Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Targetses
Mineur
Mineur

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Targetses » 30 mar 2012 09:27

Haai schreef:2300,- voor een stofzuiger :shock:
Daar koop ik er 15 voor...

We hebben een Samsung met hetzelfde cycloonsysteem, 2kw, toerenregelaar in handvat van de steel, lang snoer voor 128 euro. Doet het uitstekend.

En onderdaad, als je de massa en techniek van een stofzuiger van 2300 euro vergelijkt met de massa en techniek van een auto, dan krab ik wel even achter mijn oren.

En dat heb ik met bedden hetzelfde.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 30 mar 2012 09:42

Haai schreef:2300,- voor een stofzuiger :shock:
Daar koop ik er 15 voor...

Haha, ik begrijp je reactie wel hoor Haai.
Het woord stofzuiger doet dit apparaat gewoon tekort. Je kunt er veel meer mee dan alleen zuigen. Het is niet te vergelijken.
Ik gebruik mijn delphin dagelijks met veel plezier en moet er niet aan denken weer met een gewone stofzuiger te moeten werken. Je moet echt zelf de voordelen ervan ervaren en dan nog, ieder z'n ding.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2012 09:54

wow geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zoveel geld uit te geven aan iets huishoudelijks :shock: Ik wilde wel heel graag een wat grotere stofzuiger met genoeg zuigkracht, die kleintjes rollen zo snel om als ik te hard aan het snoer trek. Voor ons trouwen hebben we dus een Miele gekregen, volgens mij kosten die 200 euro ofzo. Maar als deze kapot zou gaan en ik moet een nieuwe kopen, dan vind ik dat al te duur. Ik geef liever geld uit aan andere dingen, waar ik echt plezier van heb, stofzuigen is niet echt plezierig ofzo ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mar 2012 11:13

MissF schreef:stofzuigen is niet echt plezierig ofzo ;)

Ik ben het met je eens dat ik geen 2300 uit zou geven aan een Deplhin, maar ik wil wel een goede stofzuiger want, ondanks dat het geen pleziertje is, doe ik het wel bijna iedere dag. Wil dus wel een goed ding!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2012 11:19

Idd, ik ook hoor, maar dan vind ik mijn Miele prima (Jurian kan ook heerlijk meerijden, dat doet hij al sinds hij net kon lopen, groot feest op dat ding :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 mar 2012 13:18

Dippie schreef:Hier ook een Dyson, maar vraag me niet welk type. Zal vanavond eens aan manlief vragen!
Ben er overigens wel tevreden mee!! Sterke motor. Alleen vervelend dat je voor parket en vloerbedekking verschillende voeten erop moet zetten....

Dat moet ik ook officieel, maar we hebben nergens vloerbedekking en voor de matten bij de voor/achter deur gebruik ik gewoon de parketborstel.
Maar je kunt natuurlijk ook de andere voet gebruiken voor het parket/laminaat, maarja dan ben je het voordeel van die parketborstel weer kwijt :wink:

Juist omdat ik het geen leuk klusje vind wil ik een goede stofzuiger, eentje die echt stofzuigt en niet al het vuil er via de achterkant weer uitblaast of naar voren schuift ipv opzuigt. Ik pak hem soms 2 a 3 keer per dag, dus dan moet het wel het gewenste resultaat opleveren hé...
Toen ik even zonder zat en een goedkoopje had gehaald wist ik weer waarom ik een dyson wilde :mrgreen:
Toch vreemd dat hij niet super goed uit de testen komt bij de consumentenbond....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2012 13:45

lammetje schreef:hmm leuk een zoontje op schoot, heel bericht getypt en klik... -> weg :lol:

maargoed, nog een keer. Wij hebben de allergy parquet, alleen denk ondertussen het oude type. Hij is 3,5 jaar en laatst wastie stuk. Balen, duurde 2 weken voor ze kwamen om te repareren, maar dan heb je ook wat. Hij is vrijwel compleet vervangen....

nieuwe motor,
nieuw snoer met bijbehorend op/inrol mechanisme,
nieuwe hepa filter (die mag je dus niet wassen, had ik wel gedaan :oops: )

Dus eigenlijk mijn fout van die filter, maar kreeg hem toch gratis (ongeveer 75 euro ofzo) dus vind dat echt heel netjes!! Al scheelt het misschien wel welke monteur je hebt.... want dit was off geen garantie natuurlijk, gewoon dom niet gelezen en gewassen 8-[

ben er nog steeds héél erg blij mee en vind het vooral heel handig dat je de hele 'stok' kan inschuiven en opruimen, nooit zo'n grote 'voet met stok' in je gangkast!! HIj staat in een kastje in de woonkamer (onder de vogelkooi) dus pak hem ook echt 2 keer op een dag indien nodig (en ja dat is hier bijna dagelijks nodig :mrgreen: )
Gebruik vrijwel altijd de parket-borstel-voet ipv dat andere ding, vind die best vrij groot! Al stofzuigt het wel erg lekker als je eraan gewend ben.

Okay, dus jij hebt de allergy parquet. Die is bij ons nodig, want er zijn "piepers" in het huis. Huisstofmijtallergie, astma, en laatst zag ik op tv een uitzending waarbij gemeten hoeveel allergenen er in de lucht terug worden geblazen als je aan het stofzuigen bent :shock: dat is echt verschrikkelijk! Ik weet alleen niet meer welk merk nu als slechtste en beste eruit kwam.
Maar ik heb mijn zinnen al jaren op een Dyson gezet, na enige teleurstellingen met andere dure merken. En vooral de aanschaf van die zakken, ik blijk de duurste te hebben :cry:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 mar 2012 15:02

Heb vanmorgen tijdens het stofzuigen even gekeken en wij hebben een Dyson Allergy Parquet. :)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 mar 2012 19:21

Ik heb de DC 20 zag ik vanmiddag, maar ondertussen zijn er heel wat nieuwe modellen bij gekomen kwam ik achter. Woon je in de buurt? Anders kun je hem wel komen lenen voor een paar dagen om te proberen :wink: Niet te lang natuurlijk al heb ik nu een klein stofzuigertje en een bouwstofzuiger staan dus wat dat betreft kan ik nog wel een weekje zonder dyson :wink:

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 13 jun 2012 15:23

Dames:
hoe krijg je vieze geurtjes weg? Onze dochter heeft op de mat geplast, die stikt nu vreselijk!!! Ik heb hem schoongemaakt met een sopje met soda en laten drogen in de zon, maar de geur is er nog niet uit.
Iemand een idee?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jun 2012 15:30

Gewoon in de wasmachine doen? (als dat past natuurlijk...) 1 van onze katten heeft ooit 1 keer op de deurmat geplast en dat stinkt echt verschrikkelijk mat op 60 graden in de machine met wasmiddel en het was eruit.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 jun 2012 15:58

Er is ook spul voor vieze geurtjes van HG.,

Hoe krijg ik zweetvlekken ergens uit.. helemaal gele!

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annette* » 13 jun 2012 16:15

Als die niet in de wasmachine past of niet kan doordat er een rubere ondergrond op zit zou ik de mat een nachtje in een bad/douchecabine o.i.d. leggen met sop erin dan goed afspuiten onder de douche zodat het sop eruit is en dan drogen in de zon.

pol schreef:Hoe krijg ik zweetvlekken ergens uit.. helemaal gele!

Hier hetzelfde, aangezien ik veel zweet en bijna dagelijks wel een wit shirt draag iig in de herfst/winter/voorjaar zitten er ook overal gele vlekken in. Of op de bandjes van witte bh's. Ik vraag geregeld of me moeder ze wil inspuiten met vlekkenspray of ossengalzeep voordat ze ze wast, maar dat doet ze niet altijd... Het wordt er wel minder van maar eruit krijg je het niet, al is het vaak wel moeilijk om oude vlekken eruit te krijgen.

Evt. kun je met bleek/chloor proberen maar er ben niet zo van de bleek/chloor op kleding, heb sokjes wel eens in een water met een beetje chloor gezet maar ze werden meer geelig dan wit.
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jun 2012 06:43

@ cornelia wij hebben afgelopen kerst iets soortgelijks gehad, maar dan poep op de mat en de lucht hebben wij eruit gekregen door de mat in de douchcabine af te schrobben met amonia en groene zeep

en gele vlekken in witte kleding leg ik altijd een nacht in de vanish en vervolgens vanish toevoegen bij de wasbeurt met Ariël en nog een voorwas met Ariël/ Tot nu toe krijg ik alle vlekken erui.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 12 jul 2012 17:03

Even vraagje; 'k Heb geen hoop meer voor mn strijkijzer... :wink: D'r komt vies, zwart spul uit, heb 'm al meerdere x-en ontkalkt, maar het werkt allemaal niet, hij blijft vieze vlekken afgeven, en nu die een goeie broek van m'n man heeft verpest, heb ik besloten dan toch maar 'n nieuwe te halen...

Een 'stoomgenerator' lijkt me wel wat, wie heeft daar ervaring mee?

Terug naar “Relaties”