Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 12 dec 2011 15:05

Wat geven jullie die laatste voeding nog laat? Zo lang kan ik zelf echt niet opblijven. Ik geef hem rond 21.30/22.00 uur al de laatste voeding en daarna zie ik wel hoe laat hij komt. De laatste nachten is dat steeds rond 3.00 uur. Jammer genoeg is hij dan klaar wakker en slaapt pas rond 4.00 uur/4.30 weer, maar vervolgens maak ik hem om 7.00 uur weer wakker voor de volgende rij voedingen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 dec 2011 21:11

heb je dat op mijn verhaal hiervoor, ajl? dat was namelijk overdag, daarom vond ik het zo raar.. van 8.15 tot 14.30..

de laatste avondvoeding hangt hier ook wel af van of wij zelf 's avonds wat hebben. maar over het algemeen zijn wij ook meer avondmensen. liggen eigenlijk nooit voor 23 uur op bed en vaak is het zelfs wel 23.30.. ik kan beter tegen 's avonds laat dan 's ochtends vroeg, maar dat zal ook wel een kwestie van gewenning zijn. vanmorgen was onze jongste dochter om 9 uur wakker (ze lag er toch al 'vroeg' in (voor ons doen), om 22.15) en de oudste pas om 9.30 (maar goed, die was vannacht een poos wakker geweest). heerlijk vind ik dat, dan kan ik zelf ook lekker ff wat doen voor ze eruit zijn.
als de oudste zover is dat ze naar school gaat, zullen we het ritme hier in huis toch eens wat aan moeten passen 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 dec 2011 22:19

Haha ja, mijn oudste gaat over een maandje naar school.
Dat wordt nog wat...

Nog last van spruw, ajl?

Ik geef morgen alweer 8 maanden bv. :)
Stoppen zit er nog niet echt in..
Ze zet t nog altijd op een gillen als ze poedermelk voorgeschoteld krijgt.. de schat.

Dankzij al dat sint snoep ff niet meer afgevallen.
Maar zit nu wel al 10kg onder gewicht van voor de bevalling.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 dec 2011 22:31

AJL, hier voed ik nog steeds op verzoek, dus hier de raarste tijden qua voedingen. Gelukkig begint ze nu (overdag) een ritme te krijgen, ik hoop nog steeds op doorslaap-nachten, maar niet al te hard, anders valt het maar weer tegen :). Wakker maken om te voeden werkt hier niet, als ze geen zin heeft (of teveel afleiding) drinkt ze gewoon niet.

AG, alweer 8 maanden, mooi :D. Haha, geen poedermelk, grappig zo'n eigen mening. Hier wil mevrouwtje geen fles, maar koude melk uit een beker is wel goed :mrgreen: . Met een beetje oefenen gaat dat al vrij aardig, en zo komt eindelijk eens het moment in zicht dat ik een voeding kan kolven en door man kan laten geven. Hehe...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 dec 2011 23:27

Hier woensdag zeven maanden bv. Gaat goed de laatste dagen!
Meneer hier wil ook geen poedermelk.. Dus ook hier is stoppen wat dat betreft geen optie.. Ik vind poedermelk zelf enorm stinken, zo anders dan bv... Maar gelukkig dat het er is voor alle situaties dat bv geen optie is ;). F heeft van zaterdag op zondag doorgeslapen, zo heerlijk! Hoop dat hij het snel vaker gaat doen...

Succes allemaal met de bv, zeker juffiejuf en dippie!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 dec 2011 05:10

Ik schreef 10kg onder gewicht van na de bevalling.
Maar dat moet zijn, 10kg onder gewicht van voor de zwangerschap. ;)

Wauw, Fem heeft nu geslapen van 21.30 - 04.45.
Lang voor haar doen!
Lekker Jannoek, dat F een keer heeft doorgeslapen!

Ik Vind flesvoeding ook echt stinken..
En ja, Dit is ook leuker verpakt. Dus kan er geen ongelijk geven.
Maar het zou wel es handig zijn, als ze t wel gewoon af en toe zou drinken. :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 dec 2011 09:42

Gaf ik nog maar bv :mrgreen: ...
Dochterlief heeft ontstoken ogen en een druppeltje borstvoeding helpt daar zo goed tegen :wink:.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2011 09:51

Hier een combinatie: bv en flesvoeding. Ik geef zowieso 's nachts/'s ochtends bv. En hij drinkt het allebei.
En afvallen doe ik ook nog steeds (in mijn opzichte niet zo heeel erg).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 dec 2011 09:58

De bv hier gaat prima, maar af en toe krijgt ze nog wel wat bijvvoeding. Dit gaat prima! Ze pakt de fles netjes en blijft ook super goed aan de borst drinken! De nachten moeten we nog even aankijken, maar we hebben niets te klagen! Ze ligt nu prinsesheerlijk op mn schootte slapen :-)
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 13 dec 2011 10:42

Dippie, mag ik vragen waarom je bijvoeding geeft?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 dec 2011 12:27

parkiet schreef:Dippie, mag ik vragen waarom je bijvoeding geeft?

De bv was nog hiet helemaal op gang en ze was dus niet sltijd tevreden. Maar ze is vanaf gister weer 70gr aangekomen, dus het gaat de goede kant op! Nu dus kijken of het zonder bijvoeding kan.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2011 12:43

AikonGirl schreef:Ik Vind flesvoeding ook echt stinken..
En ja, Dit is ook leuker verpakt. Dus kan er geen ongelijk geven.

:lol:
En ja, ook ik vind flesvoeding stinken ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 dec 2011 13:28

Fv stinkt ook, maar het is toch wel makkelijk om eens een ander te laten voeden :wink:

De spruw is hier over, alleen nog wel hele kapotte billen. Ik heb nu vochtig doekjes gehaald zonder parfum, zijn mega duur, maar je moet wat. Elke voeding een stapel washandjes is ook geen doen en dan poets je alles kapot. En manlief neemt hem elke avond mee onder de douche, zodat alles goed schoon kan spoelen. Zometeen naar het cb en daar maar eens vragen, want ik ben echt uitgedacht over de mogelijkheden om het te laten herstellen.

@ vpk Ik dacht inderdaad dat het 's nachts was :wink: Maar jij geeft sowieso wat later de laatste voeding begrijp ik. Ik heb afgelopen zondag de laatste voeding al rond 21.00 uur gegeven. Hij had megahonger. Dat was geen wonder, want om 19.00 uur had hij te weinig gedronken. Hij kwam vervolgens om 3.00 uur dus ik mag niet klagen. Sinds vorige week slaapt hij na zijn zijn laatste voeding meestal tussen de 5-6 uur, dus dat scheelt weer een voeding op een nacht. Aleen zo jammer dat ik er in die tijd voor dochterlief steeds uit moet, dus ben nog steeds zo moe.
En daarbij begint onze dag weer tussen 6.00 - 7.00 uur. En dan maak ik J ook weer wakker voor zijn volgende voeding.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 13 dec 2011 13:38

Schipje schreef:Bedankt gempa, dat je deze link geplaatst hebt!
Wij hebben bij de oudste het boekje van Ria Blom gelezen en ik vond het helemaal geweldig maar inmiddels ben ik er heel anders over gaan denken.... Ik ben het wel eens met de regelmaat van Ria Blom wat betreft: voeden, kroelen, spelen, slapen, voeden... etc. Je kan dan heel goed de behoefte van je kind volgen. Mijn ervaring is eigenlijk dat het automatisch wel zo'n beetje gaat.

kan je engels? http://www.psychologytoday.com/blog/mor ... ing-it-out

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2011 13:45

@ajl: misschien proberen schoon te maken met watten en lauw water of zoete olie?

Terug naar “Archief”