Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2012 22:06

Volgens mij zijn scholen idd verplicht om overblijf aan te bieden!

@PPM: Als een Yepp beter is en M. blijft daar wel in zitten, zou ik proberen er eentje via MP op de kop te tikken!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jan 2012 22:24

ze zijn alleen nog niet zo lang op de markt, en kosten nog behoorlijk wat. Ik ben idd wel eens aan het rondneuzen, maar wild an ook een zelfde achterstoeltje om het geheel wel even geen kakelbonte tentoonstleling te zijn

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2012 22:50

Is er niet iemand in de omgeving die zo'n stoeltje heeft? Kun je misschien kijken of het wat is? (misschien zeg ik iets geks hoor, :oops: :oops: ).

Gisteravond viel S.imon in slaap:

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jan 2012 23:24

Niet te geloven Evelien! In slaap vallen tijdens het badderen! :shock: :D Schattig!

Over bellen met koorts: de jongste was vanaf nieuwjaarsdag een week lang flink ziek, hoge koorts. Heb niet gebeld. Ze dronk goed, plaste goed en sliep de hele dag, snel moe maar niet suf. En dan krijg je ws toch een ab kuur. Nu is ze helemaal het vrouwtje weer. Ze is zooo lief! De hele dag doet ze niet anders dan lachen. Gewoon lief lachen. Heerlijk! Ik merk bij haar ook bijzonder weinig van 'sprongetjes'. Ze is nu ruim 6 mnd maar naar bijvoeding taalt ze nog niet, probeer wel eens wat maar het word allemaal weer netjes haar mondje uitgewerkt. En dan dat gezicht!

Enne..........ETEN bij de oudste. Wanneer oh wanneer gaan ze weer eten? Wij maken er geen strijd van maar soms wil ik toch dat ze PROEFT. Dus wel strijd. :wink: Soms als we groente-aardappels-vlees eten, dan eet ze wel. Maar alle andere dingen blieft ze niet. (terwijl we vroeger juist pasta e.d. twee keer opschepten voor haar!) En laat haar moeder nou net zo eigenwijs zijn en het vertikken om het menu aan haar wensen te voldoen. Na een paar aangescherpte regels is het wel weer GEZELLIG aan tafel!
Laatst gewijzigd door Schipje op 17 jan 2012 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2012 23:32

Schipje schreef:Niet te geloven Evelien! In slaap vallen tijdens het badderen! :shock: :D Schattig!

Maar hij was wel gelijk (sjago) wakker toen hij er uit werd gehaald, ppfff.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 18 jan 2012 08:30

Overblijf aanbieden is inderdaad verplicht wanneer er door ouders op aangedrongen word hiervan gebruik te willen maken (hierover keer brief gehad waarin gelijk het belang van moeder thuis enz. werd beschreven en de hoop dat overblijf niet nodig zou zijn enz.)
Zolang ouders niet tegen de regels/ verwachtingen van de school ingaan om het dan toch te willen blijft het gewoon zo. Maar hier zijn wijkscholen dus voor iedereen max 5-10min lopen.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 18 jan 2012 08:55

Weet iemand waar je gegevens kan vinden over de prestatie van scholen? Wij moeten een voortgezet-onderwijsschool uitkiezen voor onze oudste. Ik vind het echt lastig! Waar let je dan op? Sfeer, kwaliteit van het onderwijs, afstand, vervoerskosten...Hoe doen jullie dat?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 jan 2012 09:02

cornelia77 schreef:Weet iemand waar je gegevens kan vinden over de prestatie van scholen? Wij moeten een voortgezet-onderwijsschool uitkiezen voor onze oudste. Ik vind het echt lastig! Waar let je dan op? Sfeer, kwaliteit van het onderwijs, afstand, vervoerskosten...Hoe doen jullie dat?

www.onderwijsinspectie.nl
Ik zou alles in mijn overweging meenemen. Identiteit vind ik trouwens ook niet onbelangrijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jan 2012 09:03

Ooh wat lief Evelien!

Volgens mij zijn scholen idd verplicht om overblijf aan te bieden.
@koorts, Frederiek heeft 2 weken lang koorts gehad, soms wel even onder de 38 graden, maar over het algemeen tussen de 38 en 39.7. Twee weken vond de dokter toch wel erg lang. Dus een kuurtje gekregen, wat binnen een dag al goed werkte. Ik hou helemaal niet van medicijnen, en geef ook niet zo snel een zetpil bij koorts, omdat koorts niet voor niks is. Maar 2 weken lang vond ik toch echt te. Dat vond de dokter gelukkig ook ;)

@eten, dat blijft hier ook een 'probleem'. Dat is het niet, want dat maken we er niet van, maar echt goed avondeten doet hij nog steeds niet. Tegenwoordig proeft hij meestal wel iets van de groenten, omdat hij dan nog een beetje vlees krijgt. Hij lust 3 hapjes witlof, en vaak ook wel wat worteltjes of doperwtjes. Wij passen ons menu ook absoluut niet aan op hem. Hij eet tegenwoordig wel heel veel kale macaroni. De saus hoeft hij niet, maar gewoon witte macaroni. En dan wel 3 opscheplepels ofzo. Maar daar zit natuurlijk ook niet heel veel in, en dat aten we al maximaal eens per week, en eten we nu echt niet meer omdat hij dat zo lekker vindt. Toch merk ik dat de strijd die we niet voerden de afgelopen 1,5 jaar toch zijn vruchten afwerpt. Over het algemeen hebben we hele gezellige maaltijden, en eet hij nu toch soms een hapje groenten, terwijl hij dat de afgelopen 1,5 jaar echt weigerde. Wel hebben we de regel dat hij een half stukje vlees krijgt, eet hij een hapje groenten, krijgt hij de andere helft ook. En na het avondeten krijgt hij niks meer. Dan moet hij tot het ontbijt wachten.

Fietsstoeltje voorop vind ik eng, omdat een stuur veel wiebeliger is dan een bagagedrager. Even het stuur loslaten en het klapt om zeg maar. Een bagagedrager niet. Jurian heeft altijd prima achterop gezeten. En een kindje dat eruit kruipt, dat denk ik idd dat het eerder uitzondering is dan regel. Dus om die reden zou ik niet een ander stoeltje kopen. Voor achterop hebben we een Bobike, gewoon via marktplaats, dat ga ik voor voorop ook wel doen. Want ik denk dat we daar op uit gaan komen. Bedankt allemaal voor de tips :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 jan 2012 09:40

Hier krijgen ze de gordels van de bobike echt niet los, ikzelf krijg ze soms amper los ik moet een knopje voor indrukken en aan de zijkanten wat inknijpen. Heb geen slechte ervaringen met bobike, achterop heb ik een fietsstoel waar ze tot aan haar hoofd in zit zeg maar, ook een fijne stoel.

Evelien wat een moppie is je mini-boy. :8>

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 jan 2012 09:45

paprikameisje2 schreef:ze zijn alleen nog niet zo lang op de markt, en kosten nog behoorlijk wat. Ik ben idd wel eens aan het rondneuzen, maar wild an ook een zelfde achterstoeltje om het geheel wel even geen kakelbonte tentoonstleling te zijn

En de Quibbel dan is ook een nieuw stoeltje niet zo duur als je online even rondshopt, heeft ook een ander soort gordel. en achterstoeltje heeft zelfs een soort slaapstand
overigens maakt ik een paar slagen in de bobike gordel en dan kregen ze hem echt niet af, alhoewel ik een heel ouwetje had zl gewoon de gesp eruit kon trekken als hij ging staan, maar goed die was al erg oud

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 jan 2012 09:48

wat een lieve foto evelien!

scholen, praten met ouders die er kinderen hebben daar wordt je het meest wijs van, en vast stellen voor jezelf wat jij belangrijk vindt voor je kind

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jan 2012 10:04

Ik was vanmorgen maar wat blij dat ik netjes de gordel van het fietsstoeltje vast had gedaan, anders had Sylke in de sloot gelegen... Ik fietste op een smal fietspaadje langs het water, en er passeerde een erg brede scooter met nog bredere fietstassen. Ik raakte van het pad, fiets kantelde en Sylke balanceerde op d'r kop boven de sloot :shock:

Hier trouwens GMG zitjes, die kunnen zonder adapters op de fiets en aangezien ze hier op 3 verschillende fietsen moeten vond ik dat wel handig.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 18 jan 2012 10:50

Wow Haai, wat eng! Kreeg je de fiets wel weer goed?

Wij hebben een bakfiets, een babboe. Heerlijk om een bakfiets te hebben, maar mensen, wat een ellende we er al niet mee gehad hebben. Ondertussen is alles al een keer vernieuwd geloof ik. Nu had manlief net de ene binnenband vervangen (klapband gehad), wil hij de remmen bijstellen, breekt de remhendel af! Kunnen we nog niet fietsen :cry: Ik gebruik de bakfiets wel erg graag: ze zitten lekker, en ook droog als het regent, en je kunt er nog een bérg boodschappen in kwijt. Alleen ietsje harder trappen, maar dat heb ik er wel voor over.

Over schoolkeuze: ik vind de sfeer op de school wel erg belangrijk hoor. Verder heeft Elsevier net vorige week weer een onderzoek gepubliceerd over de VO-scholen. Dat staat ook op hun website. Maar dat gaat dus meer over de prestaties. Ook niet onbelangrijk toch? En als het mogelijk is zou ik een kleine school fijner vinden dan een grote school. Ik werk zelf op een kleine middelbare school, en leerlingen worden echt gekend (en dus gemist als ze er niet zijn). Maar ik neem aan dat je de open dagen bezoekt die in deze tijd overal zijn?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jan 2012 10:56

Ik kon me nog net aan een hekje vastgrijpen, anders waren we met fiets en al in het water geduikeld. Er kwamen gelukkig direct mensen helpen. Heb nog een hele tijd de bibbers in m'n benen gehad...

Terug naar “Archief”