Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 28 dec 2011 20:23

Het breekt zo op he, die gebroken nachten.
Mogen ze niet meer dan 800 cc? Frederiek krijgt 3 x 240 ongeveer, en de laatste fles is Bambix vanaf 6 maanden, met alleen water erbij, daar zit al opvolgmelk in. Daar slaapt ze hier trouwens goed op, misschien is dat ook een idee? Daar krijgen ze een lekker vol gevoel van volgens mij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 dec 2011 20:50

Staat volgens mij ook op de pakken dat ze maar 800cc mogen ze ''moeten'' nu steeds meer over op vast voedsel zo is het mij ook verteld op het cb.
Nina drinkt/eet gewoon geen melk met rijstebloem of bambix heb het een aantal keren geprobeerd maar dan kan ik het weggooien. Maar ik hou het maar even op een nachtvoeding.
Gelukkig hebben we nachtrust genoeg hoor want na de fles slaapt ze door tot 09.00 's morgens :oops: :D
We houden het maar even op tandjes :wink:

Frederiek drinkt wel veel dan eet ze ook al groente en fruit of dat niet?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 dec 2011 21:00

Ja, sinds kort beiden. 's Morgens fruit,'s middags groenten. Ik vermoed dat over niet al te lang er 1 fles afgaat. Omdat we haar nu elke avond wakker moeten maken voor die laatste, en ze bijna nooit gaat huilen als de 4 uur tussen de andere flessen om zijn. Als ze iets meer gaat eten, zal ze vast genoeg krijgen aan 3 flessen, denk ik.

Wat krijgen jullie kleintjes trouwens voor groenten?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 dec 2011 21:09

Leuke foto's weer gezien!

Hier zijn de tandjes die door moeten komen, ook een ramp.
Boven komen ze echt bijna door.
Vannacht kwam ze om 00, 02, 04 en 07. Normaal gesproken maar één keer gelukkig.

Ze eet nog weinig groente en fruit.
Groente: wortel en snijboontjes.
Fruit: Appel.
De rest krijg ik er niet in.

Brood ook niet. Ze krijgt crackers en een of andere melkpap van een lepel.
Ach ja, zal vast wel eens goed komen. Toch? 8-[

Hier een foto van mijn meiden

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 dec 2011 21:13

Mooie foto's weer!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 dec 2011 21:14

@Wauw Ag wat een mooie meiden, en zo verschillend! :-)

@MissF: graag gedaan hoor! ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 dec 2011 21:40

@MissF Nina zit ook op 3 flessen en dat gaat goed alleen sinds ze verkouden is/geweest en ze last van haar tandje heeft is het een beetje een rommeltje met de flessen :lol:

Van groente eet Nina alles als het maar uit een potje komt (wat ik heel jammer vind want ik heb allemaal leuke recepten maar ja)
Fruit eet Nina echt allemaal vorige week nog 4 rijpe mango's gekocht en gepureerd en in de vriezer gedaan erg handig. Vandaag heb ik abrikozen gekookt met verse vanille dat doe ik in kleine porties in de vriezer en dat meng ik dan weer met banaan,appel,peer,kiwi enz.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 dec 2011 21:46

Pff, zo ingewikkeld gaat het hier niet :D Ze krijgt een peer of banaan, die zijn vaak lekker zacht. Binnenkort maar weer eens appels koken, zodat ze goed te prakken zijn. En een keer meloen gehaald, vond ze ook best.
Maar van groenten heeft ze alleen wortels en vanavond dan witlof op. Gewoon wat wij ook eten. Ik kook altijd zonder zout, dus ze kon zo aanschuiven. Zo onwijs gezellig, 2 kids aan het hoofdeind :D Jurian helemaal trots dat hij op de 'grote mensen stoel' mocht omdat zijn kinderstoel nu bezet is tijdens het avondeten :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 dec 2011 22:39

Ik vind koken erg leuk om te doen scheelt misschien ook wel :wink: Daarom vind ik het zo jammer dat Nina nog geen verse groenten wilt (en ik heb echt al vanalles geprobeerd)
Ik pureer appel gewoon met de staafmixer gaat veel sneller :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 dec 2011 22:45

nog even over lief... ik heb hier maatje 80 voor marijn liggen, maar het past nog steeds niet! Hij zit in de rest van de kleding over het algemeen nu wel in 80, of net in 80.. ik vind het groot vallen, en kort!

missf: als je appels kookt, worden ze ook niet bruin als je ze langer laat staan. Ik maakte gerust voor twee dagen klaar, want het bleef mooi geel. SOort appelmoes heb je dan!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 dec 2011 11:44

Wat hier werkte Liefie was om een halve appel bij in de staafmixer te doen om groenten 'in te wijden'.
Dan at hij het wel. Na verloop van tijd kon die appel weg blijven.
Ik kookte altijd alles zelf maar deed wel veel in de vriezer. Kocht 1 bloemkool en deed daar iets aardappelkruim door (als ze wat ouder zijn met gekookte kip, vis, rundvlees) en dan in de staafmixer en dan in porties in de vriezer. Idem met bos wortels, broccoli, bonen, rode bieten enz. enz.
Met fruit deed ik het bij de oudste ook in porties in de vriezer, bij de tweede at de oudste de rest wel op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 dec 2011 12:57

@654321 Dat heb ik ook al geprobeerd en dat werkt alleen met bruine bonen die eet ze wel. Maar in elk geval bedankt voor de tip ik blijf het gewoon proberen.

Vannacht werd Nina om 00.15 wakker mijn man heeft ze een fles gegeven en is ze weer lekker gaan slapen tot 05.30 :shock: gelukkig moest ik vandaag gewoon werken en zou de wekker toch al om 06.30 gaan toen heeft ze een uurtje lekker in mijn armen gelegen erg gezellig al hoeft dat ook niet elke dag :lol:

Vanmorgen heeft mijn ma nog even pasfoto's laten maken van Nina morgen gaan we nog even een ID aanvragen voor Nina.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 dec 2011 13:26

Floris vindt alles lekker, behalve als het uit een potje komt.
Vind zelf die potjes ook heel vies, chemisch ruiken...
Heb voor noodgevallen biologische potjes in huis, die gaan er wel in, smaakt veel natuurlijk/echter vind ik..

Verder lust hij alles wat we m tot nu toe geven.
Hij eet 1 boterham tussen de middag, s middags fruit: banaan, sinaasappel, peer, meloen, appel, mandarijn, kiwi... Van banaan gaat hij alleen heel moeilijk poepen, dus dat geef ik bijna nooit ;-)

Verder qua avondeten allerlei groenten, stukje kip/vis/rundvlees en wat aardappels/rijst/pasta, afhankelijk van wat we zelf eten.
's avonds een papfles, en dan nog heel wat voedingen er bij... Mannetje lijkt onverzadigbaar ofzo, maar is dan ook vreselijk actief. :mrgreen: :-oo

@AG wat een prachtige meiden! Wauw!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 dec 2011 13:36

@Jannoek Ja jullie hebben een snel mannetje! Wel erg leuk die ontwikkelingen. Groeit hij nog steeds zo hard of niet?
Ik baal er best van dat Nina die potjes zo lekker vind maar ja vind het toch wel belangrijk dat ze warm eten eet.
Is zijn tandje al door?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 dec 2011 13:38

Hier is vanmorgen de huisarts even langs geweest. Ik moest nog bellen voor een afspraak voor een kraambezoek, en heb er gelijk maar even gebruik van gemaakt om te vermelden dat ik het vermoeden heb dat V. last heeft van verborgen reflux. Had al op internet gekeken en dat kwam wel overeen met wat V heeft. Ze zou gelijk even langs komen (wat een service!) en binnen 10 min stond ze op de stoep! Hier kwam niet echt wat uit, weet inmiddels wel dat artsen niet zo snel toegeven volgens mij, maargoed... Ik moest toevallig ook voeden toen de arts er was en ze zag ook wel dat V erg gulzig was, terwijl ik het er nog rustig aan toe vond gaan :wink: Waarschijnlijk zit daar dan ook wel het "probleem"? Ze is de laatste dagen zo onrustig! Vooral na de voeding, en je ziet gewoon dat ze echt last heeft van iets, ontroostbaar! Vooral 'snachts is dat slopend. Na de voeding is ze naelijk nog ruim anderhalf uur onrustig, huilen huilen e huilen. Niets helpt dan ook!
Ze zei wel dat het erg belangrijk is dat ze tijd krijgt om te boeren, dus nu na elke voeding ook maar een half uur met dr overeind blijven zitten... Het vergt even tijd, maar hopenlijk doet het wat. Zoniet, trek ik gewoon weer aan de bel :-)
Gebruik al wel Infacol, omdat ik het vermoeden had dat het darmkrampjes waren, maar dat is het volgens mij niet. Ook maar even goed opletten wat ikzelf eet en kijken hoe ze daar op reageert!
Afbeelding

Terug naar “Archief”