oke sorry, ik dacht dat je het antwoord van kain wilde weten en soms type je gewoon lekker doorschaapje schreef:@adriano, Nu krijg ik een hele bijbelstudie van jou, en ik had maar twee vragen![]()

Mijn eerste vraag was waarom jij stelde dat de zonden ongestraft bleven, voordat de Wet er was.
antw. omdat er geen wet is dus kan er ook niet veroordeeld worden
Mijn tweede vraag was waarom jij denkt dat God de Wet helemaal niet wilde geven.
antw. Omdat Hij Mozes duidelijk instrueert om Zijn bewogenheid en rechtvaardigheid kenbaar te maken aan het volk met daarbij een perspectief voor de toekomst. Maar ze raken er helaas niet enthousiast door...
pas als ze met schrik en beven de toorn van God in hun lijf beleven, dan willen ze wel luisteren (ex 20:18)
Mensen denken soms in verhaallijnen,
paradijs=> zondeval=> erfzonden=>noach=>abraham=> jozef=>etc
soms lijkt het net een uitgekauwd verhaal
Maar wat God vandaag van jou en mij wil,
is echt niet anders dan dat Hij vroeger ook wilde, snap je
Hij wil maar 1 ding dat is een liefdevolle relatie
Hoe ging Hij met Adam om, met noach, abraham, izak, jakob, jozef,mozes?
Vanuit liefde en niet vanuit een donderende berg met bliksem of donkere wolken
het mooie lees je in exodes 24. Als alles is medegedeeld wat zie je dan gelijk...
verzoening (hallelujah)
want eerst mocht niemand de berg naderen laat staan aanraken maar er wordt geofferd en dan staat er geschreven:
8 Toen nam Mozes het bloed en sprengde het op het volk en hij zeide: Zie, het bloed van het verbond dat de HERE met u sluit, op grond van al deze woorden (boek des verbonds). hallelujah!
en wat gebeurt er na verzoening?
God wil persoonlijk een maaltijd met jou hebben en geen afstandelijk gedoe zoals verder bij de wet
9 En Mozes klom op met Aäron, Nadab en Abihu en zeventig van de oudsten van Israël. 10 En zij zagen de God van Israël en het was alsof onder zijn voeten een plaveisel lag van lazuur, als de hemel zelf in klaarheid. 11 Maar tot de vooraanstaanden der Israëlieten strekte Hij zijn hand niet uit; zij aanschouwden God en zij aten en dronken
begrijp je?
Hij wil een maaltijd hebben.... (hallelujah)