Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 21 mar 2012 15:00

@Evelien gaat het weer beter met S zijn oortjes? Hoe gaat het overdag huilt hij nog zoveel?

@Jpc wat een lief/mooi meisje! En ze heeft al meer haar dan Nina :lol:

@vpk R is ook lenig haha vind het er altijd wel schattig uit zien op voetjes sabbelen/mee spelen

@AJL Hier is het ook 5/7 dagen niet doorslapen hoor en nu helemaal niet (Nina zit denk ik midden in een sprong... Jengelen, niet alleen willen zijn en zo kan ik nog wel even door gaan dus niet echt gezellig haha)
Ben je weer gewend aan het werken?

@TJ is de borstvoeding al helemaal afgebouwd? Gaat het 's nachts al wat beter?

@Jannoek ben je al bij de kinderarts geweest met Floris? Gaat het al weer wat beter met hem? Ik vind buggy's echt ondingen :oops: Vrienden van ons hebben hebben een mc laren (kost meer dan 200 euro als ik het goed heb en ik vind het echt niet fijn lopen)
Ik denk dat het heel persoonlijk is maar ik vind een buggy meer voor een klein uurtje winkelen dan een hele dag gebruiken (wat toch veel mensen doen)

Nina gaat met de dag nieuwe dingen doen maar de laatste dagen is het echt drama als ze alleen ''moet'' spelen jengelen/huilen enz enz Ik denk de beruchte 11 maanden sprong... Ze heeft in elk geval precies dezelfde dingen. Hopelijk is het snel over! Nu is ze met haar tante gaan winkelen en ik heb heerlijk het rijk alleen :D

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mar 2012 15:06

Ligt er aan waar voor je de buggy gaat gebruiken. Gebruik je hem naast de wandelwagel of ga je het alleen met de buggy doen? Voor op de fiets?
Ik ga persoonlijk voor een goede buggy en zou nooit weer een wandelwagen kopen. Hier gaan ze in de buggy vanaf dat ze uit de kinderwagen gaan. Ik vind het handiger in auto en op de fiets. Dus dan 1 die ook in ligstanden kan en met een kap erop (die er ook af kan voor op de fiets).
Een buggy gebruik je best lang is mijn ervaring.

(lees nu reactie van Liefie. Ik vind een buggy juist heel fijn. Hier gaat hij ook mee op vakantie (veel minder pakruimte!). Wij hebben een Koelstra (90euro ofzo). Ik vind hem heel fijn lopen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2012 15:45

Ik hoorde een spotje van de SVB op de radio, met ingang van 1 april is de kinderbijslag verlaagd, met 9 euro per kwartaal per kind!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mar 2012 16:07

654321 schreef:Ligt er aan waar voor je de buggy gaat gebruiken. Gebruik je hem naast de wandelwagel of ga je het alleen met de buggy doen? Voor op de fiets?
Ik ga persoonlijk voor een goede buggy en zou nooit weer een wandelwagen kopen. Hier gaan ze in de buggy vanaf dat ze uit de kinderwagen gaan. Ik vind het handiger in auto en op de fiets. Dus dan 1 die ook in ligstanden kan en met een kap erop (die er ook af kan voor op de fiets).
Een buggy gebruik je best lang is mijn ervaring.

(lees nu reactie van Liefie. Ik vind een buggy juist heel fijn. Hier gaat hij ook mee op vakantie (veel minder pakruimte!). Wij hebben een Koelstra (90euro ofzo). Ik vind hem heel fijn lopen.

Grappig dat jij hem juist zo fijn vind... Maar waarom vind je het fijner dan je wandelwagen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2012 16:31

Ooh wat lastig Liefie, als ze zo jengelig is. Hopelijk idd een sprongetje, en is het snel weer over.
Jannoek, nadat ik, toen jurian een maand of 10 was, woedend onze kinderwagen aan de kant heb gesmeten, omdat de wageninzet steeds omklapte als hij vrolijk op en neer sprong in de wagen, heb ik een Koelstra gekocht. Niks voor mij om per direct zomaar iets nieuws te kopen. Ding was 90 euro ofzo, en sindsdien zat Jurian erin. Ik gebruikte hem altijd. Ik vond het voor toen prima, maar nu bleek dat onze wageninzet gewoon nooit goed zat, het is een oud model wagen, en die kan dus niet naar je toe. Alleen van je af. Als je hem van je af zet, klik je hem extra vast, en is er niks aan de hand :oops: Met Frederiek wandel ik dus alleen met de gewone kinderwagen, en dat loopt toch wel stukken beter eigenlijk.
Sinds kort neem ik de buggy mee voor in de auto, dus echt voor hele korte stukjes. Hij gaat vast ook mee op vakantie van de zomer, want dan ga ik echt geen wandelwagen meeslepen.
De Koelstra zelf rijdt heerlijk voor een buggy vind ik. Pas zat Jurian er een keer in tijdens een wandelingetje en ook dat ging nog prima. Zelf met 15 kilo erin gaat het best. Nu heb ik ook een buggydrager op de fiets, dus als ik eens naar de stad wil met de fiets, dan gaat natuurlijk de buggy mee.
Hij is niet zo extreem duur, maar wel degelijk, hier gaat hij dus bijna 3 jaar mee, en intensief gebruikt, ook in de bossen enzo, en hij is nog helemaal prima
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 mar 2012 16:56

Hm... Ik had een heel verhaal getypt: foetsie.

Bedankt voor jullie buggytips! Ik twijfel ook nog enorm, omdat ik buggies lelijk vind, heel lelijk zelfs ;-) en omdat ik het niet fijn vind lopen. Was pas met de fiets in de stad en bij de fietsenstalling kan je een buggy lenen, maar ik voelde me echt lopen.

Waar ik eigenlijk een buggy voor wil is omdat ik Floris niet meer kan tillen naar 2 hoog in het wandelwagen gedeelte... Dan heb ik de rest van de dag enorm last van m'n bekken, wat natuurlijk niet heel verwonderlijk is ;-). Wil dan de wandelwagen in de auto leggen, zodat die gewoon gebruikt kan worden als we weg gaan.

@liefie klinkt herkenbaar. Hier moet je ook in de buurt blijven, anders huilt zoonlief enorm. Verder is slapen ook een drama (want ja, dan loop je ook weg natuurlijk ;-)). Gisteravond ten einde raad maar met 'm op bed gaan liggen, met als gevolg dat ik ook al om half 9 lag te slapen. :mrgreen: Heb vanmiddag Kindival van VSM gekocht, kijken of dat wat helpt... Succes iig!

Maandag ben ik bij de kinderarts geweest. Werd er nog niet heel veel wijzer van eigenlijk. Deze kindrarts zei dat hij misschien wel helemaal geen nierbekkenontsteking heeft gehad. ](*,) Lekker, als artsen elkaar tegen spreken... Vrijdag wel een echo van zijn nieren/blaas, omdat zijn urine nog steeds zo stinkt en omdat we dan ook zekerheid hebben over wel/geen afwijkend iets.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mar 2012 17:27

@Jannoek Waarom laat je dan de wagen niet in de auto liggen en draag je Floris naar boven en beneden? Dan heb je volgens mij geen buggy nodig? Of heeft je man de auto ook vaak mee?
Vervelend dat je eigenlijk nog niets weet over de blaasontstekingen enz...
ALs het goed is hebben wij morgen de safe to sleep binnen hopelijk brengt dat wat rust in de tent... Gelukkig gaat ze wel in 1 keer slapen als je ze tegen houd (dan heeft ze niet eens oog voor ons maar slaapt gewoon na 10 min)
Wel lekker een keer zo vroeg slapen :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mar 2012 18:36

@liefie: toen Michael een maand of 10 was hadden we hetzelfde verhaal: doodmoe maar niet willen slapen want er is zoveel te beleven in bed ;) Wij zijn er toen maar gewoon bij gaan zitten en een hand op zijn borstkas gelegd zodat hij het gevoel had dat hij werd tegen gehouden. Dit duurde een maandje en daarna gelukkig niks geen last meer ervan gehad :-k
Het is hier nu net na half 6 en M is klaar om naar bed te gaan. Hij is zoooo moe van psz en buiten spelen maar wordt gewoon iedere ochtend om 5.45-6.00 wakker en het maakt niet uit of we hem 's avonds vroeger of later naar bed doen. Dus dan maar vroeger, dan heeft hij iig meer slaap gehad 8-[

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mar 2012 20:04

hier een chicco, fijne buggy, gekocht toen die in de aanbieding was, en het is een wat langer model, fijn voor lange mannen en vrouwen natuurlijk.

HIer trouwens de kinderwagen fijner dan de buggy, de buggy is niet met 1 hand te sturen, zodat ik met een buggy met juul altijd wat voorzichtiger ben. vooral als ze er naast wil fietsen.

Die bofkont.. ze heeft een nieuwe fiets van ons gekregen! :) we waren wezen kijken en ach.. ze moet het ook gewoon leren nu om op een hoge fiets op te stappen enzo, en kan ze straks lekker met ons mee fietsen. Ze is wel heeel onzeker! maar het heeft haar al een hele boost gegeven dat zij al los kan fietsen, en de rest van de buurkinderen no gniet, terwilj die allemaal ouder zijn!:)
Ik krijg daardoor zo opeens een ander kind! :) Heeerlijk!! om nu moeder te zijn. Ik ga nu weer genieten, ondanks de ellende met marijn, tja.. het overlijden van het kindje van mijn collega heeft mij weer met twee benen van de zwarte wolk gehaald en op de grond gezet.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mar 2012 20:25

\
liefie schreef:Grappig dat jij hem juist zo fijn vind... Maar waarom vind je het fijner dan je wandelwagen?

Heeft denk ik vooral te maken met het gemak van meenemen, in en uitklappen en de ruimte die het inneemt. In de auto, maar ook thuis. WIj hebben niet de ruimte om een wandelwagen neer te zetten dus altijd in- en uitklappen en goed aan de kant zetten. Ik ga ook heel veel met de fiets. Of voor een klein boodschapje naar de winkels dichtbij. Op vakantie past de wandelwagen niet in de auto. En ik vind onze buggy echt prima rijden!
Bij de tweede is de wandelwagen geen 1 keer van zolder geweest...!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mar 2012 20:29

Wat ontzettend genieten dit mooie weer! Lekker wandelen en fietsen met de kids.
En de zandbak is hier ongekend succes! Heerlijk, zelfs de jongste vermaakt zich er uren in...
Wel elke avond in bad, alle kleren in de was en het hele huis stofzuigen maar ik heb het er zeker voor over!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mar 2012 20:30

Wij hebben geen ervaring met een buggy. Er staat een oude in de schuur, maar ik gebruik altijd de duowagen. H moet gewoon lopen.

@ laura hier slapen ze ook wel eens al rond 18 uur! Hebben hetzelfde ritme als jouw zoon. Wij hebben sinds een paar maanden een nijntje wekker en er klinkt een muziekje als ze wakker worden en het bed uit mogen en dan doet Nijn ook haar oogjes open en ik heb het idee dat ze nu wat langer gaan slapen, omdat ze weten wanneer ze het bed uit mogen. Nu overdrijven wij de tijden niet hoor. Door de weeks staat de wekker om 6.15 uur en in het weekend om 6: 45 ( maar soms horen wij ze al eerder praten en dan halen wij ze gewoon op). Het gewandel en gevraag 'is het al dag', is gelukkig wel over. Als ze dat vragen, antwoordden wij 'is Nijn al wakker?' en dan kruipen ze weer in bed.

@ jannoek Balen dat het nu weer zo onduidelijk is met zijn blaasontsteking! Vervelend dat artsen zulke verschillende dingen beweren.

Hier vandaag naar het CB geweest. Zoonlief groeit gelukkig nu minder hard. Hij is 8 kg en 68 cm. Hij mocht alleen niet gevaccineerd worden, want hij heeft weer last van zijn longen. Daarom naar de ha en zij noemde het een happy weever. Longen vol slijm dat hij nog niet op kan hoesten, maar geen koorts en/of ontsteking. Dus weer een AB kuur en dan over 2 weken vaccinaties.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 mar 2012 20:46

Ik heb een quinny zapp. Rijdt wel aardig moet ik zeggen. Maar gebruik 'm amper.
Gebruik eigenlijk altijd de Bugaboo. Ook als we met de auto weggaan.
Die rijdt gewoon een stuk beter. En dan kan Ilona op het meerijdplankje staan.

Fem heeft gelukkig nog geen verlatingsangst.
En zie ook geen "sprongen" bij haar.

Doorslapen zit er helaas nog niet in. Ze heeft 's nachts erge dorst.
Dus dan krijgt ze ook maar gewoon wat drinken.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 mar 2012 21:07

liefie schreef:@Jannoek Waarom laat je dan de wagen niet in de auto liggen en draag je Floris naar boven en beneden? Dan heb je volgens mij geen buggy nodig? Of heeft je man de auto ook vaak mee?
Vervelend dat je eigenlijk nog niets weet over de blaasontstekingen enz...
ALs het goed is hebben wij morgen de safe to sleep binnen hopelijk brengt dat wat rust in de tent... Gelukkig gaat ze wel in 1 keer slapen als je ze tegen houd (dan heeft ze niet eens oog voor ons maar slaapt gewoon na 10 min)
Wel lekker een keer zo vroeg slapen :D

sommige kinderen krijgen het klitteband los, dan moet je er een veiligheids speld bij doen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2012 21:10

Onze zoon vandaag 6 maanden oud:

Afbeelding

Het gaat hier aardig, het is per dag heel verschillend. Soms huilt hij veel en soms gaat het goed/beter.
Hij is nu alleen nog wel erg verkouden, gelukkig heeft hij afgelopen nacht goed geslapen (tot 7 uur).

Terug naar “Archief”