Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 30 jan 2012 10:32

Gefeliciteerd, Julia en Michael!

@ppm: leuke foto!!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 30 jan 2012 10:45

Michael gefeliciteerd!

Tandjes vallen hier ook wel mee. Er zitten nu al een tijdje bobbels van tand 5 en 6 bovenin, maar dat duurt blijkbaar nog even. maar last heeft ze er niet van.
De nachten gaan gelukkig weer beter. Af en toe nog eruit om haar speen te geven, omdat ze met de slaapzak met mouwen er niet zelf bij kan. Ze pakt hem altijd gewoon zelf en stopt hem in haar mond, maar die slaapzak is zo lekker dik, dat ze dan amper kan bewegen, maar hij is zo lekker warm :D Maar een fles hoeft gelukkig 's nachts niet meer. Ik denk toch dat op mijn vrije dagen haar er om 8 uur a half 9 uit halen toch wel heel goed is. Ze wordt nu ook standaard rond die tijd wakker.

Leuk he, die sneeuw :D Jurian speelt nooit buiten als ik er neit bij ben, maar vanmorgen heeft hij een half uur overal voetstappen gezet in de tuin :) En daarna naar de winkel gelopen, hij vond het geweldig. Hopelijk komt er goed ijs, dan kan hij zaterdag met papa schaatsen (al vermoed ik dat dat niks word, hij is zo'n held op sokken ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 30 jan 2012 10:51

Sneeuw? Waar?? 8-[ Hier zat alleen een heeeel klein beetje op de autoruit.

Tandjes... die fase hebben we hier gelukkig gehad :wink: Als ik merkte dat ze er last van hadden was ik trouwens altijd nogal makkelijk met een zetpil geven.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 30 jan 2012 10:55

Laura gefeliciteerd met Michael!

Fijn missf dat het nu weer 's nachts goed gaat.

Hier hebben wij ook een paar goede nachten achter de rug. Hij mopperde wel 2 nachten lang rond 4 uur om een fles, maar ik heb hem laten liggen ( was zelf nl ook erg moe en er die nacht al een paar keer uitgeweest). Vervolgens is hij weer in slaap gevallen en heb ik hem rond 7 uur wakker gemaakt, de honger viel dus wel mee. Afgelopen nacht lustte hij rond 1 uur ook wel weer wat, maar om dat tijdstip voeden begin ik echt niet meer aan, tenzij hij ziek is uiteraard.

@ Haai wij wonen volgens mij in dezelfde regio, want hier is ook geen sneeuw en tanden gelukkig ook nog niet al begint hij al wel met kwijlen, dus het zal mij niets verbazen.
Laatst gewijzigd door ajl op 30 jan 2012 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2012 11:02

Hier ook sneeuw en het sneeuwde net alweer (nu een klein beetje).

MissF, heerlijk he dat ze daar zo van kunnen genieten.


Check z'n mondje:

Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 30 jan 2012 11:27

Tanden zijn echt heel vervelend :shock: :D Nina heeft nu een hoektand maar ik denk dat er meer aankomen ze wil bijna niet eten... Drinken gaat ook niet super en je mag niet in haar mondje voelen.
Af en toe Dentinox en zetpillen werkt gelukkig goed (vooral 's nachts)

@AJL Kwijlen zegt volgens mij ook niet alles Nina heeft maanden gekwijld (vanaf een week of 12) en de eerste tand kreeg ze in de laatste week van December pas. Gelukkig dat de nachten weer wat beter gaan!

@ppm Gefeliciteerd met je grote dochter!

@laura Gefeliciteerd met je stoere man!

@Jannoek Zo dat gaat hard met Floris zijn tanden... Nina eet en drinkt slecht gelukkig is ze wel vrolijk en kruipt ze heel het huis door erg gezellig.

@MissF Fijn dat het weer beter gaan 's nachts breekt op een duur op en zeker als je zelf ook behoorlijk wat slaap nodig hebt.
Leuk sneeuw! hier ligt gelukkig niets (en hopelijk blijft dat zo) van de week 4 avonddiensten en dat werkt zo vervelend.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 30 jan 2012 11:27

@Evelien wat een lieve foto! Gaat het goed?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 30 jan 2012 11:45

schattig Evelien!
Ppm, wat een grote meid al, en ze kan prachtig schilderen

Vraagje aan moeders van peuters en kleuters. Waar zitten jullie kinderen op aan tafel? Jurian zat tot voor kort nog gewoon in de Ikea kinderstoel, maar nu zit Frederiek er natuurlijk in, en wordt het toch echt te krap voor hem. Hij zit dus vaak op een gewone eetkamerstoel, maar die is zo laag, dan moet hij altijd op zijn knieen zitten. Nu had een verhoger gekocht, maar die is weer te hoog, en hij komt met zijn knieen tegen het tafelblad, ook niet zo handig is.
Maar waar zitten ze dan op? Ik vind een tripptrapp stoel veel te duur en echt niet mooi. Dan toch een juniorstoel van Ikea ofzo?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 30 jan 2012 11:48

Wij vonden een tripp trapp in eerste instantie ook te duur en niet zo mooi, maar wij hebben er nu 2 aan tafel staan. Het zijn echt ideale stoelen en ze knoeien ook veel minder doordat je ze goed kan aanschuiven. De eerste stoel hebben wij via mp gekocht, maar de tweede stoel gewoon nieuw toen er een aanbieding was bij de prenatal. Wij wilden nl perse een rode stoel en die was steeds niet in de buurt te koop of ik vond dat ze er tweedehands nog veel te veel voor wilden hebben.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Jannoek » 30 jan 2012 11:56

Hier ook een tripptrapp omdat die steeds te gebruiken is. Nu alleen nog ervaring met de newborn en baby stand, maar de rest zal vanzelf wel komen ;-)

@liefie qua tanden hier ook drama met eten en drinken. Zetpil werkt maar matig. Hij is al een week lang steeds aan het gillen, met name 's nachts. Overdag is hij nog wel ondernemend. (soms zelfs iets te, naar mijn zin :mrgreen: ) Leuk dat Nina ook kruipt! Kom je er ineens achter hoe kind(on)vriendelijk je huis is he ;-)

@Laura en PPM nog gefeliciteerd met jullie kids!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 30 jan 2012 12:09

@MissF Kindje van vrienden is iets ouder als Jurian en die zit nog in de tripptrapp en hun vinden hem echt ideaal. Daarom hebben wij hem ook gekocht en wij zijn er tot nu toe zo blij mee.
Het zijn geen goedkope stoelen maar wel erg sterk volwassen mensen kunnen er zelfs op zitten.
Volgens mij is er ook een goedkopere variant alleen weet ik niet van welk merk.

@Jannoek Eigenlijk is ons huis best kindvriendelijk eerst wilden we niet dan Nina aan het antieke kacheltje kwam maar ze kan er niks aan kapot maken.
Balen dat Floris zo aan het gillen is 's nachts! Hoeveel weegt Floris want dan zou je misschien een iets zwaardere zetpil kunnen geven wie weet helpt dat?
Je zult je handen wel vol hebben aan zo een ondernemende jongen.. Ik geniet er wel heel erg van om Nina zo door de kamer te zien kruipen enz erg gezellig! En gelukkig speelt ze ook gewoon in de box.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 30 jan 2012 12:11

:lol: Ik vind het zo grappig dat de kinderen van jullie al kruipen, ik kan mij daar met 8 mnd nog helemaal niets bij voorstellen. Mijn kinderen beginnen dan net met draaien. Ik vermoed dat onze jongste telg dezelfde kant opgaat. Als ik met hem oefen om op zijn buik te liggen, weigert hij gewoon om zijn hoofdje op te tillen en blijft voorover liggen. Weer een beetje jammer, omdat ook hij een lichte afplatting heeft en het noodzakelijk is om zoveel mogelijk op zijn buikje te liggen.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor gempa » 30 jan 2012 12:17

wat een lekker pruilipje evelien

hier begint a bel ook al te kruipen en hij gaat zelfstandig zitten, wel met nog 1 handje aan de vloer, van mij mag hij nog wel even baby blijven, maar ja als je 5 maand ben . ben je natuurlijk al groot :roll:


@missF hier hebben ze nog een hele poos op zon goedkope stoelverhoger van de auto gezeten, gewoon op je stoel aanschuiven, blijft prima zitten

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2012 12:19

gefeliciteerd julia en michael!!


missf: kinderstoel te krap? milan past er hier zelfs nog in :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 30 jan 2012 12:29

@Gempa Jou mannetje spant wel de kroon volgens mij met 5 maanden kruipen en zelfstandig gaan zitten :shock: =D> Nina kan wel zelfstandig zitten maar ze kan niet van uit ligstand gaan zitten hoor dat duurt denk ik nog wel even (maar ja dat dacht ik met kruipen enz ook maar dat deed ze ook ineens)

@AJL Zo zie je maar dat kindjes alles op hun eigen tempo doen...Jou kinderen zijn toch erg vlug met praten? Ik heb het cb boekje van mijn man en mijzelf en zit er weleens in te lezen erg leuk! Maar mijn man was langzaam in alles doen en snel in praten en ik liep al los met 10 maanden en was veel later met praten. Nina gaat tot nu toe meer mijn kant op :wink:


Wat ik trouwens in mijn man zijn cb boekje tegen kwam met 6 weken sinaasappel sap geven :shock: en met 3 maanden siroop geven dan is er toch wel veel veranderd in de loop van de jaren :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten