U trekt conclusie's die ik niet onderschrijf.
Wij hebben de bijbel niet uit huis gedaan , die is er al bijna 40 jaar gewoon nooit in geweest. En dat komt NIET omdat wij TEGEN God zijn. Maar omdat wij wel degelijk volgens de 10 geboden leven en wij verder de bijbel dus niet nodig hebben om te kunnen leven en opvoeden als eerlijke , open spontane en hardwewerkende mensen.
Ik begrijp dat u mijn post niet onderschrijft en wellicht zijn daar conclusies bij.
Als u de Bijbel nooit in huis hebt gehad is dat eigenlijk nog erger dan dat u de Bijbel het huis uit hebt gedaan.
U weet niet wat er in staat dus?
Meneer de 10 geboden interesseren mij geen bal. Elke wet binnen de Europeese Unie is gebaseerd op de 10 geboden.
En elk mens moet zich daaraan houden.
Gelovig of niet is niet aan de orde.
U vindt u zelf brave, eerlijke, open spontane en hardwerkende mensen.
U vindt zichzelf een acceptabele burger van dit aardse rijk.
En dat mag u vinden.
Ik ben dat in mijn optiek ook, maar wat ik vind is niet belangrijk, het gaat erom wat God vindt. En God leert in Romeinen 3 o.a. dat wij in zonden zijn gevallen en dat er niets goeds in ons woont.
Sterker nog niemand kan de wet houden , en wie 1 wet overtreedt heeft de hele wet overtreden en verdient de dood.
Dat zeg ik niet dat zegt die God waar u niet tegen bent.
Welnu als u niet tegen Hem bent dan bent u voor Hem.
En als u voor iemand bent , dan wilt u Hem leren kennen.
Daar is maar 1 methode voor en dat is Zijn Boek lezen.
Dat heeft u niet gedaan , dus mijn conclusie is dat u helemaal niet weet voor Wie u bent.
Weet u beste man u bent voor uzelf. U bent uw eigen supporter en U gelooft in een genoegzaam mens zoals u bent.
En ik kan u zeggen zolang u dat blijft denken, komen wij geen steek verder.
En gebeurt er helemaal niets in de relatie met uw gezin en dan met name uw zoon.
Zolang u blijft koesteren dat u een braaf mens bent, eerzaam, hardwerkend en goeddoende, zult u niet alleen veel missen van de dingen die God ons geschonken heeft en aanbiedt, maar zult u uw zoon kwijt zijn en ik moet u eerlijk zeggen dat ik inmiddels blij ben met zijn keuze want uw zoon heeft het beste deel gekozen en zal daarvoor beloond worden.
Ik hoop dat hij en de familie waarin hij woont en leeft de kracht vinden om u tot jaloersheid te wekken. Maar dat kost tijd, hij zit nu nog in een begin proces om zijn weg te zoeken om zo min mogelijk schade aan te brengen en pas later in zijn leven zal voor u blijken dat zijn keuze zo slecht nog niet was.
Wat ik nu begrijp is dat hij nooit voor de weg van God had kunnen kiezen omdat u dat blokkeerde. Ja wat doet een mens dan.
Weet u hoe de Bijbel dat zegt? Dat denk ik niet want Die kent U niet.
Schudt het stof af van je voeten en volg Mij!
Heeft u uw zoon verteld van uw verhaal op een christelijk forum?