Hier volgde en volg ik ook het ritme van het kind. Hij is nu bijna 3 en meestal heeft hij wel een aardig ritme, maar het kan nog steeds elke dag wel anders zijn. Alleen als ik moet werken of hij naar de psz moet, maak ik hem wakker als dat nodig is. Anders laat ik hem gewoon slapen tot hij wakker wordt en dan is het echt wel een uitslaper (vanmorgen was het half 10

, maar toen was hij wel vannacht een poosje wakker geweest). Overdag slaapt hij bijna nooit meer en hij ligt er 's avonds meestal wel rond 19u in, maar dat is geen wet van Meden en Perzen.
@ppm: ik herken wel wat jij zegt. Ik vraag me ook altijd af hoe mensen dat doen. Maar maak je niet druk hoor! Inderdaad herinneren kinderen zich later vooral hoe gezellig het thuis was en niet hoe schoon en/of netjes. Je huis teveel schoonmaken is zonde van de tijd en energie joh

! Hier in de familie een paar schoonheidsfreaks... En maar klagen dat ze het zo druk hebben, vervolgens blijkt dat ze elke week de meest onzinnige huishoudelijke klussen doen en zelfs de onderbroeken strijken
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
. Dan denk ik echt: joh, je maakt het jezelf moeilijk. (het is niet vervelend bedoeld voor de mensen hier die ook zoveel in huis doen hoor

) Maar ik krijg soms gewoon de kriebels van dat gezeur steeds...