Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Er wordt heel wat gesekst in de Bijbel en daar kunnen we alleen maar van dromen.
schaapje schreef:
Droom dan maar lekker verder en hou het voor jezelf!
654321 schreef:Belachelijk zo'n topic.
654321 schreef:Belachelijk zo'n topic.
Sexualiteit is een gave van God, die tussen man en vrouw binnen het huwelijk thuishoort. Een paradijsbloem.
Maar te teer om daar 'open en bloot' over te schrijven dus refoweb: sluiten dit topic!
MasterJapie schreef:Nergens in de Bijbel wordt de seksdaad als zodanig een zonde genoemd. De bijbel kan gezien worden als een handboek voor de mensheid, en aangezien seks een enorm belangrijk bestanddeel van het leven is, tref je juist talrijke voorbeelden ervan aan in de bijbel. Als god echt een hekel zou hebben aan seks (of 'misbruik' ervan)
MasterJapie schreef:Het is veel te zwart wit om te zeggen dat seks zonder trouwring slecht is. Volgens mij ontneem je alleen de kans op die zegen van god die je krijgt als je je van seks onthoudt tot het huwelijk. Maar er ligt tegenwoordig zo een taboe op dat mensen als schaapje er niet eens over willen praten en zeggen dat we het ons maar lekker voor onszelf moeten houden.
Ontucht betekent op een gedwongen manier je seksuele behoeftes te bevredigen. Heeft niks te maken met seks tussen een verliefd koppel.
En inderdaad, Jezus zegt dat losbandigheid ons onrein maakt. Maar hij veroordeelt het niet. Ik heb hem immers nooit kwaad horen spreken over zijn eigen moeder. Maar alles wat wij doen als mens op aarde is onrein, en zondig, omdat wij nog niet met god zijn. Om seks hier tussen uit te pikken en af te doen als taboe is een beetje hypocriet..
MasterJapie schreef:Seks is alleen goed met een man en vrouw binnen het huwelijk, klaar uit, alles daaromheen is slecht, verkeerd, en zondig. Belachelijk. Wat zou Jezus doen?
MasterJapie schreef:Onnodig als in...? Als je seks met elkaar hebt om het feit dat je het fijn vind om intiem te zijn, in plaats van om kinderen te maken lijkt seks mij niet onnodig. Tegenwoordig is het ook een groot deel van de relatie zelf. De mens heeft behoeftes. En als je pas nadat je getrouwd bent merkt dat je geliefde deze behoeftes niet kan bevredigen, is er een enorme kans dat je je niet voor de rest van je leven zal binden aan deze persoon. Feit is nog steeds dat een derde van de huwelijken uitloopt op een scheiding. Ik heb liever dat 2 mensen elkaar goed leren kennen, zowel op emotioneel niveau als lichamelijk, voordat ze een binding aangaan die als zeer heilig wordt gezien in de kerk, dan dat ze het lichamelijke deel van hun relatie uitsluiten voor ze trouwen en vervolgens scheiden om precies deze reden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten