Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Overigens begreep ik dat het helemaal niet zeker is dat de verzekering dit allemaal gaat betalen! Bij off piste skiën schijn je niet verzekerd en geheel voor eigen risico bezig te zijn.![]()
schelpje3 schreef:Dat denk ik niet zozeer, maar je weet dat dit soort verpleging heel duur is.
Een "gewone" ligdag in IC is al snel 2500 euro/p.d.
En stel dat dit jaren gaat duren?
schelpje3 schreef:Dat denk ik niet zozeer, maar je weet dat dit soort verpleging heel duur is.
Een "gewone" ligdag in IC is al snel 2500 euro/p.d.
En stel dat dit jaren gaat duren?
schelpje3 schreef:En als je niet met deze problematiek te maken hebt, is het al snel beslist voor een ander.
Ik denk dat je continue je grenzen verschuift en je blijft ook heel lang hoop houden, vooral als de comapatiënt de ogen opent en bepaalde reflexen vertoont. Dan heb je toch het gevoel dat er nog genoeg leven in zit.
Mortlach schreef:Natuurlijk. Daarom kunnen we slechts proberen met zachtheid en medeleven te reageren. Het is een vreselijke keuze om te moeten maken, wat je ook kiest.
Mortlach schreef:
Natuurlijk. Daarom kunnen we slechts proberen met zachtheid en medeleven te reageren. Het is een vreselijke keuze om te moeten maken, wat je ook kiest.
Tja, dan blijkt toch dat het lichaam als 'machine' een hoop zelfstandig doet zonder dat er iemand 'aanwezig' is. Het lijkt me het niet makkelijker maken, maar in dit geval moet je op de dokter durven vertrouwen als die zegt dat het wel/niet meer goed komt. Anders krijg je zo'n Terry Zhivago (geloof ik) zaak, waarbij een patiente in vegetatieve staat jarenlang in leven werd gehouden en de rechter uiteindelijk moest ingrijpen om de echtgenoot het recht te geven de voeding stop te zetten.
Faramir schreef:Daarom is het wellicht ook goed om met je naasten te praten over wat ze met jou moeten doen in bepaalde gevallen.
Ik heb in ieder geval wederom duidelijk gemaakt dat ze in zo'n situatie bij mij de stekker eruit mogen trekken.
hubert schreef:Gisteren hebben we - in aanwezigheid van Constatijn en Laurentien - in onze kerk Friso genoemd in de voorbede.
.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten