Ik start maar even een nieuw topic, want bij David en Jonathan loop het de spuigaten uit!
Kan iemand seksualiteit nog los zien van 'zonden'? Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het ontzettend goed is tegen stress en heilzaam voor je lijf en ook gewoon leuk! Bedenk eens hoeveel plezier je een ander ermee kunt doen. Over naastenliefde gesproken! Ik denk niet dat God het voor niets zo prettig heeft bedacht (orgasmes JeeWee). Hij heeft echt het goede met ons voor. En wij, wij zouden het als 'zondig' (haram) willen zien i.p.v. als kado. Een kers op de taart! Ondankbaar als we zijn!
Of, dat kan ook nog: misschien zijn er schrijvers die er slechte ervaringen mee hebben. Maar zeg dat tenminste, dan begrijp ik de obsessie en kunnen we een oplossing aandragen.
Er wordt heel wat gesekst in de Bijbel en daar kunnen we alleen maar van dromen. Denk aan Abraham met al zijn vrouwen en slavinnen. Salomo met zijn duizend (bij)vrouwen. David was er ook niet vies van (het is alleen zondig als hij Bathseba neemt). Het geslachtsregister van Jezus zou je ook rode oren bezorgen (incest, overspel, leugen etc). Prof. Berkhof heeft dat eens uitgelegd in een preek. Alleen die arme Paulus heeft een doorn in het vlees. Dat zal daar ook wel iets mee te maken hebben schat ik in.
En Jezus zelf? Die had het toch bij mijn weten nooit over zoiets. Dat geeft toch te denken?