Voor alle onzekere moeders (me inclusive

):
kijk naar je kindje! Wat heb je aan kolf resultaten -al rijzen ze de pan uit- als je kind niet lekker in zijn vel zit en wat heb je eraan om onzeker te worden van een ander z'n -mega-kolfresultaten terwijl jouw kind het prima doet op een, naar andermans mening, kleine hoeveelheid melk?
Door al dat kijken naar hoeveelheden en lijntjes en curves en de tijdsduur van de slaapjes, bestaat m.i. het gevaar dat je minder goed vertrouwt op je moederinstinct en meer naar de papieren kijkt dan naar je kind.
Ik lees hier soms over flessen van boven de 200ml!! Ook weet ik dat er moeders zijn die met kinderen van diezelfde leeftijd maar amper 100ml bv kolven. "t Is de helft, en die kinderen groeien ook goed. Ik vind het allemaal -zolang het kind zich lichamelijk en geestelijk normaal gedraagd- niet zo veelzeggend.
Mensen, hoe denk je dat ze dat in andere landen doen? Zonder (zoveel) tabellen (als in Ned.)? En daar loopt de bv meestal ook nog eens beter als bij ons.
De tabellen en curves e.d. geven soms een stukje zekerheid dat het qua lichamelijke ontwikkeling goed zit, maar het is geen wet, want als het dan ietsje anders gaat kan het heel onzeker maken.
Dit gezegd hebbende............

ga ik me druk maken over het feit dat dochterlief vanmorgen maar 30cc gedronken heeft uit het flesje, en daar nog heerlijk op geslapen heeft ook...... Wat een rust dat ik nooit zie hoeveel ze uit de borst drinkt. Als ik nooit zou kolven (en dus nooit weet hoeveel ze drinkt) zou ik alleen een dikke baby zien en me nergens druk om maken.
Mijn toon kan je niet horen maar is vriendelijk en bemoedigend bedoelt!