Carnivoren in het Paradijs?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Carnivoren in het Paradijs?

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2012 14:57

Nee, maar sterft een rundersoort uit als je er een eet?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 feb 2012 15:20

Nee, maar sterft een rundersoort uit als je er een eet?

Dat is de topic-vraag niet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 feb 2012 22:43

In Genesis staat dat God dieren naar hun aard schiep. Een leeuw eet geen stro...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 02 mar 2012 12:29

Optimatus schreef:Maar dan sterft er toch een plant?

Nee de bijbelse definitie van leven is daar waar bloed in zit, een plant heeft geen bloed en sterft dus (in de bijbelse zin) niet.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 02 mar 2012 12:30

Optimatus schreef:In Genesis staat dat God dieren naar hun aard schiep. Een leeuw eet geen stro...

En wat was toen hun aard?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 02 mar 2012 15:37

We lezen door heel het oude testament dieroffers. Mensoffers daar heeft de Heer en gruwel aan, echter dieroffers werden aan Hem opgedragen. Het lijkt mij dat God de dieren mede gemaakt heeft om ons te voeden. Wat het dus niet onlogisch maakt dat er carnivoren waren in het paradijs.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 mar 2012 09:15

We lezen door heel het oude testament dieroffers. Mensoffers daar heeft de Heer en gruwel aan, echter dieroffers werden aan Hem opgedragen. Het lijkt mij dat God de dieren mede gemaakt heeft om ons te voeden. Wat het dus niet onlogisch maakt dat er carnivoren waren in het paradijs.

JHM je weet toch wel....alle zaaddragende gewassen zal u tot spijze zijn, maar dat was voor de zondeval.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 11:43

Optimatus schreef:In Genesis staat dat God dieren naar hun aard schiep. Een leeuw eet geen stro...

Precies...
Zo ook de mens naar zijn aard...
Alles was goed tot zeer goed, maar het is geen volmaakte schepping, er was al "kwaad" ingelegd door de gebeurtenis die later in Jesaja en Ez, 28 vermeld wordt.
De kennis van het kwaad kwam toen men at van de boom die die kennis deed toenemen want kennis van de wet doet de zonde toenemen en daarna werd het aardrijk vervloekt in relatie tot de mens en dat wil niet zeggen dat de mens schuldig was, maar het is een kwestie van verhoudingen, en daarom zal God deze vervloekte aarde weg doen en een nieuwe tot stand zal brengen, waar de leeuw met het lam zal verkeren.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 mar 2012 12:35

Code: Selecteer alles

quote="Wilsophie"
De kennis van het kwaad kwam toen men at van de boom die die kennis deed toenemen want kennis van de wet doet de zonde toenemen en daarna werd het aardrijk vervloekt  in relatie tot de mens en dat wil niet zeggen dat de mens schuldig was,

Hoe bedoel je dat de mens niet schuldig is, de Bijbel spreekt toch een oordeel over de mens uit en zegt dat de mens zo schuldig is dat God Zijn Zoon liet sterven aan het kruis, opdat die schuldige mens gered kon worden.

maar het is een kwestie van verhoudingen,

Hoe bedoel je welke verhoudingen? Als je zegt dat de mens niet schuldig is

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 14:37

Vooropgesteld dat alle geestelijke betekenissen altijd zijn afgeleid van een letterlijke bestaan, maar de geestelijke betekenis is altijd hoger dan de letterlijke betekenis.

Verheffing van de Mens Jezus Christus gebeurt door de Boom des Levens.
Verheffing van de mens door de mens gebeurt door de boom der kennis.
En nog steeds wordt er dagelijks door mensen gegeten van de boom der kennis ( de wet)
Door dit menu komt er kennis van zonde en dit menu leidt tot de dood en doet de zonde toenemen.

De wortel van dit kwaad was niet de mens, maar de tegenstander van God.
..."Gij waart een gezalfde, overdekkende cherub en Ik had u gezet, gij waart op Gods heilige berg, gij wandeldet in het midden der vurige stenen. .
Gij waart volkomen in uw wegen van de dag af , dat gij geschapen zijn totdat er ongerechtigheid in u gevonden is.
...... en gij hebt gezondigd daarom zal Ik u ontheiligen van Gods berg en zal u gij overdekkende cherub verdoen uit het midden der vurige stenen.
Gij hebt uw wijsheid bedorven vanwege uw glans , Ik heb u op de aarde geworpen..." Enz...

Dan gaat God Adam zoeken...en vraagt: "Waar zijt Gij?" Dan vraagt God, wie heeft je gezegd dat je naakt bent en dan pas vraagt God; "heb je van de boom gegeten? "
En dan komt er een schuldverwijzing van Adam versus Eva versus de slang.
En dan zegt God: "Omdat gij dat gedaan hebt zo zijt gij vervloekt boven al het vee en boven al de dieren des velds, op uw buik zult gij gaan en stof zult gij eten al de dagen uws levens"
Bovendien zal Ik vijandschap zetten tussen u en deze vrouw en tussen uw zaad en haar zaad en dat Zaad zal u de kop vermorzelen en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Wordt deze vloek over Adam uitgesproken en over Eva?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 mar 2012 15:15

Verheffing van de Mens Jezus Christus gebeurt door de Boom des Levens.

de Mens Jezus Christus is de boom des Levens.

Verheffing van de mens door de mens gebeurt door de boom der kennis.

Door de boom der kennis kwam het verval, ...wat je zegt zijn de woorden van de slang; gij zult als God zijn.

En nog steeds wordt er dagelijks door mensen gegeten van de boom der kennis ( de wet)
Door dit menu komt er kennis van zonde en dit menu leidt tot de dood en doet de zonde toenemen.

De wortel van dit kwaad was niet de mens, maar de tegenstander van God.

Wilsophietje waar staat in de Bijbel dat de wortel van het kwaad NIET in de mens zit.
We hebben niets met de opstand van de satan van doen, dat is iets waar God over oordelen zal.
En de mens kan zich nooit verschuilen achter dit absolute kwaad, de mens heeft door kennis de keuze om het goede te kiezen, zoals Adam dat had kunnen doen in de hof vanEden. GOD GELOVEN

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 mar 2012 15:44

Wat heel lastig is met jou Wilsophie, je zet wat op het forum, een ander stelt daar vraag over,
dan beantwoord je die vraag niet, maar begint een wazig verhaal die uit jou brein komt.

Nogmaals waar staat in de Bijbel dat de mens niet slecht is!!!!
Ik lees namelijk heel wat anders!

Weet je hoe ze dat noemen wat jij doet afleidingsmanouvre

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 15:49

Hoe bedoel je dat de mens niet schuldig is, de Bijbel spreekt toch een oordeel over de mens uit en zegt dat de mens zo schuldig is dat God Zijn Zoon liet sterven aan het kruis, opdat die schuldige mens gered kon worden.

Ik geef hier antwoord op, maar maak het breder omdat dit topic en andere topics ook niet alleen van Schaapje zijn.
Ik beantwoord de vraag wel degelijk.

Beperk je nu eens tot een antwoord die ik geef op jouw vraag en dat was de schuldvraag, ik stel jou een vraag en je begint weer te zemelen over mijn vorm, maar houdt het bij de inhoud.
Nog eens de vraag, waar staat dat God Adam en Eva vervloekte en neem mijn tekst die ik volledig citeer in ogenschouw.
Kruipt de mens op zijn buik dan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 15:56

Wilsophietje waar staat in de Bijbel dat de wortel van het kwaad NIET in de mens zit.
We hebben niets met de opstand van de satan van doen, dat is iets waar God over oordelen zal.
En de mens kan zich nooit verschuilen achter dit absolute kwaad, de mens heeft door kennis de keuze om het goede te kiezen, zoals Adam dat had kunnen doen in de hof vanEden. GOD GELOVEN

Wil je mijn naam niet verkleinen alsjeblieft.
Waar dat staat heb ik je geciteerd uit Ezechiël 28 en dat we niets met de opstand van satan van doen hebben is een halve waarheid, en bovendien God heeft al geoordeeld.
Ook dat staat in Ez. 28

Ik denk echt dat je het niet begrijpt.

Voor hen die het wel begrijpen, heb ik nog wat opgezocht in Gen. 3 waar het aardrijk om uwentwil vervloekt bleek.
Even nog terug naar Genesis 3 vers 3

Slang is vrouwelijk, Genesis 3 vers 1. En dat komt dat de slang ook te maken heeft met de stoffelijke wereld.
De slang komt voor in de Bijbel als Christus en als satan. Denk aan de verhoging van de slang waar het gaat over de opstanding van Christus.

Heeft de slang gesproken? Nee want zij heeft geen handen ( zei een Jood)
Slang wil nog altijd zeggende 'de stralende of de lichtende of de morgenster zelfs.
In ieder geval heb ik geen reden om te twijfelen aan het spreken van de slang en hij spreekt met gespleten tong zoals hij gebekt is. Twee kanten op dus.

En dan antwoordt Eva dat ze van alle bomen mochten eten behalve van die boom in het midden, maar over welke boom heeft zij het dan? ( Welke Boom stond in het midden? )
Dit klopt dus niet met wat God gezegd heeft.
Lees het maar na in Genesis 3 vers 3.

Het naaktzijn slaat natuurlijk op de menselijke tekortkomingen.
De mens zag na zijn daad zichzelf, hij werd zelfbewust.
En maar roepen dat je vooral dicht bij jezelf moet blijven.
De meest misleidende oproep van vandaag.

En na het eten van die boom moesten zij zichzelf bekleden, m.a.w. voorzien in een behoefte die zij misten.
En dat zegt men nog steeds. Namelijk ' Verbeter jezelf en ontwikkel je tot kennis van van alles, en wees rentmeester over eigen talenten, en klim omhoog " en de kerk van Dr.Schüller zal je helpen.
Ik zeg je dat is een leugen, de mens moet niet verbeterd worden maar vervangen worden.

Deze gedachte is door satan aangepraat en daarom is deze slang schuldig.
Wat satan zei was tamelijk waar, men zou op zichzelf gaan zien en denken dat men God is.
Maar wat een leugen was dat hij zei dat de mens niet de dood zou sterven.

De prediking van vele kansels is dat de mens verbeterd zou moeten worden en dat is een onmogelijke zaak.

En ik heb acht elk forumlid capabel om mijn door Schaapje benoemde afleidingsmanoevre weer op de rail te zetten.
Ik beantwoord de vragen mij gesteld , dat de vloek niet uitgesproken werd over Adam en Eva , maar over de slang en dat staat in hoofdstuk 3 vers 14.

Ik zet niks zomaar neer ik conformeer mij aan de postings die hier worden weergegeven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2012 15:58

Stel je voor als een predikant ZO zou preken, de kerk zou leeglopen denk ik. Er is geen touw aan jouw `evangelie` vast te knopen Wilsophie ](*,)

Terug naar “Archief”