Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heus
Luitenant
Luitenant

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

Berichtdoor Heus » 23 dec 2011 09:26

Hersteld Hervormde Kerk:

Aangenomen naar Moerkapelle i.c.m. Stolwijk: kand. W.C.J. van Blijderveen te Meerveld.

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepn te Krabbendijke: ds. B. Labee te Tricht-Geldermalsen;
Beroepen te Picture Butte (Alberta, Canada): ds. A. Verschuure te Scherpenzeel.

Bedankt voor Sint Annaland: ds. G. Hoogerland te Kruiningen.
Bedankt voor Groningen: ds. M. Joosse te Hendrik-Ido-Ambacht.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 24 dec 2011 13:39

Hersteld Hervormde Kerk:

Bedankt voor Ouderkerk aan den IJssel: ds. A. Vlietstra te Katwijk aan Zee (Wijk Elim).

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 27 dec 2011 18:50

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Wolphaartsdijk: ds. G.J.N. Moens te Meliskerke;
Bedankt voor Westkapelle: ds. B. van der Heiden te Alblasserdam;
Bedankt voor Wageningen: ds. A. Schot te Nunspeet;
Bedankt voor Ridderkerk-Slikkerveer: ds. B. Labee te Ridderkerk-Slikkerveer.

Toen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Toen » 27 dec 2011 19:47

Heus schreef:Bedankt voor Ridderkerk-Slikkerveer: ds. B. Labee te Ridderkerk-Slikkerveer.

ds. B. Labee te Tricht-Geldermalsen

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 29 dec 2011 11:09

Zullen we van de GG, HHK, GGiN en aanverwante kerken alleen iets posten wanneer een beroep is aangenomen? Scheelt een bult typewerk, ik schat dat dan zo'n 99% van de berichtjes niet meer verschijnt...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 29 dec 2011 14:02

Race406 schreef:Zullen we van de GG, HHK, GGiN en aanverwante kerken alleen iets posten wanneer een beroep is aangenomen? Scheelt een bult typewerk, ik schat dat dan zo'n 99% van de berichtjes niet meer verschijnt...

We blijven gewoon posten, want dit is het op 1 na meest gelezen topic van refoweb!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 29 dec 2011 14:30

Heus schreef:We blijven gewoon posten, want dit is het op 1 na meest gelezen topic van refoweb!
We? Heus is dus meerdere mensen?
Zonder dollen: Zie refdag.nl, dominees.nl, teletekst pagina 343, prekensite.nl.
Meer dan genoeg info toch?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 29 dec 2011 17:15

Race406 schreef:We? Heus is dus meerdere mensen?
Zonder dollen: Zie refdag.nl, dominees.nl, teletekst pagina 343, prekensite.nl.
Meer dan genoeg info toch?

Niet alleen ik post hier, er zijn er wel meer, maar sorry, die denken er misschien anders over!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 dec 2011 19:15

Wat is het probleem? Dan lees je dit topic toch gewoon niet meer? :-k

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 dec 2011 10:04

Merisja schreef:Wat is het probleem? Dan lees je dit topic toch gewoon niet meer? :-k
Het komt eigenlijk voort uit wat irritatie. De GG beroepingsberichten worden steevast (op een heeeeeeeeeeeeeel enkele uitzondering na) gevolgd door een bedanktbericht. En daarvan zeg ik: Noem dan alleen de berichten als er een beroep is aangenomen.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 30 dec 2011 11:02

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Rotterdam-Centrum: ds. M. Karens te Werkendam.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 dec 2011 13:33

Race406 schreef:Het komt eigenlijk voort uit wat irritatie. De GG beroepingsberichten worden steevast (op een heeeeeeeeeeeeeel enkele uitzondering na) gevolgd door een bedanktbericht. En daarvan zeg ik: Noem dan alleen de berichten als er een beroep is aangenomen.

Die irritatie van jou is idd iets dat al langer tijd opvalt, ja. Op de één of andere manier kom je telkens zó anti GG over. Je doet erg laatdunkend over de bedankjes die er telkens weer gedaan worden in de GG. Het lijkt er op dat de GG bijna niets goed kan doen bij je. Er zijn zovéél beroepen waar voor bedankt wordt, maar je noemt nu toch alleen maar weer de GG. Volgens mij zit er gewoon een grote wrok tegen dit kerkverband achter en gaat het helemaal niet zozeer om de 'zinloosheid' van de berichten in dit topic. Maar goed, dat is mijn gevoel hierbij. Ik ben het met Heus eens: gewoon plaatsen. En als je het zinloos vindt, kijk dan gewoon niet.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 dec 2011 13:53

Merisja schreef:Die irritatie van jou is idd iets dat al langer tijd opvalt, ja. Op de één of andere manier kom je telkens zó anti GG over. Je doet erg laatdunkend over de bedankjes die er telkens weer gedaan worden in de GG. Het lijkt er op dat de GG bijna niets goed kan doen bij je. Er zijn zovéél beroepen waar voor bedankt wordt, maar je noemt nu toch alleen maar weer de GG. Volgens mij zit er gewoon een grote wrok tegen dit kerkverband achter en gaat het helemaal niet zozeer om de 'zinloosheid' van de berichten in dit topic. Maar goed, dat is mijn gevoel hierbij. Ik ben het met Heus eens: gewoon plaatsen. En als je het zinloos vindt, kijk dan gewoon niet.
Dat is nogal een stevige bewering... Ik ben NIET anti-GG (of iets wat daar op lijkt)! Het valt me gewoon op dat er ontzettend veel bedankt wordt.
Ik ben tegen de lijdelijkheid die er bij velen heerst. Maar ik ben NIET anti-GG!
Ik zie wel de zere plekken bij de GG, maar dat zien er wel meerderen. Ik zie ook de zere plekken bij andere kerken. Ook mijn eigen kerk (CGK) heeft genoeg waar iets over op te merken is. En ook dat laat ik niet na om te doen...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 dec 2011 16:19

Race406 schreef:Dat is nogal een stevige bewering... Ik ben NIET anti-GG (of iets wat daar op lijkt)! Het valt me gewoon op dat er ontzettend veel bedankt wordt.
Ik ben tegen de lijdelijkheid die er bij velen heerst. Maar ik ben NIET anti-GG!
Ik zie wel de zere plekken bij de GG, maar dat zien er wel meerderen. Ik zie ook de zere plekken bij andere kerken. Ook mijn eigen kerk (CGK) heeft genoeg waar iets over op te merken is. En ook dat laat ik niet na om te doen...

Oké, helder. Op mij komt het namelijk echt zo over zoals ik het omschrijf. Maar ben blij dat dat dus niet klopt :wink:

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 31 dec 2011 13:11

Hersteld Hervormde Kerk:

Ds. W.M. van der Linden is weer beroepbaar, want hij stond 28 december jl. 4 jaar te Stellendam.

Terug naar “Archief”