Case modding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Freddy

Case modding

Berichtdoor Freddy » 26 feb 2004 15:17

Ik houd me dus bezig met casemodding. Misschien een onzinnig topic voor velen, maar ik vraag me af wie zich er nog meer mee bezig houden.

Wat ik al gebouwd heb:

Afbeelding

Afbeelding

Enne, op dit moment ben ik semi-passief bezig met een nieuw projectje :)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 26 feb 2004 17:33

Ik doe ook een beetje aan case modding, maar wel met kant en klaar materiaal.

dr gaat mij anders téveel tijd in zitten. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

het is gewoon de kast waar ik altijd mee 'werk' zogezegd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 26 feb 2004 17:35

Zie nu trouwens da'k alle bedrading welles netjes samen mag bundelen, en dan van dat spul dat je tegenwoordig hebt eromheen draaien.

Dat zilverkleurige draaispul, kweet niet hoe het heet. :mrgreen:

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 26 feb 2004 19:17

Ze zien er goed uit. Het is wel het laatste waar ik mee bezig zou houden. Ik zie hier het nut niet van in. Maar goed. Gelukkig is iedereen anders.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 feb 2004 11:14

je maakt die kasten zelf?

Freddy

Berichtdoor Freddy » 27 feb 2004 11:37

De kasten op zich niet. Maar de ruit die erin zit heb ik zelf uitgezaagd, de kabels zijn of zelf gemaakt, of speciale ronde kabels voor gekocht. Ik vind het leuker om zelf aanpassingen te maken, dan om kant en klaar spul te maken, dat is nou juist het leuke deel vind ik ;)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 feb 2004 13:04

lijkt me we leuk om te doen.
Ik ben wel een keer van plan om een kastje zelf te maken van hout of zo.
moederbord erop schroeven en alles er omheen bouwen.
dan kan je alles bekijken en zo.
lijkt me wel een keertje leuk.

ruitje zelf gezagen?
moest je zeker wel eerst een gat in het zijpaneel zagen en zo.
lijkt me een beetje duur voor als het mislukt of zo.

Freddy

Berichtdoor Freddy » 27 feb 2004 13:13

Bij de zwarte kast die je ziet was het ruitje redelijk duur. Het ruitje zagen is eigenlijk heel simpel. Aftekenen op de zijkant, een gat erin boren binnen het vlak die je eruit zagen wil, daarna pak je je decoupeerzaag/dremel en zaag je er op los. Wel voorzichtig natuurlijk, maar als je niet perfect zagen kan, zaag je een paar milimeter binnen de randen, de rest kun je altijd nog weg veilen :mrgreen:
Anyway, ik heb inderdaad wel eens nagedacht over een zelfbouwkastje, maar dat idee liep minder goed... Het is enorm moeilijk om alles perfect te krijgen. Het ruitje op zich uit een plaat plexiglas zagen is moeilijk. Tenzij je lexaan gebruikt, wat op zich een kogelvrij materiaal is. Scheuren doet het niet, in tegenstelling tot plexi, dus je kan er bijna perfect een vorm uit zagen. En daarna zet je hem vast met stijlvolle schroefjes, dubbelzijdig tape, superlijm, tweezijdig klevend klittenband of een ander leuk wondermiddeltje :)

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 27 feb 2004 13:25

ik ben er wel aardig mee bezig, ga binnenkort met goede vriend (refowebs peentje) ook twee keesjes modden, hoe of wat weet ik nog niet. maar op de mijne word zwart met of biohazard of skoezie logo... of een graffiti case moet nog ff zien..

Freddy, die rode case is een beetje kaal, zou er een tekst of zo op painten
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Freddy

Berichtdoor Freddy » 27 feb 2004 13:33

Skoezie schreef:ik ben er wel aardig mee bezig, ga binnenkort met goede vriend (refowebs peentje) ook twee keesjes modden, hoe of wat weet ik nog niet. maar op de mijne word zwart met of biohazard of skoezie logo... of een graffiti case moet nog ff zien..

Freddy, die rode case is een beetje kaal, zou er een tekst of zo op painten

De rode case heb ik zo gemaakt voor een vriend van me. Hij wou hem goedkoop verbouwen, maar vroeg mij om hem te modden, omdat hij zeker wist dat ik het goed zou doen. Hij is wel helemaal aan zijn wensen aangepast. Hij wou hem rood hebben, met een Vice City sticker op de voorkant. De voorpanelen wou hij zwart hebben, dus al met al wel goed gelukt. Helaas was het een AT-ATX conversie, waardoor het moederbord wat moeilijker opgehangen werd....

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 feb 2004 14:55

lijkt me best leuk.
ga ik ook een keertje doen denk ik,
maar ik moet er echt mee beginnen anders komt er nooit wat van.
dat is voor mij het moeilijkste.
ergens mee beginnen. :mrgreen:

Freddy

Berichtdoor Freddy » 27 feb 2004 15:30

Voor mij is het meer het afmaken... ik begin er altijd wel aan, maar ik maak het vaak niet af ;)

KAMI no kodomo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor KAMI no kodomo » 29 feb 2004 22:09

ik ga eens een paar fotosd van mijn pc online plaatsen.... maar ik moet wel zeggen dat ik 'extreme casemodding' doe..... :P
Press SPACEBAR once to quit or twice to save changes
Saviour Machine 2002 DVD demo

Afbeelding

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 29 feb 2004 23:39

KAMI no kodomo schreef: 'extreme casemodding'
Oeh, nu worden we bang :roll: :wink:

Ik maak regelmatig voor vrienden een kastje etc.. met paintjob of sticker job... toch handig een dremel ;) Maar goed, mn eigen kasten zijn redelijk simpel.. raampje erin, sticker op het raam met leuk plaatje.. en mn server is helemaal erg.. zit raampje in.. maar de binnenkant ziet er niet uit door de 12 IDE kabels en alle voedingsplitters etc.. maaar goed :D Het boeit mij dan ook echt helemaal niets.. :) Zolang er maar licht uitkomt ;)
Bedshaped

Freddy

Berichtdoor Freddy » 01 mar 2004 11:13

KAMI no kodomo schreef:ik ga eens een paar fotosd van mijn pc online plaatsen.... maar ik moet wel zeggen dat ik 'extreme casemodding' doe..... :P

kartonnen doos? ;)

Terug naar “Archief”