12maanden) ging hij ook pas rond 21.30uur. Best laat en ook niet echt fijn om ze 's avonds op te hebben (jij hebt er al meer) maar altijd fijner dan 's nachts vind ik!
Mijn schoonzus heeft nu precies hetzelfde, dat kindje heeft 's nachts ook echt genoeg aan ong. 9uur slaap(overdag nog wel 2 keer). Heel vrolijk, opgewekt kindje verder! Maar als je ze 's nachts hoort/ erna toe moet is vervelend/ vermoeiend.

Verder; is de SafeTsleep een idee? (die tip heb ik vaker gegeven ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 12:38

Hij is overdag erg vrolijk. Ik denk ook dat hij weinig slaap nodig heeft. 's Avonds ophouden ben ik geen voorstander van. Dan willen ze steeds opblijven en ik vind dat een kind gewoon op tijd naar bed toe moet. Ook als niet moe zijn. Ze hoeven echt niet gelijk te slapen en hij heeft inmiddels geleerd om gewoon wakker op bed te liggen. De andere 2 liggen ook wel eens een paar uur wakker, maar blijven gewoon in bed; dan gaan ze maar zingen :wink:of nog even een boekje lezen. Rond 19 uur is het bij ons stil tot de volgende morgen 6 uur.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 apr 2012 13:24

Haha, nou dat is inderdaad ook prima. Lekker rustig, zo vroeg stil in huis. Wel knap dat de kinderen dat kunnen/ geleerd hebben, hoor! Bij ons kunnen ze prima even zingen/ kletsen maar als ze na een halfuurtje nog niet kunnen slapen gaan ze wel roepen enzo. En 's nachts veel huilen enzo dan. De oudste is daarin wel makkelijker dan de jongste. Als de jongste 's morgens wakker is dan is hij ook echt wakker en wil hij eruit. De oudste kan nog wel een poosje liggen.
Ik vind het persoonlijk best veel gevraagd dat kinderen echt persé 11uur in bed moeten liggen, lang niet alle kinderen hebben zoveel slaap nodig. Maar als het bij jullie werkt is dat helemaal prima natuurlijk!

Ik leg ze zelf bij de eerste tekenen van moeheid op bed, maar hier zijn ze om 19uur écht nog lang niet moe...!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 apr 2012 13:38

AG, wij vieren verjaardagen standaard in het weekend (ook die van onszelf) - op doordeweekse avonden gaan we zelf ook niet naar verjaardagen. M is nu op een maandag jarig, waarschijnlijk nodigen we voor het weekend ervoor de famlie uit (er komt niet veel: meestal alleen onze beide ouders en mijn opa en oma willen deze keer ook graag komen).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2012 13:41

Nina is 17 mei jarig (Hemelvaartdag) Die dag vieren wij het ook gewoon heel de dag (familie/vrienden die op 1,5uur vandaan wonen) Nina gaat gewoon naar bed als ze moe is en voor de rest zien we het wel hoe het loopt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 apr 2012 13:47

Wij houden verjaardagen van de kinderen altijd op de dag dat ze jarig zijn
Vermelden op het kaartje soms iets over slapen. Bij de 2de verjaardag bijv.: de hele dag welkom, maar tussen 13-15uur slaap ik altijd even.
Bij de eerste verjaardag hielden wij het 's morgens tussen 10-half12 (schoon)zussen, vriendinnen). Daarna gingen ze naar bed voor eerste slaapje. Zodoende gingen ze voor hun tweede slaapje pas laat erin (rond 16u ofzo) en dan bleven ze 's avonds op voor alle andere visite.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 apr 2012 13:57

Wij vieren het ook altijd op de dag dat ze jarig zijn, behalve verjaardagen op zondag, die vieren we meestal op maandag. Het is ook altijd de hele dag feest; vanaf 10 uur 's morgens staat de taart klaar, tot 10 uur 's avonds. Omdat het hier -ook doordeweeks- altijd druk is (25 man op een kinderverjaardag is heel gebruikelijk), kan het niet alleen na schooltijd bijv. De jarige ziet dus niet altijd iedereen, maar ik probeer het zo te plannen dat de opa's en oma's mee-eten of 's avonds komen, dan zien ze die i.e.g. En verder gaat het de jarige vaak voornamelijk om de cadeautjes :mrgreen:.

@AG: Vieren op zaterdag is een prima optie natuurlijk. Wel is het bij ons zo dat het ritme van de jarige op zo'n dag verstoord was. Vaak waren ze eerder moe (van alle drukte, de cadeautjes etc.) en liep de hele dag qua rustmomenten anders als anders. Als je je daarop instelt en je dochter laat slapen -ook al is het haar normale tijd nog niet- wordt het vast een heel gezellige dag!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2012 14:47

hele dag, pff, waar jullie zin in hebben ;)
Hier vieren we het tot nu toe altijd op zaterdag, van 10 tot 1. Iedereen mag patatjes blijven eten, en moet daarna lekker weer weg. Kind gewoon in bed 's middags en na 1 uur is het feest gewoon weer voorbij. Lekker de hele middag de tijd om in alle rust met het nieuwe speelgoed te spelen. Ook mijn zus en zwager die anderhalf uur moeten rijden komen voor die 3 uurtjes, meestal zelfs voor korter.
Maar hier komt er sowieso niet heel veel familie en vrienden. Mijn familie wel (ouders, 2 zussen, broer en 2 zwagers) en mmijn mans ouders. En dan nog 3 vriendinnen van mij met hun in totaal 3 kids. Dat vind ik al meer dan zat. NIet al te druk, ik merkte echt dat het zat was voor Jurian dit jaar, precies genoeg om alle cadeautjes leuk te vinden, en om 1 uur was hij op.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 14:52

Dat is inderdaad wel een fijn tijdstip missf, maar als wij het om 10 uur zouden mijn schoonouders al voor 6 uur in de trein moeten zitten en dat kan ik ze niet aandoen :wink: . Daarom houden wij het rond theetijd. Wij hebben ook niet zo heel veel bezoek. Mijn broers komen, beide ouders komen en 2 tantes komen. Druk genoeg.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2012 19:28

Gister kreeg ik een mail van de toekomstige school van Jurian, dat hij waarschijnlijk in augustus al in kan stromen in groep 0 :shock: Nog niet helemaal zeker, maar het idee alleen al zorgt voor een knoop in mijn maag, mijn kleine grote vent naar school, pff. Maar ik denk dat hij het zo heerlijk zal vinden, dus dat zorgt er wel voor dat we er toch wel alles aan willen doen om het georganiseerd te krijgen qua oppas. Wel een gedoe, omdat het 4 dagdelen is. Dus even passen en meten.
Iemand ervaring met een 3,5 jarige die naar groep 0 gaat? Moeten ze veel, of is het ook nog lekker veel spelen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 apr 2012 19:38

4 dagdelen? das geloof ik best veel voor groep 0?hier mag Em ook na de zomervakantie naar groep 0, maar dan 2 dagdelen. (er is 4 dagdelen groep 0, maar je kunt kiezen uit 2 combi's van 2 dagen). ik dacht dat groep 0 vergelijkbaar is met psz qua wat ze leren/doen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2012 19:52

hier zit groep 0 bij groep 1 in!

Terug naar “Archief”