Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nita » 09 feb 2012 13:58

haha LOL,

ik heb met een appeltjesdieet, en nog wat aanpassingen er nu 10 kilo af.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 12 feb 2012 21:46

Evelien schreef:Voor alle lijners! Ik heb eindelijk ontdekt waarom ik zo moeilijk afval! Ik was mijn haren altijd met shampoo en tijdens het uitspoelen loopt die shampoo langs mijn lichaam omlaag. Op zich niet erg, maar op het etiket staat GEEFT MEER VOLUME. Ik ga nu dus overschakelen op afwasmiddel, het etiket is veelbelovend: VERWIJDERD AL HET VET, ZELFS HET MEEST HARDNEKKIGE! Succes met afvallen!!!


:mrgreen:
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 22 mar 2012 09:09

Hoe gaat het met de afvallers onder ons? Hier nog niet zo denderend. Ik kan de knop van het lijnen moeilijk vinden. Vandaag maar wederom begonnen...ik wil gewoon nog 5 kg kwijt voordat het echt zomer is. Het 'voordeel'is wel dat ik mijn zomerkleding nog niet pas en ik ook niet veel zomerkleding heb, dus nieuwe kleding moet kopen. Dat wil ik het liefst in mijn oude maat doen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 22 mar 2012 10:00

Twee weken geleden ben ik ermee gestopt. Streefgewicht bereikt, en ik was er zo op gefixeerd, dat wilde ik niet meer. Maar meteen in die 2 weken dat ik gestopt ben, en echt niet extreem heb gegeten, 2 kilo erbij :shock: En natuurlijk blijf ik dus weer op die 68 hangen. Net als altijd. Al was dat op mijn oude weegschaal dan 67. Daar ging ik ook steeds weer naar terug. Dus ik denk dat ik me er bij neer moet leggen dat dat gewoon mijn gewicht is. Al valt dat soms neit mee.
Wel ga ik nu elke week een keer op de fiets naar mijn werk (3 kwartier heen, 3 kwartier terug), en elke vrijdagochtend sporten. Om nog iets strakker te worden, want dat extra rolletje irriteert me mateloos, al zeggen bijna alle moeders dat die er nou eenmaal bij komt als je kinderen hebt gekregen. Maat 38 zit me gelukkig wel prima, dus eigenlijk ben ik gewoon weer goed, maar dat besef moet soms nog even komen ;)

Succes ajl!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor wilhelmina » 22 mar 2012 10:09

5 jaar geleden zonder speciaal dieet 11 kilo afgevallen, van 78 naar 67 kg en van maat 42 naar 38. Helemaal blij.
Daarna weer "gewoon" gaan eten, nog best opletten en gebak afslaan. Nu bijna alles er gewoon weer aangegeten :shock: Ik baal enorm :? :?
Dus: ik heb de knop weer om moeten zetten. Goed nadenken wat ik eet, veel water drinken, fietsen, geen chips, gebak en al die andere lekker dingen :cry:
Ik denk wel dat ik dus levenslang moet opletten, want als je wat gemakkelijker wordt, eet je het er gewoon weer aan.
Ik was alweer 77,3, nu 75,7 dus het lukt al gaat het langzaam en veel moeizamer dan 5 jaar geleden.
Over 3 maanden ben ik jarig, dan moet ik weer onder de 70 zijn en dan wil ik al mijn kleren weer aan kunnen. Ik hoop echt dat het lukt !
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2012 10:29

Ik ben sinds gisteren weer serieus begonnen met beter eten en sporten. De weegschaal op de sportschool gaf alweer 95 aan en dat is toch wel wat veel. Gelukkig word ik heel erg blij van krachttraining :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2012 10:31

Ik blijf nu hangen.... maar dat komt ook omdat ik afgelopen week best veel gesnoept heb. :oops:

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 22 mar 2012 11:48

wilhelmina schreef:5 jaar geleden zonder speciaal dieet 11 kilo afgevallen, van 78 naar 67 kg en van maat 42 naar 38. Helemaal blij.
Daarna weer "gewoon" gaan eten, nog best opletten en gebak afslaan. Nu bijna alles er gewoon weer aangegeten :shock: Ik baal enorm :? :?
Dus: ik heb de knop weer om moeten zetten. Goed nadenken wat ik eet, veel water drinken, fietsen, geen chips, gebak en al die andere lekker dingen :cry:
Ik denk wel dat ik dus levenslang moet opletten, want als je wat gemakkelijker wordt, eet je het er gewoon weer aan.
Ik was alweer 77,3, nu 75,7 dus het lukt al gaat het langzaam en veel moeizamer dan 5 jaar geleden.
Over 3 maanden ben ik jarig, dan moet ik weer onder de 70 zijn en dan wil ik al mijn kleren weer aan kunnen. Ik hoop echt dat het lukt !

Zo gaat het bij mij ook. Heb de knop maar eens omgezet en ben alweer 8 kilo afgevallen. Wil er nog graag 7 af, maar die gaan vast niet zo gemakkelijk als de eerste.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 22 mar 2012 14:18

Dat ken ik dus niet. Als ik eenmaal een bepaald gewicht heb, kost het niet zoveel moeite om dat te houden. ik ben ook pas gaan lijnen na mn eerste bevalling. Voor die tijd had ik eigenlijk al jaren hetzelfde gewicht. Ik ben niet mager, maar heb altijd dezelfde maat, meestal 38/40. Dat vind ik prima en wil dat ook wel weer krijgen. Alleen dat afvallen kost mij zoveel moeite.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 22 mar 2012 14:32

Waarom is chocola zo lekker ](*,) Koek enzo kan ik goed laten staan , maar chocola ..... :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 22 mar 2012 16:41

jeepeecee schreef:Waarom is chocola zo lekker ](*,) Koek enzo kan ik goed laten staan , maar chocola ..... :(

Dat is hier dus ook zo... Ben best wel een emotie eter en sja dan lijkt chocolade de engiste 'oplossing'... en toen gaf de weegschaal dus toch +4,5 aan.
Daarbij is me vetpercentage aan de hoge kant, dus de komende tijd maar even opletten. Gezond eten, groene thee en water drinken.

Maar dan heb je van die leuke collega's die elke week wel een zak paaseitjes kopen en midden op de tafel zetten, wat de verleiding natuurlijk weer groot maakt.
Wat de toekomst brengen moge........

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2012 17:37

In chocola zit een verslavend stofje, dus je kunt er niets aan doen jeepeecee :mrgreen:
Als je jezelf toestaat per dag niet meer dan 2 paaseitjes te eten, is er niks aan de hand.
Dus in de kast zetten en 2 in het zicht leggen. Moet toch lukken? :wink:
Of gewoon die kcal omzetten in beweging. Dus voor elke eitje de trap 4 maal op en af, in pittig tempo.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 22 mar 2012 21:05

Hier gaat het prima eigenlijk; er is nu in krap 3 maanden (waarvan ik er 2 echt serieus met een dieet bezig ben geweest) bijna 15 kg af. Ik zit -ondanks behoorlijk drukke tijden- absouluut lekkerder in m'n vel dan voorheen en dat motiveert om nog even door te gaan.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 23 mar 2012 09:22

wauw wat goed! hoe ben je bezig geweest met dieten? 'k wil dat ook wel, heerlijk 15 kg eraf!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Funlover » 23 mar 2012 10:36

Waarom is ijs zo lekker?! :D
En dan niet waterijs, maar gewoon lekker van de Italiaanse ijsboer...
Ah ja de ene week ben ik 'dikker' of 'dunner' dan de andere week.
Maar zolang ik inderdaad in 38 soms 40 of soms 36 pas vind ik het best.
Ik ben gewoon een typische vrouw met heupen, en een kont, maar mijn taille is weer helemaal slank.

De ene week kan ik meer laten staan dan de andere week.
Maar sowieso eet ik geen taart en chips...

Maar chocola, ijs en zelfgebakken koek is onweerstaanbaar!

Het is voor meer mensen een leven lange strijd....
Je kunt twee dingen doen: Vechten of toegeven.
Maar bij beide is acceptatie handig 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten