Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Refowebkids deel 16

Berichtdoor Memmem » 26 jan 2012 13:39

Zo hier kunnen we weer verder kletsen over de refowebkids

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 26 jan 2012 20:15

Echt apart. Ilona is gewoon 4 jaar thuis geweest, en nu opeens vergezelt ze me niet meer.

Huilen moeders ook weleens op de eerste schooldag? :wink:

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Merisja » 26 jan 2012 20:24

Schipje schreef:Huilen moeders ook weleens op de eerste schooldag? :wink:


Nou...ik moet eerlijk zeggen dat toen de jongste hier naar school ging ik het ontzettend moeilijk vond. Het huilen stond me echt wel nader dan het lachen. Niet dat ik daadwerkelijk gehuild heb, maar ik moest wel even flink slikken toen ik dat kleine meisje zomaar tussen al die grote kinderen in de school zag verdwijnen... De eerste dagen was ik echt een beetje de kluts kwijt zeg maar. Vier jaar heb ik haar altijd om me heen gehad als ik thuis en niet hoefde te werken! Gezellig keutelen, even naar de winkel, naar het tuincentrum, de bibliotheek...da's nu gewoon over. En dat is best wel wennen. Maar goed, ze heeft nu nog elke vrijdag vrij en die dag genieten we met volle teugen, dat moet genoeg zijn voor een hele week :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor rosekapje » 26 jan 2012 21:05

Ik vond het vooral bij de oudste op de psz slikken, ook niet gehuild hoor, maar wel slikken. Nu kijk ik er wel anders tegen aan. Ik weet dat de mannen het ontzettend naar hun zin hebben op school of op de peuterspeelzaal. Ze zitten boordevol verhalen als ik ze op kom halen en ze zijn blij om je te zien. Dat is dan ook weer onwijs genieten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jan 2012 22:29

ik vond het wel moeilijk bij Matteo, vooral omdat hij de eerste dagen ook ging huilen. dan ga je echt niet lekker weg :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 28 jan 2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Bumba » 26 jan 2012 22:32

@aikongirl: Dank je voor de link! Ik wil hier zeker even proberen om te gaan passen met dochterlief!

Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 26 jan 2012 23:04

Staat em goed, TJ!

Ik vond het best even moeilijk toen Timon voor het eerst naar school ging. Moeilijker dan de psz. School voelt zo verplicht, en het is echt zo'n hele andere fase.
Vandaag 'mocht' Timon knecht zijn en naast de juf zitten. Maar hij vond het helemaal niet leuk; hij wil nooit meer knecht zijn zei hij :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2012 08:16

oeff ik vindt het al moeilijk om S. naar de crèche te doen van de kerk. :oops:

Hier werd S. vanochtend om 6 uur kletsend wakker. Die heeft van gisteravond half 7 tot vanochtend 6 uur geslapen met 1 onderbreking voor een voeding. Wel erg lekker zo.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 27 jan 2012 11:18

Hier zijn we gelukkig al wel wat gewend met kdv en nu gastouder, oppas van de sportschool, van de kerk. Maar toch zal school wel anders zijn, omdat ik dan gewoon weer naar huis ga als ik hem wegbreng, dat lijkt me wel raar.

Als mensen nog willen shoppen, bij de Hema hadden ze hier nog leuke dingen hangen. Voor mijn vriendins zoontje een schattig broekje, en voor Frederiek vast een spijkerbroek in maat 74. Was 15 euro, nu 4 :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2012 12:00

Ik denk dat ik wel even ga huilen ja 8-[ Maar goed, net als wat AG zegt, hij is dan ruim 4 jaar bij me geweest...
Hij mag vandaag trakteren :mrgreen:
Laatst gewijzigd door LauraC op 30 jan 2012 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2012 12:53

oooh leuk die koekjes zeg.. maar hij is vandaag toch neit jarig wel?

Hier geen moeite met julia wegbrengen, wel moeite met het vertrouwen van de leerkrachten. Lang verhaal.. wijdt er verder niet over uit.... maar het vertrouwen dat de school ook naar mijn kind kijkt ondanks dat het instroom is, heb ik nog niet echt :oops:

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor jeepeecee » 27 jan 2012 13:19

tj: wat gaaf alle 2 in pak :D en de kleinste boef, wat krijgt die aan?
Afbeelding

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2012 13:34

@ppm: nee, zondag pas. Maar vandaag is voor hem leuker dan maandag omdat zijn vriendjes voornamelijk op de vrijdag komen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor *Annet* » 27 jan 2012 15:04

Ik vond het heerlijk dat de jongste naar school was :oops:

bij thuiskomst riep ik: yes, eindelijk rust

4 jaar zwaan-kleef-aan was ik heeeeleeeemaaaaaaaaaaal zat, hoeveel ik ook van haar houd
ja, dat is mijn mening dan he.....

Pluk01

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Pluk01 » 27 jan 2012 15:23

:muhahaha: Ik lig echt helemaal in een deuk hier achter mijn laptop... Vooral om Michael en Timon, maar ook om de uitspraak van Annet: 4 jaar zwaan kleef aan was ik helemaal zat :lol: ...

Hier gaat hij over een jaartje naar school. Volgende week hebben we een gesprek op de basisschool die onze voorkeur heeft. Hopelijk bevalt het zo goed dat we niet meer verder hoeven te zoeken!

@Lenny: wat naar zeg! Heel veel sterkte met alles!

Hier op het moment een mannetje wat gigantisch uitprobeert. En een fantasie dat hij af en toe heeft :shock: ... Van de week vreselijk gelachen: we gingen met de auto naar de winkels. Hij was de hele dag al fictief voor 2 baby's aan het zorgen en ik moest steeds stil zijn omdat ze sliepen etc. We stapten daar uit de auto, staat hij aan zijn jas te sjorren en een heel verhaal op te hangen tegen zijn fictieve baby's. Zegt hij opeens: even wachten hoor, nog niet gaan lopen, ik moet eerst mijn draagdoek nog even goed doen, anders kunnen de baby's niet slapen :mrgreen: . Hij heeft ook allerlei fictieve vriendjes etc. waar hij dan van alles mee beleefd. Zo grappig! Je ziet ook gewoon dat hij echt de dingen naspeelt die hem bezig houden. De juf op de psz had verteld over Jona. In de auto naar huis zei hij: ik moet ook naar Ninevé, maar ik luister wel naar de Heere God hoor, ik ga er wel heen :lol: ...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten